Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης * * * Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης

Τετάρτη, 20 Απριλίου 2016

Έτοιμο νέο τμήμα του δρόμου μας, «Καλλονής – Σιγρίου», το από Φλέγα (Σκαλοχώρι) – Βατούσα.



Έτοιμο νέο τμήμα του δρόμου μας, «Καλλονής – Σιγρίου», το από Φλέγα (Σκαλοχώρι) – Βατούσα.

Προ δεκαπενθημέρου, βρέθηκα ύστερα από κάποιους μήνες στο νησί, όπως έχω ξαναγράψει και έτσι είχα την ευκαιρία να δω από πρώτο χέρι και τα σχετικά με το δρόμο μας. Δεν έγραψα κάτι εν αναφορά μ’ αυτόν αυτές τις μέρες, απλά γιατί θεωρώ ότι η προτεραιότητα μου ήταν άλλη λόγω του επείγοντος άλλης υπόθεσης. Να επικεντρώσω την προσοχή μου στο θέμα που είναι αυτή την εποχή θέμα απόλυτης αιχμής. Αυτό που αφορά στο Λιμάνι του Σιγρίου. Αφού  η διαπίστωσή μου ήταν πως τούτο δεν εντάσσεται τελικά στο νέο ΕΣΠΑ 2014 - 2020 Όπως έγραψα αλλού, κάποιοι το «βουλιάζουν». Έτσι έγραψα και έστειλα διάφορα μηνύματα προς διαφόρους ξεκινώντας με τα υπερ4000 μέλη της επιτροπής αγώνα μέσω διαφόρων ιστοσελίδων, δικών μου και μη, ως επίσης στο blog μου lapsarniotis, ακόμη απευθύνθηκα στον αρμόδιο Υφυπουργό ΕΣΠΑ κ. Χαρίτση (επειδή, τα στην επιστολή του προς το Γραφείο του Πρωθυπουργού σχετικά –σε απάντηση δικής μου προηγουμένης επιστολής του Μαίου 2015-, δεν εφαρμόστηκαν) και εν τέλει με το άρθρο μου στο ΕΜΠΡΟΣ Μυτιλήνης ( στη στήλη μου Αιολίας λόγος) έθεσα «τον δάκτυλο επί τον τύπο των ήλων» ερωτώντας « Ταγοί του νησιού μας , γιατί τελικά το Λιμάνι του Σιγρίου μένει εκτός νυμφώνος ;  ». Τι θα γίνει τελικά, δεν ξέρω. Μακάρι έστω και την τελευταία  στιγμή να έχουμε θετική εξέλιξη στο θέμα μας αυτό. 
Έτσι τώρα θεωρώ ότι είναι η ώρα να ασχοληθώ με ένα άλλο μου «παιδί», την Επιτροπή Αγώνα για το δρόμο Καλλονής – Σιγρίου και τα θετικά αυτής αποτελέσματα και επιτεύξεις της. Ξεκινώ με το άμεσα εμφανές. Το καινούργιο τμήμα του δρόμου μας, από τη Φλέγα (Σκαλοχώρι) ως τη Βατούσα. Αξιώθηκα,  να  τον περάσω . Τούτο είναι  μήκους  6,20 χιλιόμετρα, που νεοανοίχθηκε στα πλάγια του Κουρατσώνα, έναντι του 9,30 χιλιόμετρα του παλιού απ’ την Ξηρόλιμνη (όπως τους μέτρησα και τους δυό επί τούτου με το μετρητή του αυτοκινήτου). Βέβαια πέραν της μείωσης του, κατά 50% περίπου ως προς το μήκος, αυτό που είναι ασύγκριτο είναι η ποιότητα του νέου, έναντι του παλιού. Μεγάλες καμπυλότητες, μικρές κλίσεις, μεγάλος πλάτος και ολοκληρωμένα τεχνικά (γεφύρια, ρείθρα, καλοκομμένα πρανή κ.αλ.) δίνουν την εικόνα μιάς οδού  προδιαγραφών της σύγχρονης οδοποιίας. Τέλος, κατά την διαβεβαίωση που μου εδόθη από τον υπεύθυνο της εργοληπτρίας εταιρείας, τώρα το καλοκαίρι θα ασφαλτοστρωθεί.  
Ένα άλλο άμεσα εμφανές, είναι η κατασκευή της γέφυρας στο Βούλγαρη ποταμό. Σ’ αυτή έχουν ήδη κατασκευαστεί οι δύο κύριες κολώνες της στις δύο όχθες (πλάτους τόσο, όσο να ανταποκρίνεται στο πλάτος του δρόμου) ως και οι δύο υποστηρικτικές κολώνες των δύο κυρίων.
Πλέον αυτών υπάρχουν και άλλα σημεία όπου προχωρούν χωματουργικές εργασίες (π.χ. στην περιοχή Τράπεζα προς Λάψαρνα). 
Ασφαλώς, θα ήθελα να είχαν προχωρήσει τα  έργα τόσο πολύ, που να μην είχε υπάρξει η απένταξη του έργου μας από το ΕΣΠΑ 2007-2014 το Δεκέμβριου 2014, γιατί τώρα θα τέλειωνε ο δρόμος μας ως το τέλος του τρέχοντος έτους. Όμως έστω και έτσι η επανένταξή του στο νέο ΕΣΠΑ (2014-2020) μας δίνει η βεβαιότητα ότι σε λίγα χρόνια ο «οδικός άξονας Καλλονής – Σιγρίου» προϋπολογισμού 44,50 εκατομ. Ευρώ, για το οποίο τόσο πολύ αγωνίστηκε η επιτροπή μας, σε λίγα χρόνια θα τελειώσει.  
Θα τελειώσει, όταν κατ΄ αντιδιαστολή προς τον, την ίδια ημέρα με το δικό μας, εξαγγελθέντα απ’ τον Κ. Σημίτη το 1999, ο  «οδικός άξονας Καλλονής – Πέτρας» προϋπολογισμού 17,00 εκατομμύρια μόνο (συγκριτικά) Ευρώ, δεν έχει ποτέ ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, και βέβαια ούτε μία κασμασδιά δεν έχει πέσει σ’αυτόν. Μακάρι να τον δούμε ενταγμένο στο Νέο ΕΣΠΑ.
Σκέφτομαι, τι θα είχαμε   αν είχα απογοητευθεί όταν διάφορες «σειρήνες» έλεγαν διάφορα εναντίον, όπως (ο Γιορντάνης τρέχει για να κάνει το δρόμο, πότε;; μετά Χριστό!!, κ.αλ. φαιδρά ) και τα παρατούσα. Το αποτέλεσμα θα ήταν το ίδιο όπως αυτό  του προς Πέτρα. Τέλος. Τέλος καλό, όλα καλά.
Πάντως η δέσμευσή μου, που έκανα όταν έπεσε η «πρώτη κασμαδιά» στο Σίγρι που ξεκίνησε,  εξακολουθεί να ισχύει αυτούσια. «Να αξιωθώ να τον περπατήσω από την Καλλονή ως το  Σίγρι, ολοκληρωμένο  μέσα στον βιολογικό μου κύκλο». 

Δρ. Τάκης Χαραλ. Ιορδάνης ……..….20.04. 2016

Δεν υπάρχουν σχόλια: