Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης * * * Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης

Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου 2013

H ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΜΑΣ για το Λιμάνι του Σιγρίου

    Σήμερα κατατίθεται στο Γραφείο του Πρωθυπουργού η ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΜΑΣ και το πρώτο "πακέτο" των 200 περίπου υπογραφών συμπατριωτών μας απ' το Σίγρι, τους Σκαλοχωρίτες  και τους Μυτιληνιούς της Αθήνας. Η συγκέντρωση υπογραφών συνεχίζεται και κάθε τόσο "πακέτα" νέων υπογραφών θα κατατίθενται, όσο να ξεκινήσει και να ολοκληρωθεί η ένταξη του ΝΙΟΥ ΜΑΣ στο ΕΣΠΑ.     

 ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ

Μία εκ των πλέον  πτωχών  και  υπαναπτύκτων  περιοχών της χώρας μας είναι η επαρχία Μηθύμνης Λέσβου και  ειδικότερα το βόρειο  αυτής  τμήμα  στη χερσόνησο του Ορδύμνου, η οποία συνεχώς απισχνάζεται πληθυσμιακά και προοδευτικά ερημώνεται.
Ευτύχησε όμως, να διαθέτει ο τόπος μας  το φυσικό Λιμάνι του Σιγρίου που θα μπορούσε να αποτελέσει το μοχλό Ανάπτυξης της χερσονήσου αυτής αλλά και κατ’ επέκταση  όλου του νησιού μας. Έτσι από εικοσαετίας περίπου υπάρχει ο απαιτούμενος  προγραμματισμός   και  γίνονται υποτίθεται όλες οι απαιτούμενες ενέργειες  για να  δρομολογηθεί ο  εκσυγχρονισμός του και η αναβάθμιση του σ’ ένα συγχρόνων προδιαγραφών κατά τα ευρωπαϊκά και διεθνώς κρατούντα Λιμάνι, το οποίο  αξιοποιούμενο ως τέτοιο, να αποτελέσει τη  Δυτική Πύλη του νησιού μας.
Το Λιμάνι αυτό στην ακριτική θέση της Δυτικής Λέσβου στο μεταίχμιο των ορίων  Ευρώπης και Ασίας ακριβώς απέναντι από τα Δαρδανέλια για προφανείς λόγους αποτελεί έργο εθνικής σημασίας. Περάν αυτού, αποτελώντας τη Δυτική  Πύλη της Λέσβου σε άμεση γειτνίαση με την Βόρεια και Κεντρική Ελλάδα μπορεί  η ύπαρξη του να συμβάλλει στην εξάλειψη της υπανάπτυξης και της μιζέρια της χερσονήσου του Ορδύμνου αλλά και κατ’ επέκταση όλης της Λέσβου. Το κυριότερο θα συμβάλλει στη θεμελιώδους σημασίας  πληθυσμιακή ανάταση της χερσονήσου.
Ατυχώς  αν και  για την κατασκευή αυτού δρομολογούνται οι απαιτούμενες διαδικασίες εδώ και είκοσι κοντά χρόνια , διαφόρων μορφών δυσκολίες, εμπόδια και αστοχίες δεν έχει κάνει δυνατό να έχει ακόμη δρομολογηθεί  η ένταξή του στο ΕΣΠΑ ( είναι μικρού σχετικώς κόστους που δεν υπερβαίνει, τα 15.000.000 Ευρώ) ώστε επί τέλους  η κατασκευή του  να πραγματοποιηθεί.
 Φαίνεται ότι τρεχόντως  η όλη κατάσταση  έχει πιά βαλτώσει παντελώς και υπάρχει ατυχώς ορατός ο κίνδυνος, τελικά να μη λάβει ποτέ τούτο σάρκα και οστά υλοποιούμενο.   
Φαίνεται ότι αλλοπρόσαλλες πολιτικές επιλογές και λανθασμένες γραφειοκρατικές ενέργειες ως και σχετικές αποφάσεις  διακινδύνευσαν παντελώς την ορθολογική εξέλιξη των πραγμάτων ως προς το νευραλγικής σημασίας αυτό έργο για τη Λέσβο και όλο το Αιγαιακό Αρχιπέλαγος με αποτέλεσμα η πραγματοποίηση του ή όχι σήμερα, ατυχώς να βρίσκεται επί «ξυρού ακμής».
Έτσι τέτοιες πολιτικές επιλογές και αντίστοιχες αποφάσεις, το 2009 «βάλτωσαν» το κεφαλαιώδες αυτό έργο. Αποτέλεσμα δε αυτού είναι να υπάρχει τώρα πιά ο κίνδυνος να μη πραγματοποιηθεί τούτο ποτέ, αφού ακόμη και σήμερα ένδεκα μόλις μήνες προ της εκπνοής του ΕΣΠΑ, τούτο δεν έχει ακόμη ενταχθεί σ’ αυτό.
Το 2009 οι απαιτούμενες σχετικές μελέτες ήταν έτοιμες και είχε πιά όλα τα απαιτούμενα χαρακτηριστικά ως «ώριμο έργο»  να μπορεί να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ κατά την απάντηση που είχε δώσε ο τότε Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας Βορ. Αιγαίου κ. Τσίφτης το Νοέμβριο του 2005 που επί λέξει ανέφερε. « Πρόσφατα εγκρίθηκε η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου και τώρα το Λιμενικό Ταμείο Λέσβου σε συνεργασία με το υπεύθυνο μελετητικό γραφείο θα προχωρήσει στην εκπόνηση της οριστικής μελέτης.». 
 Βέβαια παρ’ όλη την από 6 Απριλίου 2001 έγκριση σκοπιμότητας από το Περιφερειακό Συμβούλιο Βορ. Αιγαίου της ένταξης του έργου «Λιμάνι Σιγρίου» στο ΠΕΠ Βορ. Αιγαίου 2000 – 2006 (Γ! ΚΠΣ) και με δεδομένο ότι το Δεκέμβριο του 2005 η κατάσταση βρισκόταν σε πλήρη στασιμότητα και αδιέξοδο εν όψει της ληκτικής ημερομηνίας (31.12.2006) του Γ! ΚΠΣ  και παρά τις διακηρύξεις και δεσμεύσεις του τότε Πρωθυπουργού κ. Κ. Καραμανλή αλλά και τις εκκλήσεις μας προς αυτόν  στο να μας συνδράμει άμεσα  ώστε τούτο να ενταχθεί  στο Γ! ΚΠΣ ουδέν έγινε. Έτσι ατυχώς τελικά, το έργο Λιμάνι του Σιγρίου δεν εντάχθηκε στο Γ! ΚΠΣ.
Σήμερα, ύστερα από επτά χρόνια που ατυχώς υπήρξαν τελείως στείρα για το θέμα μας, βρισκόμαστε  στο ίδιο ακριβώς σημείο του χειμώνα του 2005. Δηλ. ένδεκα μόλις μήνες προ της ληκτικής προθεσμίας του ΕΣΠΑ, ( 31.12. 2013), πέραν της οποίας δεν υπάρχει περίπτωση εντάξεως του όποιου έργου σ’ αυτό. 
Στον εναπομένοντα χρόνο των ένδεκα μόνο μηνών, μόνο σύντονες και συγκεκριμένες δράσεις θα  μπορούσαν να δρομολογήσουν επί τέλους την ένταξη του Λιμανιού μας αλλά και τελικά την πραγματοποίηση αυτού εντός των πλαισίων του ΕΣΠΑ. Το τελευταίο αυτό δεδομένο είναι το μόνο που υπάρχει και αποτελεί τη μόνο πιά ελπίδα μας για  την πραγμάτωση  στο άμεσο μέλλον της ΔΥΤΙΚΗΣ ΠΥΛΗΣ του νησιού μας.

 Στο σημείο αυτό τονίζεται, ότι  η Επιτροπή Αγώνα για το «δρόμο Καλλονής Σιγρίου» ο οποίος έχει από τον 8ο του 2011 ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και ήδη υπάρχει η σχετική σύμβαση με τον εργολάβο για την κατασκευή του, θεωρώντας τότε ως δεδομένο την κατασκευή του υπό θεώρηση λιμανιού μας, εν αναφορά προς την αναγκαιότητα κατασκευής του οδικού αυτού άξονα έγραφε στην ιδρυτική της ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ, το 2003:
  « Ο επικείμενος εκσυγχρονισμός (κατασκευή) του Λιμανιού του Σιγρίου, επιτάσσει την ύπαρξη αυτοκινητοδρόμου αντιστοίχων προδιαγραφών που θα το στηρίζει και άρα τον εκσυγχρονισμό (κατασκευή) του ζωτικού αυτού για τα χωριά μας αλλά και όλο το νησί μας άξονα.» 
Επίσης στα  Ψηφίσματα της τα από τις σχετικές Πανολομέλειες της στο Σκαλοχώρι, το 2009 και 2010, αναγνωρίζοντας την αμφίδρομη σημασία του οδικού αυτού άξονα και  του Λιμανιού του Σιγρίου τόνιζε σχετικά, ως επί λέξει γράφεται στο τελευταίο Ψήφισμά της (αυτό της 2ης Πανολομέλειας της),  τα ακόλουθα :  
« 2) Ο οδικός αυτός άξονας συνιστά αδήριτη ανάγκη υποστηρίξεως του Λιμανιού του Σιγρίου το οποίο βρίσκεται στη φάση της εντάξεως του στα κονδύλια του ΕΣΠΑ ( 2007 – 2013), χωρίς τον οποίο άξονα, η χρησιμότητά του Λιμανιού αυτού δεν θα διαφοροποιηθεί από αυτή του επιπέδου του αλιευτικού  καταφυγίου που είναι σήμερα.»
Έτσι το ότι Λιμάνι Σιγρίου με αυτόν το δρόμο που σήμερα πιά βρίσκεται στη φάση της ενάρξεως της κατασκευής του θα τύχει της υποστήριξής του στο χερσαίο χώρο του  νησιού μας και κατ’ αυτό τον τρόπο τούτο  καθίσταται πλέον έργο άκρως παραγωγικό, οικονομικά ανταγωνιστικό και σε τελική ανάλυση  ορθολογικά πρέπον.
Τέλος, πιστεύαμε κατά τα αναφερόμενα στην ανωτέρω  μνημονευομένη επιστολή του κ. Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας Β. Αιγαίου το 2005, ότι ήταν θέμα πιά λίγου χρόνου το να έχει ενταχθεί το έργο μας  σε ένα πρόγραμμα (τότε το Γ! ΚΠΣ ή έστω τώρα στο ΕΣΠΑ ). Ατυχώς η παρέλευση έκτοτε του διαστήματος των επτά (7) ολοκλήρων χρόνων, στείρα και αναποτελεσματικά όχι μόνο δεν έδωσε λύση στο πρόβλημα μας αλλά απ’ ότι έχουμε πληροφορηθεί έχει περιπλακεί και τώρα εκτιμάται ότι η κατάστασή του είναι χειρότερη αυτής του Δεκεμβρίου του 2005.
Ατυχώς τα ανωτέρω τραγικά αποτελέσματα ως προς το Λιμάνι του Σιγρίου  με το παράλληλα ευτυχές αποτέλεσμα  ως προς το Δρόμο Καλλονής – Σιγρίου κατά τα προαναφερθέντα, επιβάλλουν και καθιστούν αναγκαίο να συντάξουμε και να υπογράψουμε  την παρούσα ώστε αυτή να αποτελέσει τον κώδωνα του κινδύνου προς κάθε κατεύθυνση.
Με αυτή θα αγωνιστούμε κατά πως πρέπει απευθυνόμενοι στην Πολιτειακή και Κυβερνητική εξουσία ώστε να μη αφήσουμε να χαθεί και η τελευταία πιά ευκαιρία μας να αποκτήσει ύστερα από 100 χρόνια ελεύθερου εθνικού βίου το νησί μας, το δεύτερο λιμάνι του, την δεύτερή του Πύλη.
Το πρόβλημα το οποίο παρουσιάσθηκε τις τελευταίες αυτές μέρες ύστερα από  αξίωση του Υπουργείου Οικονομικών, προκειμένου να εγκρίνει τη διάθεση του σχετικού κονδυλίου για τη κατασκευή του έργου, να «καθαιρεθούν» οι παράνομες κατασκευές στο υπάρχον  στο χώρο του υπό κατασκευή Λιμανιού στο εκεί υπάρχον αλιευτικό καταφύγιο. Όπως είναι αντιληπτό τούτο δημιουργεί τεράστια προβλήματα στους επαγγελματίες αλιείς του Σιγρίου. Παρ’ όλα αυτά προκειμένου το έργο ΛΙΜΑΝΙ ΣΙΓΡΙΟΥ να κατασκευαστεί τούτοι αφού ενημερώθηκαν κατά πως πρέπει και επείσθησαν ότι υπάρχει λύση και για το πρόβλημά τους με τη δημιουργία πλωτής εξέδρας έδωσαν την συγκατάθεση τους υπογράψαντες το  έγγραφο με τίτλο  «ΔΗΛΩΣΗ  ΣΥΝΑΙΝΕΣΗΣ» .
 Έτσι  υπαρχούσης λύσεως και ως προς το παρουσιασθέν την τελευταία στιγμή κατά τα προαναφερθέντα πρόβλημα, θεωρούμε ότι θα πρέπει να γίνουν όλα πιά τα εναπομείναντα  βήματα με μεγάλη ταχύτητα ώστε η ληκτική ημερομηνία του ΕΣΠΑ (31.12.2012) να βρει και το έργο μας πλήρως κατοχυρωμένο από απόψεως συμβάσεων κ.λπ. και το μόνο που να μένει να είναι η  στην πράξη υλοποίησή του.     
Περαίνοντες εμείς που υπογράφουμε την παρούσα  βλέποντες το αδιέξοδο της καταστάσεως για το έργο μας συντάξαμε την παρούσα η οποία αποτελεί  την έκφραση  αγωνίας και φωνή  επίκλησης  για βοήθεια εκ μέρους όλων  των  κατοίκων της  περιοχής.
Καλούμε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και υπηρεσίες του Δημοσίου να δράσουν κατά τα  προαναφερθέντα ώστε τελικά  να  υλοποιηθεί το πολυπόθητο για την περιοχή μας αλλά και όλο το νησί μας έργο, εντός της επομένης πενταετίας στα πλαίσια του ΕΣΠΑ

 

  Α/Α
Ονοματεπώνυμο
           Υπογραφή
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                                                             
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια: