Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης * * * Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης

Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2014

<< Ένα μήνυμα από απέναντι…>> . Για το Λιμάνι της Κύμης Ευβοίας κ.α

Σε συνέχεια του προ δεκαπενθημέρου άρθρο μου  στο ΕΜΠΡΟΣ  " Θα σωζόταν και το νησί μας, αν αξιοποιούταν το Λιμάνι της Κύμης '' ο φίλος Δημ. Γ. Πέππας εκ Κύμης Ευβοίας με αφορμή το δικό μου,  έστειλε στο ΕΜΠΡΟΣ το άρθρο του που ακολουθεί. Με το δικό του ο φίλος Δημήτρης   μας πληροφορεί από πρώτο χέρι τι έχουν κάνει οι Ευβοείς στο δικό τους λιμάνι στην Κύμη εν αναφορά προς τις εκεί απαιτούμενες υποδομές για να μπορέσει  αυτό να ανταποκριθεί στις σχετικές απαιτήσεις . Αυτές , που θα πρέπει να ισχύουν, αν στο μέλλον όλα τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου θα "αυλίζονται" προς την κυρίως Ελλάδα και την Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα κ.λπ.  μέσω αυτού. Επειδή το άρθρο του φίλου μου  έρχεται να συμπληρώσει τα όποια κενά του δικού μου άρθρο, θεώρησα ότι οι αναγνώστες του lapsarniotis θα τους ενδιέφερε  να διαβάσουν το " Ένα μήνυμα από απέναντι ..." 
  
<<EMΠPOΣ 

Θέσεις

Ένα μήνυμα από απέναντι…

Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2014 | Δημήτρης Γ. Πέππας
Το κοντινότερο σημείο της ηπειρωτικής Ελλάδας προς τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου βρίσκεται στην ανατολική Εύβοια. Είναι η πόλη και το λιμάνι της Κύμης. Τους χωρίζουν μερικές δεκάδες περίπου ναυτικών μιλίων θάλασσας.
Γι’ αυτό, 30 και πλέον αιώνες πριν, Λοκροί και Ευβοείς αποφάσισαν να διασχίσουν το Αιγαίο και φθάνοντας απέναντι, αποίκησαν οι πρώτοι τη Λέσβο και οι δεύτεροι τα παράλια της Μ. Ασίας.
Δημιουργήθηκε έτσι η αιολική ενότητα, με κυριότερες πόλεις τη Λέσβο και την Κύμη, λίγα μίλια νοτιοανατολικώτερα, στη θέση της σημερινής πόλης Aliağa. Σε μια πρόσφατη επίσκεψή μας εκεί, στην αιολική Κύμη, προσπαθούσαμε να ξεχωρίσουμε απέναντι την Εύβοια, μας εμπόδιζε όμως η Μυτιλήνη, που ήταν ανάμεσά μας!
Θα με ρωτήσετε ίσως γιατί τα γράφω όλα αυτά. Μα για να αποδείξω ότι κατά τους αρχαίους χρόνους υπήρχε κάποιο είδος «συγκοινωνίας» μεταξύ της Κύμης και των νησιών και ακτών του ανατολικού Αιγαίου.
Δεν υπάρχει, όμως, στους νεώτερους. Το Αιγαίο δε μας ενώνει, μας χωρίζει. Ένας αντικειμενικός παρατηρητής θα το θεωρούσε αδιανόητο.
Δε θα μπορούσε, δηλαδή, να εξηγήσει το λόγο για τον οποίο κάποιος θα προτιμούσε να θαλασσοδέρνεται τουλάχιστον 12 ώρες στο Αιγαίο και όχι μόνο πέντε για να γυρίσει στο σπίτι του, να πάει διακοπές ή να κατέβει για δουλειές στην πρωτεύουσα. Πράγματι, όμως, αυτό συμβαίνει.
Απλά, γιατί αυτός ο κάποιος δεν έχει άλλη επιλογή.
Το θέμα τής διά θαλάσσης σύνδεσης Κύμης - νησιών του ανατολικού Αιγαίου είχε ανακινηθεί και παλαιότερα. Αλλά δεν προχώρησε.
Τα επιχειρήματα των πολεμίων τότε ήταν λογικά, δεδομένου ότι δεν υπήρχε η απαραίτητη υποδομή στο λιμάνι της Κύμης.
Θέλω σήμερα να ευχαριστήσω το φίλο μου τον Τάκη τον Ιορδάνη, που, όντας πρωτεργάτης της αρχικής ανακίνησης του θέματος, δεν το ξέχασε, αλλά το επανέφερε και πάλι, δίνοντάς μου την ευκαιρία να γνωρίσω σ’ αυτόν, αλλά και σ’ όλους τους φίλους της απέναντι πλευράς του Αιγαίου, κάποια επιπλέον στοιχεία για τις τρέχουσες εξελίξεις σχετικά με το λιμάνι της Κύμης.
Αψευδείς μάρτυρες της ήδη διαμορφωμένης κατάστασης είναι οι επισυναπτόμενες φωτογραφίες. Είμαι δε βέβαιος ότι τα στοιχεία αυτά και το φίλο μου θα εκπλήξουν ευχάριστα ακόμα περισσότερο, και όλους θα τους κινητοποιήσουν.
Σήμερα, λοιπόν, δεν ισχύει το επιχείρημα της έλλειψης υποδομής. Η Κύμη διαθέτει πλέον το μεγαλύτερο και ασφαλέστερο λιμάνι του κεντρικού, και όχι μόνο, Αιγαίου. Με βάθος και υποδομές, που σύντομα θα ολοκληρωθούν, αφού έχει ήδη εξασφαλισθεί κονδύλι 500.000 ευρώ, πλέον των αρχικών εννέα εκατομμυρίων, γι’ αυτόν το σκοπό.
Παράλληλα γίνονται οι απαραίτητες διαδικασίες και επίκειται ο χαρακτηρισμός του λιμανιού της Κύμης ως «Πύλης Εισόδου Σέγκεν». Έτσι, ανοίγει ο δρόμος για τον ελλιμενισμό ακόμα και κρουαζιερόπλοιων (έχουν γίνει επαφές και με εταιρείες κρουαζιέρας).
Με τα δεδομένα αυτά γίνεται, νομίζω, ευκολότερο το έργο όσων πιστεύουν στην ατμοπλοϊκή σύνδεση Κύμης - νησιών ανατολικού Αιγαίου.
Μοναδικό επιχείρημα που μπορεί να αντιταχθεί, ίσως να είναι η έλλειψη αυτοκινητόδρομου για τη διαδρομή Χαλκίδος - Κύμης. Όμως και εδώ υπάρχουν θετικές εξελίξεις. Ο οδικός άξονας Χαλκίδος - Κύμης έχει από το 2013 ενταχθεί στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα και είναι υπό ένταξη κατά προτεραιότητα στο νέο ΕΣΠΑ οι παρακάμψεις Βασιλικού και Αμαρύνθου, ενώ παράλληλα θα γίνουν άμεσες βελτιώσεις στο υπόλοιπο δίκτυο.
Για τα 150 περίπου χιλιόμετρα από την Αθήνα μέχρι το λιμάνι, μέσω Χαλκίδος, χρειάζονται σήμερα δυόμισι με τρεις, χρόνος που με τις επικείμενες βελτιώσεις θα μειωθεί περισσότερο. Έτσι, θα μπορείς να φτάσεις στον προορισμό σου, απέναντι στα νησιά του Αιγαίου, πολύ πιο σύντομα και ασφαλέστερα από ό,τι σήμερα, μέσω Πειραιώς. Και σίγουρα με πολύ μικρότερο κόστος (ναύλοι, δαπάνες διαμονής για περισσότερες από 12 ώρες στο πλοίο κ.λπ.).
Τούτων δοθέντων, γεννάται το ερώτημα: δεν αξίζει, άραγε, να γίνει μια ακόμα προσπάθεια, και μάλιστα με σαφώς καλύτερες προϋποθέσεις και επιχειρήματα; Φυσικά και αξίζει. Μόνο που πρέπει να ξεκινήσει από τη βάση, την τοπική αυτοδιοίκηση και τους φορείς των δύο περιοχών. Γιατί τα συμφέροντα αυτών θα εξυπηρετήσει μια τέτοια λύση. Βέβαια, υπάρχουν και άλλα συμφέροντα που θα θιγούν και είναι πολύ δύσκολο να υπερνικηθούν.
Έχουν, βλέπετε, τον τρόπο να επιβάλλονται διαχρονικά.
Όμως αξίζει τον κόπο να προσπαθήσουμε. Είμαι βέβαιος ότι και από τις δύο πλευρές του Αιγαίου υπάρχουν φορείς και άνθρωποι που ενδιαφέρονται για τον τόπο τους και τους ανθρώπους του, και μπορούν να αναλάβουν αυτή την προσπάθεια. Εμείς, απ’ την πλευρά μας, θα το κάνουμε…>>


Δεν υπάρχουν σχόλια: