Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης * * * Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης

Τετάρτη, 31 Οκτωβρίου 2012

Το έγγραφό - παρέμβασή μου ΓΙΑ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΟΥ ΣΙΓΡΙΟΥ υπ’ αριθ. πρωτ. 5753 / 23.10.2012.


Παρατίθεται ως ακολουθεί, το κατά την επίσκεψή μου στο γραφείο του Γεν. Γραμ. Λιμένων κ. Μουτζούρη έγγραφό - παρέμβασή μου ΓΙΑ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΟΥ ΣΙΓΡΙΟΥ υπ’ αριθ. πρωτ. 5753 / 23.10.2012. που του ενεχείρισα.  
 

Παναγ. Χ. Ιορδάνης( Ph. D.)                                          Προς το Γεν. Γραμ. Λιμένων

-  Πρόεδρος του Συνδέσμου για                                       και Λιμενικής Πολιτικής
    την Ανάπτυξη της  Λέσβου                                           κ. Κων/νο Μουτζούρη 
    « ΠΙΤΤΑΚΟΣ Ο ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ »                                         Υπουργείο
 - π. Διευθύνων Σύμβουλος ΕΒΟ                                     Ναυτιλίας και Αιγαίου
 - π. Πρόεδρος του Πανελληνίου Συλ-                                          Πειραιάς
  λόγου Μεταλλειολόγων Μηχανικών           
Αγησιλάου 9   - Ηλιούπολη 163 46                   Κοιν.: 1) Περιφέρεια Βορ.Αιγαίου                                                  
Tηλ.- Fax 210 9737053                                                  2)  Δήμος Λέσβου                                        
κιν. 6977503461                                          3) ΜΜΕ Λέσβου
                                                                                                     
                                                                                                    Αθήνα, 22 Οκτωβρίου 2012

Αξιότιμε κ. Γενικέ, Αγαπητέ μου Κώστα,

Με την παρούσα  και εγγράφως, σoυ απευθύνω τα ειλικρινέστερα  συγχαρητήρια μου για την ανάληψη των καθηκόντων σου στην ευαίσθητη και νευραλγικής σημασίας Κυβερνητική θέση του Γενικού Γραμματέα Λιμένων, του νεότευκτου Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Για την  επιλογή σoυ από τον Πρωθυπουργό κ. Α. Σαμαρά, ισχύει ασφαλώς απόλυτα, το λεγόμενο « ο κατάλληλος άνθρωπος στην κατάλληλη θέση». Αναμφισβήτητα  για την περίπτωσή σου ισχύει το « ο καταλληλότατος». Γνωρίζοντας σε δε πιστεύω ακράδαντα, ότι επί των ημερών σου πλείστα όσα λιμνάζοντα εκ διαφόρων λόγων θέματα, προβλήματα κ.λπ. της αρμοδιότητάς σου θα βρούν τη λύση τους και θα δρομολογηθούν.  
Ακόμη εκείνο που θεωρώ όχι περιττό να τονίσω, είναι ότι ο Σύνδεσμός μας « ΠΙΤΤΑΚΟΣ Ο  ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ», σεμνύεται για το ότι στις τάξεις του ως μέλος του συγκαταλέγει και εσένα, τον καθηγητή των Λιμενικών Έργων του Ε. Μ. Πολυτεχνείου, τον πρώην Πρύτανή αυτού, τον Ενεργό Πολίτη, αλλά και το σημαντικότερο το Λεσβιολάτρη  Λέσβιο.
Σου γράφω το παρόν εν όψει της επισκέψεως μου στο  γραφείο σου υπό την ιδιότητά  του Προέδρου του Συνδέσμου μας, αφού πέραν της όποιας εθιμοτυπικής σκοπιμότητας θέλω να εγχειρήσω τούτο σε σένα προσωπικά. Αυτό δε προκειμένου  να σηματοδοτήσω τη μεγίστη σημασία που δίδει ο « ΠΙΤΤΑΚΟΣ Ο  ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ» σ’ ένα  θέμα το οποίο ατυχώς έχει βαλτώσει εδώ και είκοσι κοντά χρόνια, και  ονομάζεται « Λιμάνι του Σιγρίου» .  
Ξέρω καλά τις δικές σου σχετικές ευαισθησίες αλλά και αντίστοιχες προσπάθειες, αλλά και εσύ ξέρεις επίσης τον προσωπικό μου από ετών αγώνα και για το Λιμάνι αυτό. Ατυχώς, όπως εσύ γνωρίζεις ως ο επαΐων του θέματος μας, φαίνεται ότι πολιτικές επιλογές ανθρώπων που στερούνται της απαιτούμενης επιστημονικής γνώσης και δεν έχουν τη σχετική συγκρότηση, υπερβάλουν εαυτόν για να δείξουν ότι κάτι ξέρουν και κάτι είναι και αυτοί και φεύ!! ως άλλοι Ηρόστρατοι με αποφάσεις τους διακινδυνεύουν την ορθολογική εξέλιξη των πραγμάτων.
Έτσι με τέτοιες αποφάσεις τους,  το 2009 «βάλτωσαν» το κεφαλαιώδες αυτό έργο, Λιμάνι του Σιγρίου. Και υπάρχει τώρα πιά ο κίνδυνος να μη πραγματοποιηθεί τούτο ποτέ, αφού ακόμη και σήμερα ένα μόλις χρόνο προς της εκπνοής του ΕΣΠΑ, δεν έχει ενταχθεί σ’ αυτό. Τότε και με δεδομένο ότι οι απαιτούμενες σχετικές μελέτες ήταν έτοιμες και είχε πιά όλα τα απαιτούμενα χαρακτηριστικά ως «ώριμο έργο»  να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ. Αυτά δε ως στοιχεία προκύπτουν από την απάντηση που είχε δώσε σε δικά μου έγγραφα (Συνημ. 1 και 2) ο τότε Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας Βορ. Αιγαίου κ. Τσίφτης το Νοέμβριο του 2005 (Συνημ.3), που επί λέξει ανέφερε. « Πρόσφατα εγκρίθηκε η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου και τώρα το Λιμενικό Ταμείο Λέσβου σε συνεργασία με το υπεύθυνο μελετητικό γραφείο θα προχωρήσει στην εκπόνηση της οριστικής μελέτης.». 
 Βέβαια παρ’ όλη την από 6 Απριλίου 2001 έγκριση σκοπιμότητας από το Περιφερειακό Συμβούλιο Βορ. Αιγαίου της ένταξης του έργου «Λιμάνι Σιγρίου» στο ΠΕΠ Βορ. Αιγαίου 2000 – 2006 (Γ! ΚΠΣ) και με δεδομένο ότι το Δεκέμβριο του 2005 η κατάσταση βρισκόταν σε πλήρη στασιμότητα και αδιέξοδο εν όψει της ληκτικής ημερομηνίας (31.12.2006) του Γ! ΚΠΣ  απηύθυνα   στον τότε Πρωθυπουργό κ. Κ. Καραμανλή σχετική επιστολή (Συνημ. 4)  που πρωτοκολλήθηκε  στο Γραφείο Πρωθυπουργού στη Βουλή (αριθ, πρωτ. Κ 30010 / 5.12.2005)  στης οποίας το προοίμιο αφού τόνιζα τη σημασία του έργου για την Ορεινή χερσόνησο του Ορδύμνου αλλά και κατ’ επέκταση για όλο το νησί η δημιουργία της δεύτερης (Δυτικής) Πύλης του, ανέφερα « Είναι κίνηση απελπισίας μπορώ να πω (η επιστολή μου αυτή), στη φάση που βρίσκεται το όλο θέμα από απόψεως χρονικής στενότητας.»  Συνέχιζα δε με το να παραθέτω τις απόψεις της Διεπιστημονικής Ομάδας μας Κινητοποίησης (πρωτόλεια ομάδα του «ΠΙΤΤΑΚΟΣ Ο ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ») και να προτείνω τα σχετικώς απαιτούμενα επί μέρους βήματα ώστε το έργο «Λιμάνι του Σιγρίου» να προλάβει να ενταχθεί εντός του υπολειπόμενου έτους δηλ ως την 31.12.2006, στο Γ! ΚΠΣ.
Ατυχώς όμως ουδέν σχετικό έγινε, το έργο Λιμάνι του Σιγρίου δεν εντάχθηκε στο Γ! ΚΠΣ και σήμερα ύστερα από επτά χρόνια που υπήρξαν τελείως στείρα για το θέμα μας, βρισκόμαστε  στο ίδιο ακριβώς σημείο του χειμώνα του 2005. Δηλ. ένα μόλις χρόνο προ της ληκτικής προθεσμίας του ΕΣΠΑ, την 31.12. 2013. 
Τα αναφερόμενα στην επιστολή μου αυτή προς τον κ. Καραμανλή ισχύουν στο ακέραιο και σήμερα και ως εκ τούτου το να τα επαναλάβω είναι περιττό. Ασφαλώς οι όποιες απαιτούμενες δράσεις και επί μέρους βήματα σήμερα είναι διαφορετικά ως εκ των νέων συνθηκών που έχουν διαμορφωθεί από το 2005 και μετά.   
Βεβαίως επειδή γνωρίζω ότι μόνο άνθρωπος με τις γνώσεις σου, τις ικανότητές σου, τη δυναμικότητά σου αλλά και οπωσδήποτε την Λεσβιολατρεία σου θα μπορούσε να δράσει κατά πως πρέπει στον ένα αυτόν εναπομένοντα χρόνο, προσβλέπω και ελπίζω να δρομολογηθεί επί τέλους η ένταξη του Λιμανιού μας στο ΕΣΠΑ.
Αυτό το δεδομένο, αποτελεί για μένα το μόνο πιά εχέγγυο της πραγματώσεως στο άμεσο μέλλον της ΔΥΤΙΚΗΣ ΠΥΛΗΣ του νησιού μας.
Βεβαίως πριν κλείσω, θα ήταν παράλειψή μου να μην απολογηθώ και να εξηγήσω στον κάθε καλόπιστο Λέσβιο, το γιατί από της επιστολής μου αυτής στον κ. Καραμανλή το Δεκέμβριο του 2005 και μετά, δεν ασχολήθηκα κατά πως ξέρω και μπορώ με το Λιμάνι του Σιγρίου.

Είναι  απλό, το γιατί. Ήταν θέμα προτεραιοτήτων. Ο δρόμος Καλλονής – Σιγρίου  ή  το Λιμάνι του Σιγρίου.  
Με δεδομένο ότι είχα από το 2003 δημιουργήσει  την Επιτροπή Αγώνα για το δρόμο Καλλονής – Σιγρίου και ως εντολοδόχος αυτής είχα εξουσιοδοτηθεί να δράσω σχετικώς, επέλεξα το πρώτο. Θεώρησα ότι θα έπρεπε να υπάρξω συνεπής στην εντολή που μου έδωσαν τιμώντας με οι συμπατριώτες μου, υπερεκατονπενήντα  προβεβλημένα μέλη της τοπικής κοινωνίας όλων των χωριών  της Δ.- ΒΔ. Λέσβου που αποτέλεσαν αυτή. Έτσι επέλεξα το να ασχοληθώ με το δρόμο Καλλονής – Σιγρίου, πράγμα για το οποίο δικαιώθηκα αφού το αποτέλεσμα  ήταν το μεγαλύτερο έργο που έγινε ποτέ στον Αιγαιακό χώρο ( 44,50 εκατ. Ευρώ) να είναι λίγο προ της υλοποίησής του. Ευτύχησα να είμαι επικεφαλής της επιτροπής αυτής που υπήρξε ο κύριος συντελεστικός παράγοντας στο να έχει ήδη υπογραφή η σχετική σύμβαση της κατασκευής του δρόμου αυτού.  
Τέλος τονίζεται ότι θα έπρεπε να δράσω κατά τα ανωτέρω αναφερθέντα, ως εντολοδόχος της Επιτροπής και κατά τα ορισθέντα από αυτή, όπως και επιβεβαιώθηκε  με τα Ψηφίσματα τα  των  Πανολομελειών της στο Σκαλοχώρι, το 2009 και 2010.
Στο Ψήφισμά μας στη 2η Πανολομέλεια  επί  λέξει αναφέρεται :  
« 2) Ο οδικός αυτός άξονας συνιστά αδήριτη ανάγκη υποστηρίξεως του Λιμανιού του Σιγρίου το οποίο βρίσκεται στη φάση της εντάξεως του στα κονδύλια του ΕΣΠΑ ( 2007 – 2013), χωρίς τον οποίο άξονα, η χρησιμότητά του Λιμανιού αυτού δεν θα διαφοροποιηθεί από αυτή του επιπέδου του αλιευτικού  καταφυγίου που είναι σήμερα.»
Εξ άλλου δεν θα πρέπει να παραγνωρίζεται ότι Λιμάνι χωρίς δρόμο υποστήριξής του στο χερσαίο χώρο προς την ενδοχώρα, είναι έργο αντιπαραγωγικό, αντιοικονομικό, μη ανταγωνιστικό και σε τελική ανάλυση ανορθολογικό.    
Τέλος, πίστευα κατά τα αναφερόμενα στην επιστολή του κ. Τσίφτη το 2005, ότι ήταν θέμα πιά λίγου χρόνου το να έχει ενταχθεί το Λιμάνι μας σε ένα πρόγραμμα (τότε το Γ! ΚΠΣ ή τώρα το ΕΣΠΑ ). Ατυχώς η παρέλευση του διαστήματος των επτά (7) ολοκλήρων χρόνων όχι μόνο δεν έδωσε λύση  στο πρόβλημα μας αλλά απ’ ότι έχω πληροφορηθεί ότι έχει περιπλακεί και τώρα η κατάστασή του είναι χειρότερη αυτής του Δεκεμβρίου του 2005.
Ατυχώς τα ανωτέρω τραγικά αποτελέσματα ως προς το Λιμάνι του Σιγρίου  με το παράλληλα ευτυχές αποτέλεσμα  ως προς το Δρόμο Καλλονής – Σιγρίου κατά τα προαναφερθέντα, μου δίνουν το ερέθισμα να ξανασχοληθώ ύστερα από επτά ολόκληρα χρόνια με το πρώτο, κατά πως κάνω με την παρούσα.

Αξιότιμε κ. Γενικέ, αγαπητέ μου Κώστα,

η επιστολή μου αυτή, παρ’ όλο ότι ξέρω ότι το Λιμάνι μας αυτό βρίσκεται κατά απόλυτο τρόπο στις δικές σου άμεσες  προτεραιότητες, ευελπιστώ να λειτουργήσει ως καταλύτης στο να συμβάλλει  στο μέτρο που της ανήκει,  στην ένταξη αυτού επί τέλους στο ΕΣΠΑ, πράγμα που θα εξασφαλίσει τελικά η υλοποίησή του εντός της επομένης πενταετίας.

Συνημ. 4.                                                            Με την πρέπουσα τιμή

                                                              συναδελφικά και με πατριωτική αγάπη

Δεν υπάρχουν σχόλια: