Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης * * * Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης

Κυριακή 16 Δεκεμβρίου 2012

« Κρατάτε Τούρκοι τ’ άλογα.»

« Κρατάτε  Τούρκοι τ’ άλογα.»
Η αντιδιαστολή και η αντιπαράθεση γεγονότων, στοιχείων, παραστατικών λειτουργεί ως Λυδία Λίθος ανεύρεσης και ταυτοποίησης της αλήθειας.  Τη μέθοδο αυτή προκειμένου να αποδοθεί το δίκαιο,  χρησιμοποιεί ένας πραγματογνώμονας, ένας διαιτητής εμπραγμάτων γεγονότων, ένας εισαγγελέας και φυσικά οπωσδήποτε ένας δικαστής του οποίου η ετυμηγορία του, έχει τεράστια σημασία αφού από αυτή κρέμεται η τιμή, η περιουσία ή ακόμη και η ζωή ανθρώπων. 
Η αντιδιαστολή και η αντιπαράθεση δεδομένων, γεγονότων κ.λπ. δίνει στο μυαλό τη δυνατότητα να συνειδητοποιεί καταστάσεις και γεγονότα, χωρίς να μένουν περιθώρια αμφιβολιών, αποριών και αμφισβητήσεων. Στη δική μας περίπτωση τα γεγονότα έχουν ως ακολουθεί.
Τον Οκτώβρη του 1999, ο τότε Πρωθυπουργός Κ. Σημίτης σε προεκλογική συγκέντρωση στην Καλλονή (εν όψει των εκλογών της 9ης Απριλίου του 2000) εξήγγειλε τον οδικό άξονα για τον οποίο η επιτροπή αγώνα (των υπερεκτονπενήντα μελών εκ των προβεβλημένων συμπατριωτών μας από τα δέκα χωρία μας ( Καλλονή, Φίλια, … , Άντισσα, Σίγρι) από το 2003 που δημιούργησα ως σήμερα εργάστηκε, μόχθησε και πάλεψε με πίστη, συνέπεια και συνέχεια και είχε την τεράστια επιτυχία να έχει εντάξει τον οδικό άξονα Καλλονής – Σιγρίου στο ΕΣΠΑ από το Αύγουστο του 2011 και σήμερα, να είναι εγκατεστημένος στο έργο ο εργολάβος που έχει υπογράψει με το Δημόσιο τη σχετική σύμβαση από το Σεπτέμβρη του 2012. Εδώ θεωρώ ότι και σωστό είναι αλλά και απαραίτητο (όχι μόνο για Ιστορικούς λόγους) να σημειώσω ότι την πρώτη μου παρέμβαση για το δρόμο μας αυτό έκανα στον τότε Νομάρχη και Νομαρχιακό Συμβούλιο ( με κοινοποίηση στον τότε Γεν. Γραμματέα της Περιφέρειας Βορ. Αιγαίου, στους τότε τέσσερις Βουλευτές του νομού, στους Δήμους και Κοινότητες και τα ΜΜΕ) τον Απρίλιο του 1996, που αφού ανέλυα την τραγικότητα της εκ του από τους Οθωμανούς κατασκευασθέντος αυτού καρόδρομου το 19ο αιώνα (που ατυχώς και ως σήμερα ακόμη κατά βάση είναι ο ίδιος) κατέληγα λέγοντας: « … Όμως αυτό που είναι ζητούμενο είναι η μελέτη και σχεδίαση της απαιτουμένης επαναχάραξής του (όπου χρειάζεται) – κατά πως προβλέπεται τώρα κατά 26,5 χιλιόμετρα στην υπογραφείσα σχετική Σύμβαση κατασκευή του –, ώστε στους ετήσιους προϋπολογισμούς (της Νομαρχίας να προβλεφθεί το απαιτούμενο κονδύλιο ) και τμηματικά να υπάρξει σχετική πρόβλεψη και να μπορέσει να ολοκληρωθεί ο εκσυγχρονισμός του νευραλγικού αυτού οδικού άξονα».  Αντιστοίχου περιεχομένου παρέμβαση είχα κάνει και ως ο Δημ. Βουνάτσος είχε εκλεγεί Νομάρχης Λέσβου το 1998.     
Την ημέρα λοιπόν, που ο Κ. Σημίτης εξήγγειλε το δικό μας δρόμο εξήγγειλε και το οδικό άξονα Καλλονής – Πέτρας που είναι σε μήκος περίπου το 1/3 του δικού μας και άρα και δαπάνης, αντίστοιχα. Δηλ. αν για το δικό μας ο προϋπολογισμός είναι 44,50 εκατομ. Ευρώ για τον της Καλλονής – Πέτρας θα είναι  γύρω στα 15-18.  
Όπως έχω γράψει και άλλη φορά, όταν η Κυβέρνηση Καραμανλή ύστερα από την πίεση που άσκησε η επιτροπή μας, μας έδωσε το Μάιο του 2009 τα 20,00 εκατ. Ευρώ, είναι προφανές ότι αν ο δρόμος μας ήταν μόνο ~ 18 χιλιόμετρα (όπως ο της Καλλονής Πέτρας) τότε σήμερα ο δικός μας θα ήταν στα τελειώματά του.
Γιατί τα γράφω πάλι αυτά; Γιατί κατά τα προ ημερών δημοσιεύματα, επιτροπή ειδικών από το χρηματοδοτούν Υπουργείο κατεβαίνει στο νησί μας για να κάνουν λέει επανεξέταση των στοιχείων και έτσι της αντιστοίχου μελέτης του Δρόμου Καλλονής – Πέτρας. Το σημαντικό ότι τούτα ανακοινώνει στους Λέσβιους ο Κρητικός Βουλευτής Λέσβου Ν. Σηφουνάκης επαιρόμενος  κατά πως το συνηθίζει, ως δικό του κατόρθωμα. ΚΡΑΤΑΤΕ ΤΟΥΡΚΟΙ Τ΄ ΑΛΟΓΑ, δηλαδή. Το κρέμασμα από μέρους του και αυτού του έργου στον «αυτόματο πιλότο» επί εννιά ολόκληρα χρόνια τώρα πως το δικαιολογεί; Άραγε το ότι η σύμβαση της μελέτης προέβλεπε παράδοση εντός 18 μηνών από της αναθέσεως της δηλ. ως την Άνοιξη του 2005 (σήμερα έχουμε 2012) ύστερα από εξωσυμβατική τεράστια αυτή καθυστέρηση επτάμισι ολοκλήρων ετών δεν θα προβλημάτιζε την Διοικητική Ιεραρχία αλλά και τη νυν Πολιτική Ηγεσία του επισπεύδοντος Υπουργείου και δεν θα έπρεπε να δρομολογήσει τη λύση του επί εννιά χρόνια λιμνάζοντος σχετικού προβλήματος του Καλλονής – Πέτρας και φυσικά αν απαιτείτο να κάνει δεν θα δρομολογούσε  και την απαιτούμενη επανεξέταση; Τι περιθώριο παρέμβασης έχει στο θέμα αυτό ο Ν. Σηφουνάκης;  Μήπως καταλαβαίνει ότι πιά δεν του φτάνει η life style πολιτική που επί τόσα χρόνια έκανε και έβγαινε βουλευτής Λέσβου και (για να ξαναβγεί πάλι στις επόμενες εκλογές) προσπαθεί να κεφαλαιοποιήσει υπέρ αυτού το οτιδήποτε, ακόμη και υφαρπάζοντας κάτι  που δεν του ανήκει, όπως έκανε φωτογραφιζόμενος (παρεμβαίνων στη σκηνή) κατά τη στιγμή της υπογραφής της συμβάσεως των εργολάβων του Καλλονής – Σιγρίου με τους αρμοδίους του Υπουργείου ;!!!   
Μακάρι πάντως να προλάβουν οι του Υπουργείου να τον εντάξουν στο ΕΣΠΑ και το δόμο αυτό  αφού βρισκόμαστε μόνο ένα χρόνο προς της ληκτικής ημερομηνίας εκπνοής του ΕΣΠΑ 2007 – 2013 όπως έγραφα προ μηνών (όταν είχε υπογραφεί η σύμβαση του δικού μας δρόμου), πράγμα που από καρδιάς εύχομαι ώστε μεταξύ των άλλων όλων  να δικαιωθεί και ο αδικαίωτος αγωνιστής, φίλος και σύντροφος Στέλιος Παυλής ( Δήμαρχος Πέτρας) που τόσο είχε αγωνισθεί και για το δρόμο αυτόν ως το 2006 που ατυχώς έφυγε γρήγορα από το μάταιο αυτό κόσμο. 


Υ.Γ. Με το καλό Νίκο Σηφουνάκη, να θυμηθείς και την ερώτησή σου στη Βουλή για τα 600.000 Ευρώ που έκανες την Άνοιξη του 2009 για τη μελέτη του οδικού άξονα Μυτιλήνης – Μανταμάδου. Αυτής που είναι  βαλτωμένη εδώ και πολλά-πολλά χρόνια, αλλά που δεν κατάφερες να βγάλεις αυτά το 600 χιλιάρικα ως Αναπλ. Υπουργός ΠΕΚΑ και πολύ περισσότερο ως Υφυπουργός προηγούμενα στο καθ’ ύλη Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων μετά τις εκλογές του Φθινοπώρου του 2009.

Ξέρεις,ποτέ δεν είναι αργά. Εξ άλλου εσύ ξέρεις καλά τη μέθοδο των Ισπανών κατακτητών (στο Περού και αλλού στην Ν. Αμερική) που κατά κόρο έχεις χρησιμοποιήσει στο νησί μας.

15.11.2012                                                           Τάκης Χαραλ. Ιορδάνης (Ph.D.)

Δεν υπάρχουν σχόλια: