Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης * * * Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης

Παρασκευή 8 Ιουλίου 2016

Έστω και με την προ ενός αιώνος μέθοδο, αρχίζει ο δρόμος Σκαλοχώρι-Καλό Λιμάνι .



Έστω και με την προ ενός αιώνος μέθοδο, αρχίζει ο δρόμος Σκαλοχώρι-Καλό Λιμάνι .

Σε συζήτηση που είχαμε με τον Πρόεδρο του Συλλόγου, φίλο και συναγωνιστή Μάκη Καρέκο, μου είπε χαρούμενος σήμερα, ότι προχωρεί η διαδικασία για τη διάθεση από την Περιφέρεια Β.Αιγαίου ~500.000 Ευρώ, ώστε να αρχίσουν οι εργασίες στο δρόμο Σκαλοχώρι προς Καλό Λιμάνι. Το ποσό αυτό θα καλύψει έργα, στο τμήμα του δρόμου μας 3,00 περίπου χιλιομέτρων δηλ. ως τη διακλάδωση προς Μπαλίνη. Άντε με το καλό.!! 
Δηλ. η προ ενός αιώνος μέθοδος, πραγματοποίησης Δημοσίων Έργων ακολουθείται στην περίπτωσή μας ώστε και του χωριού μας (Σκαλοχωρίου) η πρόσβαση προς τη θάλασσα  επί τέλους να γίνεται σε ασφαλτοστρωμένο αμαξωτό δρόμο, και έτσι να τελειώσουν οι επί χρόνια ταλαιπωρίες των Σκαλοχωριτών και όχι μόνο στον ως τώρα χωματόδρομο.
Με τα πιο πάνω, γυρίζω πίσω στη  δεκαετία του ’60, νεαρός φοιτητής τότε, όταν ο μέντοράς μου αείμνηστος Γιάννης Φωτιάδης, (επί χρόνια Πρόεδρος Αντίσσης αλλά και Βουλευτής Λέσβου), καθοδηγώντας με στα μυστικά της ενασχόλησης κάποιου με τα κοινά, θυμούμαι να μου λέει :
<< Επειδή στο Ελληνικό βιλαέτι οι παράδες είναι πάντα λειψοί, να μη προσπαθήσεις ποτέ να κάνεις ένα Δημόσιο έργο μια κι έξω. Δε θα καταφέρεις τίποτα. Θα το κάνεις κομμάτι, κομμάτι, σιγά σιγά. Έτσι τα κατάφερα να κάνω διάφορα στο χωριό μας.>>.
Τη δεκαετία του ’90 μεταξύ των πολλών μεγαλεπίβουλων σχεδίων στο νησί μας, ήταν και ο δρόμος, δακτύλιος, γύρω – γύρω στο νησί. Περιφερειακά. Έτσι μεταξύ των άλλων, ο δρόμος Μολύβου, Πέτρας, Ανάξου, Σκουτάρου, Σκαλοχωρίου θα συνεχιζόταν μέσω Καλού Λιμανιού, Αρχαίας Άντισσας, Κάμπου Αντίσσης ως το δρόμο προς Γαβαθα. Απ’ εκεί από προς Λιώτα, για Λάψαρνα και τελικά προς Σίγρι. Αυτό που εν τέλει έγινε, ήταν το τμήμα από Σκαλοχώρι μέσω Καλού Λιμανιού, Αρχαίας Άντισσας ως διακλάδωση Γαβαθά – Αντίσσης, μήκους 11,50 περίπου χιλιόμετρα να ανατεθεί σε γραφείο Μελετών (επί Νομαρχίας Α. Μαθιέλλη, 1994-1998) για να γίνει η απαιτούμενη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ). Πράγματι  αυτή έγινε και τελικά εγκρίθηκε με Απόφαση του Γεν. Γραμματέα Περιφέρειας Β. Αιγαίου, με την οποία και εγκρίθηκαν οι Περιβαλλοντικοί Όροι (Π.Ο.)  του έργου, το 2008.
Μετά τούτο, όπως έγραφα σε επιστολή μου επί του θέματος αυτού  προς την Περιφερειάρχη κα Χ.Καλογήρου αρχές του 2015 << ζητούμενο είναι, να ολοκληρωθεί η σχετική Τεχνική Μελέτη που κατά πληροφορίες μας είχε ανατεθεί (;;;) σε Μελετητικό Γραφείο και βεβαίως, τέλος, να ορισθεί το χρηματοδοτικό σχήμα και η πηγή προέλευσης της απαιτουμένης αντιστοίχου επενδύσεως ( Εθνικοί πόροι, Κοινοτική Χρηματοδότηση;;;) ώστε τελικά να κατασκευασθεί το υπό θεώρηση έργο. Ευχής έργο βεβαίως θα ήταν το να υπήρχε η δυνατότητα τούτο να ενταχθεί στο Νέο ΕΣΠΑ 2014 – 2020>>.
Ατυχώς, τούτο προφανώς δεν μπόρεσε να γίνει και έτσι φθάσαμε στη λύση της τμηματικής πραγματοποίησης του έργου κατά τα γραφόμενα μου στην αρχή του παρόντος.  Ας ελπίσουμε ότι σε άλλο ένα χρόνο, να έχει ολοκληρωθεί ο δρόμος μέχρι το λιμάνι.
Για τον υπόλοιπο ως τη διακλάδωση Αντίσσης  Γαβαθά, έχει ο Θεός. Εκείνο που οπωσδήποτε είναι απαραίτητο, είναι να μάθουμε αν έχει γίνει η απαιτούμενη Τεχνική Μελέτη για όλο το δρόμο των 11,50 χιλιομέτρων και μεταξύ των άλλων βέβαια και η απαιτούμενη γέφυρα στο Βούλγαρη ποταμό. Ελπίζω ότι με τη λήξη των Π.Ο  που συνήθως αυτό γίνεται σε 10 χρόνια από την αρχική έγκριση της ΜΠΕ,. θα έχει γίνει και η τεχνική μελέτη για να υπάρχει η ελπίδα ότι και ο δρόμος αυτός κάποτε θα ολοκληρωθεί.

Δρ. Τάκης Χαραλ. Ιορδάνης (Ph.D.) …. 8.7.2016

Δεν υπάρχουν σχόλια: