Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης * * * Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης

Σάββατο 31 Μαρτίου 2012

ΣΗΦΟΥΝΑΚΕΙΑ ΚΑΤΟΡΘΩΜΑΤΑ IΙI,


                                         ΣΗΦΟΥΝΑΚΕΙΑ ΚΑΤΟΡΘΩΜΑΤΑ IΙI,
η Επιτροπή Αγώνα και η δικαίωσή μου. 

Σήμερα, τρεις μέρες μετά την πραγματοποίηση της δημοπράτησης του « οδικού άξονα ΚΑΛΛΟΝΗΣ – ΣΙΓΡΙΟΥ » και την ανακήρυξη μειοδότη, εργολάβου που θα τον κατασκευάσει, μου τηλεφώνησε ο καλός φίλος Αδάμ Καρέκος, ο Πρόεδρος του Συλλόγου Σκαλοχωριτών Λέσβου στην Αθήνα και δραστήριο μέλος της ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ μας και μου ζήτησε την προ ετών απάντηση του Υπουργείου ( τότε ΠΕΧΩΔΕ) με την οποία μας διαβεβαίωνε ότι στα αντίστοιχα τεύχη όταν θα γίνει η δημοπράτηση του έργου, θα ήταν αυτή για «τον οδικό άξονα Καλλονής – Σιγρίου», όπως και πράγματι έτσι έγινε. Βεβαίως η απάντηση αυτή του ΥΠΕΧΩΔΕ είχε προκύψει μετά από μακροχρόνιο αλληλογραφία και επιμονή μου με σχετική εδραία επιχειρηματολογία, βάσει της οποίας επείσθησαν οι αρμόδιοι του Υπουργείου ότι ο τίτλος «οδικός άξονας Καλλονής – Ερεσού - Σιγρίου» με τον οποίο προκηρύχθηκαν οι μελέτες του ήταν για έναν δρόμο που δεν είχε σχέση με τον δικό μας (τον μέσω Σκαλοχωρίου) της Βορείας χαράξεως (και τον οποίο είχε εξαγγείλει ο τότε Πρωθυπουργός Κ. Σημίτης, το 1999). Ήταν, για εκείνον της Νοτίας χαράξεως, που από την Καλλονή μέσω Παρακοίλων κ.λπ. αφού περνούσε από την Ερεσό θα κατέληγε στο Σίγρι. Ο τίτλος «οδικός άξονας Καλλονής – Ερεσού – Σιγρίου»  αυτός καθ’ αυτός ακριβώς και η συλλογιστική περί της Νοτίας χαράξεως ως  ανωτέρω, ήταν η αιτία να δραστηριοποιηθώ, να συζητήσω το θέμα με επιφανή μέλη της κοινωνίας των επτά χωριών της βορείας χαράξεως, να τους πείσω σχετικά και τελικά να δημιουργήσω την ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ για «τον οδικό άξονα Καλλονής – Σιγρίου»(μέσω Σκαλοχωρίου), το 2003.Αυτή που τελικά κατάφερε,τογια πολλούς τότε ακατόρθωτο.
Βεβαίως στην απορία μου τι θέλει το έγγραφο αυτό, μου απήντησε ο φίλος Αδάμ, ότι ο Ν. Σηφουνάκης μετά την ολοκλήρωση της δημοπράτησης του έργου προέβη σε δηλώσεις για την επιτυχία του να υπάρξει το αποτέλεσμα αυτό για το έργο μας και ότι  συνέχισε να ομιλεί περί του «οδικού άξονα Καλλονής – Ερεσού – Σιγρίου». Τούτο μου είπε ότι υπάρχει στο site, Lesvos News με ημερομηνία 27.3. 2012. Δεν πίστευα στα αυτιά μου για ότι άκουγα και προσέφυγα αμέσως στο site αυτό. Είδα πράγματι τις δηλώσεις του Ν. Σηφουνάκη στις οποίες «κοκορεύεται» για το ότι αυτός έκανε το έργο και μεταξύ άλλων δηλώνει : «Επιτέλους σήμερα παρουσιάστηκε εξέλιξη στο πιο σημαντικό ίσως έργο της τελευταίας δεκαετίας στο νησί της Λέσβου, αφού πέρασε από «συμπληγάδες», δημοπρατήθηκε η κατασκευή του οδικού άξονα ΚΑΛΛΟΝΗ – ΕΡΕΣΟΣ – ΣΙΓΡΙ
Είναι βασική αρχή της λογικής ότι ένας νοήμων άνθρωπος παλεύει για κάτι, όταν πιστεύει σ’ αυτό. Όταν δεν πιστεύει απλά το εγκαταλείπει. Στην περίπτωσή μας ο Κρητικός Βουλευτής Λέσβου Ν. Σηφουνάκης ουδέποτε πίστεψε «στον οδικό άξονα Καλλονής – Σιγρίου» αυτόν για το οποίο πάλευε η Επιτροπή μας, γι’ αυτόν που πάλευα  εγώ για εννιά ολόκληρα χρόνια. Η προχθεσινή του δήλωση περί οδικού άξονα ΚΑΛΛΟΝΗ – ΕΡΕΣΟΣ – ΣΙΓΡΙ, απλά λέει αυτό ακριβώς που πίστευε ο άνθρωπος. Είναι σαφές από τη δήλωση του αυτή, ότι αν δεν είχα συστήσει την Επιτροπή Αγώνα και αυτή δεν είχε κάνει την τιτάνια προσπάθεια που έκανε όλα αυτά τα χρόνια, ασφαλώς και όλα θα γινόταν κατά τη θέληση του Κρητικού αυτού Βουλευτού Λέσβου, αφού φαίνεται ότι Πολιτική βούληση γι’ αυτόν δεν υπήρχε και οι όποιες δουλείες του για τη Νότια χάραξη, προέκριναν αυτήν. Εξ άλλου όταν δια του Τύπου φώναζα «Ζητείται Πολιτική Βούληση»,  ο ίδιος σε επιστολή που μου έστειλε τον Ιούλιο του 2003,  αφού έλεγε ότι αντιλαμβανόταν τον προβληματισμό μου,  κατέληγε « … η εκτέλεση μιάς μελέτης είναι ευθύνη των επιστημόνων μελετητών οι οποίοι θα εκτιμήσουν όλες τις παραμέτρους του έργου … ». Προφανώς αυτοί τελικά θα έδιδαν τη λύση που αυτοί θα εκτιμούσαν με τα δικά τους «μέτρα και σταθμά».  Ύστερα από αυτή την απάντησή του, ήμουν πιά πεπεισμένος ότι έπρεπε να συστήσω την Επιτροπή Αγώνα, γιατί αλλιώς θα χανόταν η υπόθεση μας. Τώρα δε με τα πιο πάνω, την προχθεσινή δήλωση του Ν. Σηφουνάκη, σε συνδυασμό προς το ότι το έργο μας θα είναι κατά τους σκοπούς και την στόχευση της επιτροπής μας, το μόνο που μπορώ να πώ είναι, ότι αισθάνομαι άκρα δικαίωση για τη σύσταση της Επιτροπής Αγώνα.   
Ύστερα από όλα αυτά που καταδεικνύουν ότι τα Σηφουνάκεια Κατορθώματα είναι τέτοια που εν όψει των εκλογών κεφαλαιοποιεί οικειοποιώντας τον κόπο και το μόχθο της Επιτροπής μας, τον δικό μου, λέγοντας ότι το έργο για το οποίο έγινε προχθές η δημοπράτηση και ανεκηρύχθει εργολάβος, είναι τάχα δικό του (παρ’ όλο ότι δεν πίστεψε ποτέ σ’ αυτό, δεν είχε δουλέψει ποτέ γι΄ αυτόν,  τον «είχε κρεμάσει στον αυτόματο πιλότο» όπως πάντα το συνηθίζει), αλλά παράλληλα ομιλεί ακόμη περί «οδικού άξονα Καλλονής – Ερεσού – Σιγρίου».
Τι να πει κανείς !! Χάος και μυστήριο … οι βουλές του ανθρώπου.!!!     

Υ.Γ. Προς τον Ν.Σηφουνάκη, εν όψει των ομιλιών του στα προεκλογικά μπαλκόνια:
 1) Γιατί δεν «έβγαλε» τα 600.000 Ευρώ για να ολοκληρωθούν οι μελέτες του δρόμου Μυτιλήνης – Μανταμάδου (που είναι βαλτωμένες εδώ και δέκα περίπου χρόνια) ενώ ήταν υφυπουργός στο καθ’ ύλη Υπουργείο Υποδομών και ως βουλευτής της αντιπολίτευσης το 2009 είχε κάνει σχετική ερώτηση στη Βουλή;
2) Γιατί ακόμη δεν έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ ο δρόμος Καλλονής – Πέτρας που ήταν προϋπολογισμού μόνο ~ 18 εκατ. Ευρώ έναντι 44,5 του δικού μας,  μόνο ~18 χιλιόμετρα ένατι των 55 του δικού μας και ακόμη από γεωμορφολογία κ.λπ. ήταν τεχνικά πιο εύκολος από τον δικό μας. Οκτώ ολόκληροι μήνες έχουν περάσει από της εντάξεως του δικού μας στο ΕΣΠΑ.!!
Μήπως επειδή εκεί δεν υπήρχε επισπεύδων, ένας Τάκης Ιορδάνης;  

30.03.2012     Τάκης Χαραλ. Ιορδάνης(Ph.D.)                                                 

3 σχόλια:

Μηθυμναίος είπε...

Ενώ Γιαπωνέζοι Μηχανικοί ξαναφτιάχνουν κατεστραμμένο αυτοκινητόδρομο σε 6 ημέρες

Η αντίστοιχη διαδικασία που θα έκανε ένας έξυπνος και προικισμένος λαός όπως εμείς, φίλε Τάκη, και συγχώραμε το χώρο των σχολίων σου που θα που θα καταχραστώ είναι ο παρακάτω. Όχι για τίποτ’ άλλο, αλλά για να μαθαίνουν οι ηλίθιοι Ιάπωνες.
1. Σχεδιάζουμε έναν παρακαμπτήριο δρόμο για να εκτρέπουμε την κυκλοφορία όσο διάστημα θα διαρκούν οι εργασίες.
2. Προσέχουμε η χάραξη να είναι στενή και με αρκετές στροφές - μη σκοτωθεί κανένας από υπερβολική ταχύτητα!
3. Αλλάζουμε τη χάραξη γιατί η αρχική περνούσε από τον ελαιώνα του κοινοτάρχη.
4. Αναθέτουμε (μετά από διαγωνισμό βεβαίως, μη μας πούνε και τίποτα) 8 μελέτες σε 8 διαφορετικούς μελετητές.
5. Κηρύσσουμε απαλλοτριωτέα την έκταση.
6. Βγαίνει η δικαστική απόφαση απαλλοτρίωσης.
7. Οι ενδιαφερόμενοι καταθέτουν ενστάσεις γιατί η τιμή είναι χαμηλή.
8. Βγαίνει νέα δικαστική απόφαση με νέες, υψηλότερες τιμές.
9. Εφεσιβάλλουμε την απόφαση ενώπιον των δικαστηρίων.
10. Βγαίνει δευτεροβάθμια απόφαση που μοιράζει τη διαφορά στη μέση.
11. Εν τω μεταξύ, οι περιβαλλοντικές οργανώσεις προσβάλλουν τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων γιατί στην περιοχή εθεάθη ζεύγος σπουργιτιών με σπάνιο χρώμα φτερών (δύο τόνοι σκουρότερο καστανό από το κανονικό).
12. Χρειαζόμαστε χρήματα για καταβάλλουμε το κόστος των απαλλοτριώσεων. Λόγω δύσκολων καιρών, τοποθετούμε έναν νέο σταθμό διοδίων στην είσοδο της παρακαμπτηρίου.
13. Προκηρύσσεται δημόσιος διεθνής διαγωνισμός για την ανάληψη του έργου.14. Αναδεικνύεται ο ανάδοχος.
15. Οι υπόλοιποι προσφεύγουν στα δικαστήρια για την ακύρωση του διαγωνισμού.
16. Το δικαστήριο βγάζει απόφαση και δικαιώνει τους προσφεύγοντες. Αφαιρεί το έργο από τον πρώτο και το δίνει στο δεύτερο της κατάταξης.
17. Ο πρώτος ανάδοχος προσφεύγει εκ νέου στα δικαστήρια.
18. Το δευτεροβάθμιο δικαστήριο δικαιώνει ξανά τον πρώτο και αφαιρεί το έργο από τον δεύτερο.
19. Στο μεταξύ ο πρώτος έχει πτωχεύσει και δεν μπορεί να το αναλάβει.
20. Ο δεύτερος αλλάζει προτεραιότητες και πλέον δεν το θέλει ούτε αυτός (σιγά μην κάτσω ν' ασχοληθώ με καραγκιόζηδες σκέφτεται).
21. Το έργο κατακυρώνεται στον τρίτο, ο οποίος πρέπει πλέον να προσλάβει επειγόντως Αλβανούς, Πακιστανούς και λοιπές δημοκρατικές δυνάμεις για να το αναλάβει.
22. Ξεκινάμε τις χωματουργικές εργασίες στην παρακαμπτήριο.
23. Διακόπτουμε τις χωματουργικές εργασίες γιατί ανακαλύφθηκε ένα αρχαίο κτίσμα.
24. Επεμβαίνει η αρχαιολογική υπηρεσία για σωστικές ανασκαφές.
25. Σε συμβούλιο του ΚΑΣ αποφασίζεται ότι το κτίσμα ήταν ένα μαντρί της ελληνιστική περιόδου και δεν πειράζει αν καταχωθεί.
26. Συνεχίζονται οι χωματουργικές εργασίες.
27. Διακόπτονται οι χωματουργικές εργασίες γιατί μπήκαμε στο Ραμαζάνι και οι Πακιστανοί αρνούνται να εργαστούν.

Συνεχίζεται πιο κάτω, στο επόμενο σχόλιο

Μηθυμναίος είπε...

28. Μετά το Μπαϊράμι συνεχίζονται οι χωματουργικές εργασίες.
29. Τελειώνουν οι χωματουργικές εργασίες και πλέον η παρακαμπτήρια είναι έτοιμη για ασφαλτόστρωση.
30. Εν τω μεταξύ όλοι οι οδηγοί έχουν ανακαλύψει αυτόν το δρόμο και τον χρησιμοποιούν, ασχέτως αν απαιτείται να κάνουν σλάλομ ανάμεσα στα μηχανήματα.
31. Οι εργασίες διακόπτονται γιατί ένα αγροτικό χτύπησε έναν Πακιστανό και οι ομοεθνείς του ξεσηκώνονται για την άνανδρη χριστιανική επίθεση σε αθώους μουσουλμάνους.
32. Στο χώρο προσέρχονται στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ για συμπαράσταση στο δίκαιο αγώνα των Πακιστανών.
33. Οι Πακιστανοί πετυχαίνουν αύξηση των ημερομισθίων και επιστρέφουν στην εργασία τους.
34. Οι Αλβανοί απέχουν γιατί διαμαρτύρονται για την αύξηση των ημερομισθίων των Πακιστανών.
35. Οι Αλβανοί πετυχαίνουν κι αυτοί αύξηση του ημερομισθίου τους και επιστρέφουν στη δουλειά τους.
36. Οι εργασίες ασφαλτόστρωσης ολοκληρώνονται με την φυσιολογική καθυστέρηση των 28 μηνών.
37. Η παρακαμπτήρια οδός δίνεται στην κυκλοφορία.
38. Η παρακαμπτήρια οδός κλείνει γιατί δίπλωσε μία νταλίκα.
39. Η νταλίκα μαζεύεται και η παρακαμπτήρια οδός ξανανοίγει.
40. Η συντονιστική επιτροπή του κινήματος «Δεν Πληρώνω» κάνει κατάληψη στα διόδια γιατί τα θεωρεί απαράδεκτα.
41. Η παρακαμπτήρια οδός κλείνει γιατί τώρα που τις μπάρες τις κρατάν ανοικτές οι «Δεν Πληρώνω» ένα κωλοφτιαγμένο Hyundai περνάει με ταχύτητα και παρασέρνει το κοπάδι πρόβατα του κυρίου Μήτσου που διασχίζει το δρόμο.
42. Τα αίματα και τα μέλη των προβάτων καθαρίζονται και η παρακαμπτήρια οδός ξανανοίγει.
43. Τα διόδια λειτουργούν και πάλι μετά από παρέμβαση των μονάδων της τάξης που ρίχνουν χημικά στους «Δεν Πληρώνω». Έτσι κι αλλιώς συνηθισμένοι είναι.
44. Η παρακαμπτήρια οδός κλείνει γιατί ο εργολάβος τοποθετεί τα μηχανήματά του στο δρόμο επειδή δεν έχει πληρωθεί για τη δουλειά του, η οποία τώρα κοστολογείται στο 360% του αρχικού προϋπολογισμού.
45. Τα ΜΑΤ περιποιούνται και τον εργολάβο και η παρακαμπτήρια οδός ξανανοίγει.
46. Τώρα που λύθηκαν τα προβλήματα με την παρακαμπτήρια οδό, είναι ώρα να επισκευάσουμε και το δρόμο.
47. Επαναλαμβάνονται τα βήματα 1-45.48. Εν τω μεταξύ, και επειδή έχουν περάσει πολύς καιρός, κανείς πλέον δεν θυμάται γιατί χάλασε ο δρόμος και αποφασίζεται να τον αφήσουν στην ησυχία του και να διαπλατύνουν τελικά την παρακαμπτήρια.
49. Μέχρι να διαπλατυνθεί η παρακαμπτήρια, έχει περάσει η περίοδος επανάληψης του σεισμού και ένας νέος σεισμός την καταστρέφει εντελώς.
50. Αποφασίζεται να χρησιμοποιηθεί ο παλιός αυτοκινητόδρομος ως παρακαμπτήρια της παρακαμπτήριας μέχρι να ολοκληρωθούν οι εργασίες αποκατάστασης. Και όλα κάνουν τον κύκλο τους.

ΕΤΣΙ πρέπει να γίνονται τα σωστά έργα, τι να μας πουν τώρα τα γατάκια οι Γιαπωνέζοι!

Λαψαρνιώτης είπε...

Για την αναλυτική καταγραφή των 48 βημάτων - δράσεων που παρέθεσες Στράτο δείχνει βαθειά γνλωση του αντικειμένου. Αποκαλύπτομαι!!!
Επίτης ουσίας συμφωνώ και επαυξάνω