Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης * * * Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης

Παρασκευή, 27 Απριλίου 2012

Ο ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΚΑΛΛΟΝΗΣ – ΣΙΓΡΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΘΕΣΜΙΚΟΙ.


                                                                                    


                                 

                                                    



Ο ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΚΑΛΛΟΝΗΣ – ΣΙΓΡΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΘΕΣΜΙΚΟΙ. 

Υπό την ιδιότητα μου, του επί κεφαλής της Επιτροπής Αγώνα για τον «οδικό άξονα ΚΑΛΛΟΝΗΣ - ΣΙΓΡΙΟΥ» έστειλα στα ΜΜΕ ΛΕΣΒΟΥ και κατ’ επέκταση σ’ όλο το Λεσβιακό Λαό  την πιο κάτι ΑΝΟΙΚΤΗ   ΕΠΙΣΤΟΛΗ την 25η Απριλίου 2012, για το θέμα της επικεφαλίδας. 


Μετά τις πληροφορίες που λαμβάνω από το νησί, ότι ο υποψήφιος Βουλευτής Ν. Σηφούνακης «πουλάει» στα προεκλογικά μπαλκόνια  το έργο μας αυτό ως δικό του δημιούργημα, η όποια περαιτέρω σιωπή, από εμένα τον επί κεφαλής της Επιτροπής του Αγώνα για τον σωσίβιο αυτό οδικό άξονα της Δ – ΒΔ Λέσβου αλλά και όλου του νησιού μας, που επί οκτώ και χρόνια πάλεψα κατά τον τρόπο που γνωρίζει κάθε καλόπιστος Λέσβιος, θα σήμαινε ότι αποδέχομαι αυτό. Έτσι γράφω την παρούσα για να σηματοδοτήσω ακριβώς το αντίθετο. ΟΧΙ ουδεμία τέτοια παραχώρηση στον Κρητικό υποψήφιο Βουλευτή Λέσβου. Ο λόγος δε, κατά την ανάλυση που ακολουθεί, διότι όπως είχε πει κάποτε Πολιτικός Άνδρας « δεν δικαιούται δια … να ομιλεί».  Αν τύχαινε να είχε ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και είχε ήδη δημοπρατηθεί και είχε προκύψει και εργολάβος  όπως για το δικός μας  και  ο δρόμος Καλλονής – Πέτρας, ίσως κατά πως το συνηθίζει να είχε το δικαίωμα να ψαρεύει σε θολά νερά υπέρ του. Όμως ο «αυτόματος πιλότος» που το κρέμασε και το έργο αυτό, κατά πως συνήθως κάνει,  δεν του έκανε το χατίρι.                                                                                                

Στις 27.03.2012 την ημέρα που έγινε η Δημοπράτηση για το δρόμο μας που είχαν πάει όλα κατ’ ευχή  και είχε υπάρξει γι’ αυτόν πιά μειοδότης – εργολάβος, έγραψα σε facebook:
« Φίλοι καλοί γειά σας. Όπως έγραφα και προ ολίγου σε καλό μας συμπατριώτη, σήμερα είναι μια ευχάριστη για μένα ημέρα. Σήμερα πιά είμαι σίγουρος ότι  ο δρόμος ΚΑΛΛΟΝΗΣ -ΣΙΓΡΙΟΥ που για χρόνια "πολεμούσαμε", θα γίνει. Έγινε η απαιτούμενη διαδικασία δημοπράτησης και "βγήκε" εργολάβος που θα τον κάνει.»
Υπήρξαν πολλά και θετικά σχόλια από πολλούς. Μεταξύ αυτών και ένας καλός μου φίλος, μου έγραψε: «Τάκη, μπορείς να νιώθεις ικανοποιημένος για την επιμονή σου που δικαιώνεται. Οφείλεις όμως να αναγνωρίσεις και τη συμβολή των θεσμικών παραγόντων στην ως τώρα διαδικασία (διότι μόνο όταν πατήσουμε το δρόμο θα το πιστέψουμε). Και πίστεψε με δεν είμαι κανενός φερέφωνο ούτε υμνητής. Έχω για πολλούς αρκετά ράμματα στη γούνα για όσα ευθύνονται για την κατάντια μας! »
Θέλησα να αφήσω αυτό το σχόλιο αναπάντητο, αφού σε ότι με αφορούσε ο καλός αυτός φίλος, επιφανές μέλος της Επιτροπής μας Αγώνα που είχε βιώσει εκ του σύνεγγυς όλες τις προσπάθειες και τις αγωνίες μου, μου  είχε … αποδώσει  «τα του Καίσαρος τω Καίσαρι », όμως επί θέματος αρχής και με δεδομένο ΤΗΝ ΠΙΣΤΗ ΜΟΥ ΣΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ αλλά ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ ΣΤΗΝ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ του απήντησα, με κείμενο που μετά το περαιτέρω εμπλουτισμό του,  είναι  το ακόλουθο :  
« Αγαπητέ μου φίλε,
Σε συνέχεια του προ ολίγον e-mail μου, στέλλω με το παρόν το συνημμένο έγγραφο το οποίο μου εστάλη από τον Δήμαρχό Λέσβου και Δήμαρχό μας Δημήτρη Βουνάτσο, μετά από σχετική εκ μέρους μου έγγραφη ενημέρωσή του. Μου εστάλη ενώ είχαμε αρχίσει τις διαδικασίες για την 2η Πανολομέλειά της Επιτροπής μας στο Σκαλοχώρι του Αυγούστου του 2010.  Είναι προσωπική μου αλληλογραφία αλλά τώρα μετά την ευτυχή εξέλιξη των πραγμάτων για το έργο μας, έχει πιά μόνο Ιστορική αξία και σαν τέτοια την επικαλούμαι για να καταδείξω το πώς είχαν τα πράγματα ένα σχεδόν μόνο χρόνο πριν από την ένταξή του στο ΕΣΠΑ τον περασμένο Αύγουστο. Και αυτά τα γράφει ο ΘΕΣΜΙΚΟΤΕΡΟΣ του νησιού μας. Η αποστροφή του δε "Εγώ δεν ελπίζω πλέον σε τίποτα, καθώς ..... " τα λέει όλα. Αντίστοιχος ήταν και ο ρόλος των άλλων θεσμικών. Ο βουλευτής Γιαν. Γιαννέλλης όντας Κυβερνητικός Βουλευτής είχε κάνει σχετική ερώτηση στη Βουλή (με αφορμή των σχετικών επιστολών της Επιτροπής μας). Το ίδιο έκανε και ο Σπ. Γαληνός όντας βουλευτής της αντιπολίτευσης. Ο Βουλευτής του ΚΚΕ στο νομό μας Στ. Σκοπελίτης υπήρξε αφωνέστερος του ιχθύος, σ’ όλη την περίοδο των πολλών χρόνων του αγώνα μας. Φαίνεται ότι το ΚΚΕ εκλαμβάνει ότι την ορεινή χερσόνησο του Ορδύμνου (Β – ΒΔ Λέσβο) κατοικούν μπουρζουάδες, εκπρόσωποι ιμπεριαλιστών και μεγάλοι κεφαλαιοκράτες και κάνοντας την απαιτούμενη απ’ αυτούς ταξική επιλογή, μπήκε σε αντιπαράθεση με τον αγώνα της Επιτροπής μας,  δια της απόλυτης σιωπής τους. Ούτε ένα χαιρετισμό δεν μας έστειλε ο Στ. Σκοπελίτης ακόμη και στις δυό διαδικασίες των Πανολομελειών μας στο Σκαλοχώρι το 2009 και το 2010, πράγμα που έκαναν οι προαναφερόμενοι συνάδελφοί του της Ν.Δ. Ο Ν. Σηφουνάκης αντιθέτως (προς τους προαναφερόμενους βουλευτές της Ν.Δ.) ούτε γραμμή δεν έχει γράψει, αν και από το 2004 - 2007 ήταν Ευρωβουλευτής και από το 2007 - 2009 βουλευτής της Αντιπολίτευσης. Μόνο κάποιες δηλώσεις έκανε, αραιά και που, απλώς για την τιμή των όπλων.
Τέλος θα ήταν άδικο να μη αναφέρω ότι ο τότε Νομάρχης Λέσβου Π. Βογιατζής, έστειλε δύο επιστολές στο τότε Υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ στην μία εκ των οποίων έλεγε απλά «αν τα ισχυριζόμενα από τον κ. Ιορδάνη είναι ορθά, κάνετε αυτά που σας γράφει σχετικά» προφανώς μη πιστεύων κι’ αυτός  στην επιτυχία του εγχειρήματος, (τότε στόχος μας ήταν η απάλειψη της λέξεως Ερεσός που είχε παρεισφρήσει (από ποιόν και πώς ; άγνωστο ) στον τίτλο του έργου Καλλονής – Σιγρίου, πράγμα το οποίο και τελικά επιτύχαμε. Βεβαίως θα πρέπει να λεχθεί ότι,  ο τότε Νομάρχης, μας είχε στείλει και μήνυμα συμπαραστάσεως στον αγώνα μας (εν αντιθέσει προς το Ν. Σηφουνάκη) και στις δύο Πανολομέλειες της Επιτροπής μας.
Για το μεγάλο αυτό έργο, το μεγαλύτερο στον Αιγαιακό χώρο φίλε  μου, ένας Θεσμικός τι κάνει.
1). το παίρνει παραμάσκαλα και αρχίζει και το διεκδικεί αφ' ότου βγαίνει Βουλευτής. Ο Δ. Βουνάτσος ως Βουλευτής το είχε κάνει αυτό, άσχετα και αν δεν είχε βγάλει αποτέλεσμα. Εγώ ως απλός ενεργός πολίτης αρχίζω να τσιγκλίζω την υπόθεση σε επίπεδο Νομαρχιακού Συμβουλίου τα μέσα του '90. Ο Ν. Σηφουνάκης δεν το έκανε από το 89 που πρωτοβγήκε Βουλευτής. «Μπαίνει στο παιγχνίδι» σχεδόν δέκα χρόνια μετά, όταν τον Οκτώβριο του 1999 τον εξαγγέλλει ο Πρωθυπουργός στην Καλλονή (μαζί και με τον άξονα Καλλονής- Πέτρας) δηλ. έχει πιά την μεγάλη αυτή καβάτζα και τέλος δώδεκα - δεκατρία ολόκληρα χρόνια μετά, όταν πιά βαίνουν προς δημοπράτηση οι σχετικές μελέτες.
2). Αφού το έχει εξαγγείλει ο Πρωθυπουργός το 1999 και με δεδομένο ότι η πρωθυπουργική εξαγγελία ομιλεί περί πραγματοποιήσεως του έργου μας (όπως και του άλλου, του Καλλονής - Πέτρας - αλήθεια μην το είδατε μην το απαντήσατε το έργο αυτό; ο θεσμικός μας εν προκειμένω τι κάνει επ' αυτού; -) εντός το Γ! ΚΠΣ που έληγε όπως ξέρεις το 2006, ένας Θεσμικός δεν αφήνει να περάσουν άπραγα 4 ολόκληρα χρόνια για να γίνει η Δημοπρασία των μελετών, τρία μόλις χρόνια προ της εκπνεύσεως του Γ! ΚΠΣ, το 2003!! . Τούτο μετά την εξαγγελία θα μπορούσε και έπρεπε να είχε γίνει σε έξι μήνες, άντε σε ένα χρόνο το αργότερο. Όχι τέσσερα ολόκληρα χρόνια!!
3). Ένας θεσμικός δεν αφήνει τις μελέτες που είναι παραδοτέες μέσα σε ενάμισι χρόνο (κατά τη σχετική σύμβαση) δηλ. ως την Άνοιξη του 2005 να ολοκληρωθούν το θέρος του 2010, δηλ. πέντε και χρόνια μετά (για το δικό μας δρόμο) και ατυχώς για τον άλλο (τον Καλλονής- Πέτρας) να μην έχουν αυτές ολοκληρωθεί ακόμη και τώρα, παρ' όλο ότι έχει υπάρξει χρονική υπέρβαση γι' αυτές κατά έξι (6)!!! ολόκληρα χρόνια.
4). Ένας Θεσμικός όταν μάλιστα γίνεται υφυπουργός στο Υποδομών (δηλ στο καθ' ύλη αρμόδιο Υπουργείο) δεν αφήνει να περάσουν δύο ολόκληρα χρόνια για να ενταχθεί το έργο στο ΕΣΠΑ. Βέβαια για τον άλλο δρόμο τον Καλλονής - Πέτρας (που και οι δύο εξαγγέλθηκαν όπως προανέφερα, απόν τον Κ. Σημίτη την ίδια μέρα στην Καλλονή) αν και μικρότερου μήκους στο 1/3 περίπου του δικού μας, πιό ομαλής γεωμορφολογίας κ.λπ. και περίπου στο 1/3 της αξίας του, ακόμη δεν έχει ενταχθεί παρά την παρέλευση κοντά τριών χρόνων και, μάλιστα τώρα είναι και Αναπληρωτής Υπουργός.
Πάντως με τούτα και με κείνα, δεκατρία ολόκληρα χρόνια μετά την εξαγγελία του Πρωθυπουργού το έργο μας δεν έχει γίνει. Όχι μόνο δεν έχει γίνει αλλά δεν έχει ακόμη πέσει η πρώτη κασμαδιά. Καλώς εχόντων των πραγμάτων αν όλα πάνε καλά από τώρα και στο εξής ελπίζουμε ότι θα τελειώσει το έργο μέσα στο χρονοδιάγραμμα των 52 μηνών ( κατά την απόφαση της ένταξής του στο ΕΣΠΑ, πού το βρήκε αυτό το 36 μήνες και το πούλησε κατά πως έκανε πάλι ο αθεόφοβος στις πανηγυρικές του δηλώσεις, αυτός μόνο το γνωρίζει), τέλος του 2017 μάλλον θα έχει ολοκληρωθεί. Δηλ. 18 ολόκληρα χρόνια από της εξαγγελίας του.
Στη Διεθνή πρακτική των μεγάλων έργων, ο κύκλος όλος είναι περίπου 6 - 8 χρόνια: Ένας (1) χρόνος, σύλληψη σκέψης - επεξεργασία δεδομένων, δύο (2) κατά max ολοκλήρωση μελετών και 3 - 4 κατασκευή, δηλ 6 - 8 χρόνια κατά μέγιστο. Όχι 18!!! Αυτό το γενικό Διεθνή κανόνα τον γνωρίζει ένας Θεσμικός (που σπουδάζει αρχιτεκτονική στην Ιταλία επί δέκα κοντά χρόνια –προφανώς για να τα μάθει καλά) και πορεύεται, αγωνίζεται,  μάχεται σε τελική ανάλυση αναλόγως. Σου γράφω αυτά ως μηχανικός που είμαι και που επί χρόνια έχω ασχοληθεί με έργα, τόσο ιδιωτικά όσο και Δημόσια και με το παρόν σου τα γνωρίζω αφού εσύ δεν είσαι του κλάδου. Τώρα κρίνε εσύ ως άνθρωπος ιδιαίτερα νοήμων που είσαι, αν ο συγκεκριμένος ΘΕΣΜΙΚΟΣ έκανε τη δουλειά που έπρεπε να είχε κάνει, όντας μάλιστα και ο ίδιος τεχνικός. Φίλε μου τα είχε όλα κρεμάσει "στον αυτόματο πιλότο", όπως συνηθίζει να το κάνει. Το χαρακτηριστικό παράδειγμα του δρόμου Καλλονής – Πέτρας κατά πως προανέφερα, τα λέει όλα. Σ’ αυτό το δρόμο δεν υπήρχε επισπεύδουσα  καμμία επιτροπή αγώνα, δεν υπήρχε ένας Τάκης Ιορδάνης, να το πάρει στην πλάτη του και να το «τρέξει», γι’ αυτό δεν είναι ακόμη έτοιμο το έργο αυτό για να το «πουλήσει» κι’ αυτό κατά πως το συνηθίζει ο Ν. Σηφουνάκης. Αλλά μάλλον θα το κάνει αυτό στις άλλες εκλογές που απ’ ότι φαίνεται μετά αυτές της 6ης Μαϊου, δεν θα αργήσουν να γίνουν πάλι.»  

Περαίνοντας την παρούσα ελπίζω να μου συγχωρεθεί από όλους τους αναγνώστες της για το μέγεθος της γραφής μου, αλλά έργα σαραντατεσσάρων εκατομμυρίων πεντακοσίων χιλιάδων (44.500.000)  Ευρώ δεν γίνονται συχνά πυκνά στον χώρο του  Αιγαιακού Αρχιπελάγους μας. Και όταν γίνονται, είναι κρίμα να γίνει αυτό που γίνεται στην φύση, όπου διάφορα ζουλάπια προσπαθούν να υφαρπάξουν τη λεία του λιονταριού. Και σε ότι αφορά εμένα, δεν θα επιτρέψω να μου υφαρπάξει την περικαλλή αυτή «λεία», ποτέ και για κανένα  λόγο κανείς, όποιος κι’ αν είναι αυτός.
Τέλος, τώρα που η δρομολόγηση της όλης υπόθεσης βαίνει κατ’ ευχή και η σχετική σύμβαση του έργου θα υπογραφεί πιά άμεσα, το μόνο που θέλω για το έργο μας, είναι να με αξιώσει ο Θεός να το περπατήσω όταν πιά θα έχει πέσει όπως είχε πει άλλοτε ο καλός  αυτός φίλος και συναγωνιστής μου (στον οποίο έστειλα το πιο πάνω κείμενο μου) ... η πίσσα.
Μ’ εκτίμηση και Λεσβιακούς χαιρετισμούς
Τάκης Χαραλ. Ιορδάνης (Ph.D.) 

28.04.2012                     Τάκης Χαραλ. Ιορδάνης (Ph.D.)

Δεν υπάρχουν σχόλια: