Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης * * * Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης

Τρίτη, 11 Σεπτεμβρίου 2012

Χθες 10.09.2012, υπεγράφη η σύμβαση για τον οδικό άξονα Καλλονής - Σιγρίου.

 Χθες 10.09.2012, υπεγράφη η σύμβαση για τον οδικό άξονα Καλλονής - Σιγρίου.
Πιό κάτω, παρατίθεται το ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ που εκδόσαμε σήμερα.

<<  ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΟ                                         
      ΔΡΟΜΟ ΚΑΛΛΟΝΗΣ –ΣΙΓΡΙΟΥ                                  
  
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Το να απολαμβάνεις την ικανοποίηση ότι αγώνας σου (εννιά ολοκλήρων ετών για τον «οδικό άξονα Καλλονής – Σιγρίου ») έχει την απίστευτη για πολλούς μέχρι και προ ημερών επιτυχία με την υπογραφή  τελικά  χθές 10 Σεπτεμβρίου 2012, της  σύμβασης  του  έργου  μας, φθάνεις στο σημείο του να διακατέχεσαι από το αίσθημα της ε υ τ υ χ ί α ς. Τούτο δε συνειδητοποιώντας ότι υπήρξες ο βασικός συντελεστής της δημιουργίας του μεγαλύτερου αναπτυξιακού έργου στο νησί μας ύψους 44.500.000 Ευρώ, από της απελευθέρωσής του εδώ και ένα αιώνα. Είναι η ευτυχία που μπορεί να έχει κανείς από τη χαρά της δημιουργίας, μιάς δημιουργίας που θα βοηθήσει το κοινωνικό σύνολο του τόπου μας και κατ’ επέκταση όλης της Λέσβου.
Τον Οκτώβριο του 1999 ο τότε πρωθυπουργός Κ. Σημίτης είχε εξαγγείλει τον οδικό άξονα Καλλονής – Πέτρας αλλά και τον Καλλονής – Σιγρίου. Μάλιστα η εξαγγελία του ήταν και τα δύο έργα να έχουν ολοκληρωθεί μέσα στα πλαίσια του Γ! ΚΠΣ το οποίο έληγε το 2005. 
Όταν ύστερα από τέσσερα χαμένα χρόνια, το 2003 είχε γίνει η δημοπράτηση της μελέτης δρόμου με τον τίτλο «Καλλονής – Ερεσού – Σιγρίου» που κατά τα επιστημονικά δεδομένα προδιέγραφε το δρόμο της Νότιας πλευράς της χερσονήσου του Ορδύμνου (μέσω Άγρας κ.λπ.), ακυρώνοντας έτσι στην πράξη την πρωθυπουργική εξαγγελία του 1999 που βεβαίως ήταν ο από αιώνων συνδέον την Καλλονή με το Σίγρι μέσω Σκαλοχωρίου, τότε δεν επέτρεψα  στον εαυτό μου κανένα πιά περιθώριο αδράνειας.  
Έτσι αφού διαπίστωσα τα πιο πάνω, σε συνδυασμό προς το γεγονός ότι δεν είχαμε κανένα περιθώριο να γίνει το έργο στα πλαίσια του εντός δύο χρόνων λήγοντος Γ! ΚΠΣ, κοινολόγησα τις ανησυχίες μου σ’ όλη την τοπική κοινωνία των δέκα χωριών μας και τις έπεισα ότι αν μέναμε αδρανείς και με σταυρωμένα τα χέρια θα χάναμε το έργο που δικαιωματικά ανήκε σε μας. Έτσι δημιούργησα την ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ που την απετέλεσαν περί τα 150 μέλη εκ των πλέον προβεβλημένων ατόμων του κάθε χωριού τα οποία υπέγραψαν τη σχετική ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ. Η δύναμη της επιτροπής αυτής είναι εκείνη που μου έδωσε τη δυνατότητα να έχω απευθυνθεί σε πλειάδα υπουργών του ΥΠΕΧΩΔΕ από το 2003 των Κυβερνήσεων των τεσσάρων τελευταίων Πρωθυπουργών της χώρας αλλά και στους ίδιους αυτούς Πρωθυπουργούς ήτοι κατά σειρά κ.κ. Σημίτη, Καραμνλή, Παπανδρέου και Παπαδήμο, προβάλλοντας και διεκδικώντας τα κατά καιρούς πρέποντα.        
Το αποτέλεσμα της επιτυχίας της Επιτροπής μας είναι εκ των πραγμάτων δεδομένο και άμεσα συνειδητοποιούμενο. Τούτο γιατί ενώ για το δικό μας έργο είχαμε την επιτυχή χθεσινή κατάληξη  του, για το έργο Καλλονής – Πέτρας ακόμη δεν έχει υπάρξει ατυχώς ακόμη ούτε η διαδικασία της ένταξής του στο ΕΣΠΑ κατά πως είχε γίνει για το δικό μας τον Αύγουστο του 2011.
Βεβαίως  ενθυμούμαι τον αείμνηστο Στέλιο Παυλή, συναγωνιστή μου σε πολλά επίπεδα και φίλο μου, τότε Δήμαρχο της Πέτρας και Πρόεδρο της ΤΕΔΚ Λέσβου να μου λέει ότι η προσπάθειά μου θα ήταν μία ματαιοπονία, αφού το δικό τους έργο (Καλλονής-Πέτρας) ως σε χώρο με ομαλότερη γεωμορφολογική εικόνα του δικού μας, αλλά το κυριότερο κατά μήκος πολύ μικρότερο, μόλις 18 χιλιόμετρα ήτοι μόλις ~ το 1/3  του δικού μας και άρα αντιστοίχως κόστους ~ 1/3 ή και μικρότερο του δικού μας, θα γινόταν ασφαλώς κατά προτεραιότητα το δικό τους και στη συνέχεια ο Καλλονής – Σιγρίου (εφ’ όσο φυσικά όπως τόνιζε θα εξακολουθούσε να υπάρχουν διαθέσιμα σχετικά κονδύλια).
Ατυχώς ο φίλος Στέλιος έφυγε νωρίς από το μάταιο αυτό κόσμο και πλέον στου κενού που άφησε στην οικογένειά του, στο  Δήμο του και στο νησί μας στο σύνολο, αυτομάτως άφησε το μη αναπληρωθέν έκτοτε  κενό του επισπεύδοντος του έργου  Καλλονή - Πέτρα. Τη διαδικασία του έργου αυτού  την κρέμασαν κατά πως γίνεται σε τέτοιες περιπτώσεις που δεν υπάρχει επισπεύδων στον «αυτόματο πιλότο». Έτσι το έργο αυτό ακόμη πελαγοδρομεί.  
Εύχομαι πάντως και ελπίζω και για το έργο αυτό οι υπηρεσίες του π. ΥΠΕΧΩΔΕ κάποτε να  τελειώσουν τις μελέτες και να ενταχθεί και το έργο αυτό στο ΕΣΠΑ. Βέβαια η όλη τραγική τρέχουσα κατάσταση της χώρας δεν αποτελεί εχέγγυο και καλό οιωνό για το έργο αυτό.  Πάντως εν κατακλείδι θα είναι κρίμα κι΄ άδικο να χαθεί εκ της αβελτηρίας όλων των θεσμικά αρμοδίων του τόπου μας το έργο αυτό που το ξέχασαν και δεν έπαιξαν το ρόλο ενός επισπεύδοντος, αντίστοιχο προς αυτό του Τάκη Ιορδάνη κατά πως υπήρξε για την περίπτωσή του δικού μας οδικού άξονα όλα αυτά τα χρόνια.
Τέλος σε ότι αφορά το δικό μας έργο η Επιτροπή μας θα μένει πάντοτε ενεργή και θα έχει αναπεπταμένες τις κεραίες τις, για να ενεργοποιείται κατά περίπτωση όταν θα διαπιστώνεται η όποια δυσπραγία, δυστοκία και άλλη δυσκολία, ώστε εντός της περιόδου των 52 μηνών κατά τήν προθεσμία τής αποφάσεως της ένταξη του έργου μας στο ΕΣΠΑ να έχει τούτο ολοκληρωθεί.  
 11.9.2012                         Ο επικεφαλής της Επιτροπής Αγώνα
                                      Δρ. Τάκης Χαραλ. Ιορδάνης>>                                                                         

1 σχόλιο:

Λαψαρνιώτης είπε...

προς ασπόνδυλο, δειλό φωτόφοβο σκουλήκι που κρύβεσαι πίσω από το πέπλο της ανωνυμίας. Εσαι και μαζαχιστής!!!. Δείξε το πρόσωπό σου. Τόσο δειλό, σκουλήκι, σαπρόφυτο και τυφλοπόντικας που τσαλαβουτάς στα βορβόρώδη νερά της ανωνυμίας είσαι; Τόσο πολύ φοβάσαι να δείξεις το βρώμικο πρόσωπό σου; Τι φοβάσαι;