Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης * * * Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης

Τρίτη 15 Νοεμβρίου 2016

Ο Δρόμος Σκαλοχωρίου προς Καλό Λιμάνι, Αρχαία Άντοσσα ... (ΙΙ) - «Απολογία μου».



 Ο Δρόμος Σκαλοχωρίου προς Καλό Λιμάνι, Αρχαία Άντοσσα ... (ΙΙ) -  «Απολογία μου».

« Απολογούμενος»  επί των γραφομένων της, της κ. Προέδρου της Τοπικής Κοινότητας Σκαλοχωρίου στον Ιστότοπό της, της 13.11.2016, (ουσιαστικά γιατί περιορίστηκα μόνο σε μία παρέμβασή μου προς την Περιφερειάρχη για τοδρόμο αυτό και δεν έκανα κάτι περισσότερο) θα πρέπει εκ προοιμίου να πω  τα πιο κάτω.
α) Προβληματισμός μου : Αν είχα την όποια θεσμική ιδιότητα πέραν αυτής που μόνο διαθέτω, αυτήν του ΕΝΕΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΗ,  ίσως θα έπρεπε να είχα κάνει κάτι παραπάνω για το θέμα της επικεφαλίδας απ΄αυτά που έγραψα στο προηγούμενο σημείωμά μου. Όμως τώρα με αυτή και μόνο την ιδιότητά μου, γιατί θα πρέπει να «απολογηθώ»;;!!
β) Παρ’ όλα αυτά. Ένας,  ως γενική αρχή , στόχος πρέπει να υπηρετείται απαρέγκλιτα, με συνέπεια και συνέχεια, ώστε να έχει πιθανότητα επιτυχίας. Εάν  ο έχων τον κάποιον στόχο τον μπερδεύει με κάποιον άλλο, στο τέλος η αποτυχία και στους δύο αυτούς στόχους του, είναι προδιαγεγραμμένη. Αυτό το λέει πολύ παραστατικά ο λαός μας με το «όποιος κυνηγά δυό λαγούς, στο τέλος δεν πιάνει κανένα.»
Η πιο κάτω παράθεση δεδομένων απλά καταγράφει γεγονότα και στηρίζει τα πιο πάνω.

1996 : Η πρώτη μου επιστολή προς το Ν.Σ. και τον τότε Νομάρχη Αλέξη Μαθιέλλη για το δρόμο Καλλονής – Σιγρίου. Ουδέν το ουσιαστικό αποτέλεσμα. ΄
Αντιθέτως πληροφορούμαι με ευχαρίστηση ότι ανετέθη η μελέτη  Σκαλοχώρι, Καλό Λιμάνι, Αρχαία Άντισσα, … . Ξέρω ότι πίσω απ’ αυτό ότι βρίσκεται ο Σύλλογος Σκαλοχωριτών της Αθήνας.   
1999 : Εξαγγελία  από τον τότε Πρωθυπουργό Κ.Σημίτη στην Καλλονή του δρόμου Καλλονής – Σιγρίου ως και του δρόμο Καλλονής – Πέτρας. 
Τέσσερα χρόνια ως το 2003, χωρίς κάτι το θετικό και συγκεκριμένο.

2003 :  Προκηρύσσεται η μελέτη του οδικού άξονα «Καλλονή - Ερεσού - Σιγρίου», Άνοιξη προς Θέρος.  Δηλ. εξ αυτού προκύπτει ο νότιος κλάδος πράγμα που σημαίνει ότι έτσι αποκλείονται  όλα τα χωριά του βόειου κλάδου, τα χωριά μας (Φίλια, Ανεμώτια, Σκαλοχώρι, Βατούσα, Ρέμα,  Πτερούντα,  Χίδηρα, Αντισσα, Ερεσό και Σίγρι) .  Αντίδραση μου άμεση με αρθρογραφία μου, έγγραφα, παρεμβάσεις,  κ.λπ. στο να γίνει αυτός κατά την εξαγγελία του Κ. Σημίτη.

 2003. Ουδέν το σχετικό γίνεται και έτσι δημιουργώ την επιτροπή αγώνα  το Καλοκαίρι που αποτελείται από ~170 μέλη εκ των πλέον προβεβλημένων κατοίκων των δέκα χωριών μας  για τον οδικό άξονα Καλλονής  Σιγρίου του μέσω Σκαλοχωρίου. Τα έγγραφά μου αποσκοπούν στην απάλειψη της λέξεως Ερεσού. Παράλληλα πιέζω να ολοκληρωθούν οι μελέτες του, που συμβατικά θα έπρεπε να είχαν τελειώσει την Άνοιξη του 2005. Τελικά τούτο έγινε το 2010, πράγμα που ως «ώριμο» έργο έκανε να μπορεί να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ . (Του δρόμου Καλλονής Πέτρας για τον οποίο δεν υπήρχε κάποιος επισπεύδων, τούτες τελείωσαν το 2014. Έτσι τούτος δεν μπήκε στο ΕΣΠΑ ή κάποιο άλλο χρηματοδοτικό πρόγραμμα)

Η πίεσή μου για την απάλειψη της λέξεως «Ερεσός» με πληροφορούν από την Περιφέρεις δεν μπορεί να γίνει  τότε γιατί αλλιώς δεν πληρωθεί από την ΕΕ που  χρηματοδοτεί  με αυτό τον τίτλο το σχετικό κονδύλι. Με πληροφορούν δε παράλληλα ότι τούτο θα διορθωθεί στην Προκήρυξη για την κατασκευή του δρόμου. Πράγματι έτσι και έγινε.
Μέχρι το 2009  ουδεμία πληροφορία περί της ολοκληρώσεως των μελετών  και το κυριότερο περί της χρηματοδοτήσεως του έργου μας.

2009. Το ΕΣΠΑ 2006 -2013 βρίσκεται σε πλήρη ανάπτυξη  και εντάσσονται το ένα μετά το άλλο έργα ανά την Ελλάδα. Εμάς, οι μελέτες ακόμη δεν έχουν ολοκληρωθεί και έτσι  η εκ μέρους μου πίεση προς, πλέον των άλλων όλων αρμοδίων,  στον ίδιο τον τότε Πρωθυπουργό με δύο έγγραφα μας να χρηματοδοτηθεί εντασσόμενο στο ΕΣΠΑ. Το Μάϊο μετά τη δεύτερή μου αυτή επιστολή, μας ανακοινώνεται  ότι  δίδεται για το δρόμο μας το ποσό των 20.000.000 Ευρώ μόνο κι αυτό μέσω της Περιφέρειας. Δηλ. ποσό μικρότερο του 50% του κόστους του έργου. Αντιδρούμε με την πρώτη Πανολομέλεια της Επιτροπής Αγώνα στο Σκαλοχώρι. Το ψήφισμά μας ήταν α) να   χρηματοδοτηθεί στο σύνολο του για τα ~ 50.000.000 κι όχι μόνο με τα 20.000.000 που προαναφέρθηκαν β) να ενταχθεί στο Τομεακό Πρόγραμμα του Υπουργείου  κι όχι στην Περιφέρεια. γ)να χρηματοδοτηθεί από το Υπουργείο κι όχι από την Περιφέρεια και δ) να επιβλεφθεί η κατασκευή του από το Τπουργείο. (Αυτά δηλ. που τελικά έγιναν και γίνονται ως τώρα) . 

2010. Ένας χρόνος περνά χωρίς να έχουμε ουσιαστικά  κάποια εξέλιξη για το έργο μας. Πραγματοποιούμε τη  δεύτερη Πανολομέλεια της Επιτροπής Αγώνα πάλι στο Σκαλοχώρι. Το ψήφισμά μας ήταν ουσιαστικά το ίδο με της πρώτης. Το θετικό στη διαδικασία αυτή, το σταλέν σε μας μήνυμα του αρμόδιου Υφυπουργού ότι γίνεται ότι χρειάζεται για  τις μελέτες και την ένταξή  του στο ΕΣΠΑ.
2011. Επί τέλους, καλοκαίρι ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ
2012 ) Καθυστερήσεις στη διαδικασία του διαγωνισμού, άλλες παρεμβάσεις μου, έγγραφα κ.λπ. μέχρι τελικά που έγινε αυτός. Άλλες καθυστερήσεις  άλλα έγγραφά μου, άλλη πίεση κλπ. μέχρι να υπογραφεί η ευλογημένη η Σύμβαση. . 

2013. Τέλος, αρχές του Θέρους λαβαίνουμε έγγραφο από το Υπουργείο ότι όλα είναι πιά έτοιμα να «πέσει η πρώτη κασμαδιά». Τότε πραγματοποιείται η τρίτη  Πανολομέλεια της Επιτροπής Αγώνα πάλι στο Σκαλοχώρι. Αυτή τη φορά είναι πανηγυρική για την επιτυχία μας.

Αγαπητή μου κ. Πρόεδρε  αυτά τα γνωρίζεις από πρώτο χέρι και το εννοείς όταν  γράφεις <<Ενδιαφέρεστε ίσως περισσότερο για έργα που αφορούν την Λέσβο συνολικά ... ΚΑΛΑ ΚΑΝΕΤΕ .. >>

Τέλος, μέχρι που «έπεσε η πρώτη κασμαδιά» στο δρόμο Καλλονής – Σιγρίου, όπως είναι αντιληπτό θα ήταν εκτός λογικής και βασικών αρχών της διαχείρισης τέτοιων μεγάλων θεμάτων  να ασχοληθώ με άλλο θέμα της περιοχής μας. Στη βάση αυτή είχα σταματήσει τις όποιες ενέργειες για το ΛΙΜΑΝΙ ΤΟΥ ΣΙΓΡΙΟΥ που έκανα, ενεργούσα σχετικώς και πίεζα ως το 2005 και βέβαια είχα διάφορες απαντήσεις από τους όποιους αρμοδίους. Βλέπεις,  είναι νόμος της φύσεως να γίνεται «θυσία πάντα στο μέγιστο,  το έλασσον». Για μένα ένα Λιμάνι χωρίς δρόμο στην ενδοχώρα  είναι άχρηστο.
 Μόνο όταν ξεκίνησε ο δρόμος Καλλονής – Σιγρίου εντατικοποίησα τις προσπάθειές μας για την ένταξη του Λιμανιού Σιγρίου στο ΕΣΠΑ 2006 – 2013, πράγμα που καταφέραμε  το Δεκέμβρη του 2013.

2013, 2014, 2015 και 2016 εντατικοποίηση των ενεργειών μου για το ΛΙΜΑΝΙ ΣΙΓΡΙΟΥ, για την ανάδειξη εργολάβου αρχικά, μετά άλλες ταλαιπωρίες ύστερα από  την απένταξή του από το ΕΣΠΑ το 2014 και την επανένταξή του στο ΝΕΟ ΕΣΠΑ 2014-2020  και ένταξη τελικά στις ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ.

Εκ των πιο πάνω νομίζω ότι φαίνεται ξεκάθαρα γιατί δεν έκανα κάτι παραπάνω απ’αυτά που έκανα για το δρόμο Σκαλοχώρι, Καλό Λιμάνι, Αρχαία .Άντισσα, όπως έγραψα στην προηγούμενη ανάρτησή μου.
Εν πάσει περιπτώσει αν είχα την όποια θεσμική ιδιότητα πέραν αυτής που μόνο έχω, αυτήν του ΕΝΕΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΗ, επαναλαμβάνω κλείνοντας, ίσως θα έπρεπε να είχα κάνει κάτι παραπάνω. Όμως τώρα με αυτή και μόνο την ιδιότητά μου, θέλω να επαναλάβω ότι  δεν θα ήμουν αυτός που ηθελημένα θα παρέβλεπα την του Συλλόγου Σκαλοχωριτών ( το οποίου είμαι μέλος εδώ και πολλά χρόνια)  παρέμβαση  και ιδιότητα του επισπεύδοντος γι αυτόν και θα έκανα τα δικά μου. Τέλος, ότι  έκανα το έκανα αφού είχα ενημερώσει τους κρατούντες στο  Σύλλογο μας.

ΑΥΤΑ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ. Θα σε παρακαλούσα αγαπητή μου κ. Πρόεδρε να μη επανέλθω επί του θέματος.
 Ευχαριστώ.

14,11,2016

Δεν υπάρχουν σχόλια: