Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης * * * Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης

Σάββατο, 8 Ιουλίου 2017

Η Παρέμβαση του ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΛΕΣΒΟΥ προς τον Πρόεδρο της Βουλής υπέρ του έργου «Οδικός Άξονας Καλλονής - Σιγρίου»



Η  Παρέμβαση του ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΛΕΣΒΟΥ προς τον Πρόεδρο της Βουλής  υπέρ του έργου «Οδικός Άξονας   Καλλονής  -  Σιγρίου», ως αντιγράφηκε,  από  το σχετικό φαξ που έλαβα.

<< ………………………………………………………………….Προς : 

ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ  ΛΈΣΒΟΥ       …..……………… Πρόεδρο του Ελληνικού   

Π.Κουντουριωτη 71  …............................... ... ...................   Κοινοβουλίου

 Μ  υ τ ι λ ή ν η ………………………….… ………………κ. Νικόλαο  Βούτση

811 00  - ΛΕΣΒΟΣ ……………………………………...…   Μέγαρο Βουλής

………………………………………………..……….…….…      .ΑΘΗΝΑ

 

.Μυτιλήνη  26  Ιουνίου  2017



Θέμα :   Παραπομπή και του έργου «Οδικός Άξονας   Καλλονής  -  Σιγρίου» στη Λέσβο, στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής.  

 

Αξιότιμε κ. Πρόεδρε


Το νησί μας το δεύτερο σε μέγεθος μετά την Κρήτη νησί του Αιγαίου, έχει τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης (γεωργία, κτηνοτροφία κ.άλ.) ειδικότερα δε στο δυναμικό κλάδο του Τουρισμού ως εκ της Ιστορίας του, της Παράδοσης, του Πολιτισμού  του, του φυσικού  του κάλους  σε συνδυασμό προς τα  ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και ομορφιές του.
Το Επιμελητήριο μας έχει μέλη σ’ όλο το νησί και οι δραστηριότητές τους καλύπτουν όλο το  φάσμα  των  τομέων της οικονομίας.
 Φυσικά, στηρίζοντας τα μέλη μας αλλά και όλους τους κατοίκου της Λέσβου, πάντα ως Επιμελητήριο ενεργούμε προς την κατεύθυνση, η Λέσβος να πάψει να βρίσκεται σε κατάσταση  μόνιμης υπανάπτυξης. Ειδικότερα στον τομέα του Τουρισμού όπου υπάρχουν τεράστια περιθώρια για περαιτέρω ανάπτυξη, οι όποιες προσπάθειές μας στρέφονται στο  να καταστεί το νησί μας  τουριστικός προορισμός αντίστοιχος ή και καλύτερος άλλων νησιών του Αιγαιακού αρχιπελάγους.  
Πέραν της πρωτευούσης, Μυτιλήνη, και της ευρύτερης αυτής περιοχής , οι  Τουριστικές περιοχές  του νησιού είναι αυτές της Βορείου Λέσβου ( Μήθυμνα, Πέτρα). της Νοτίου ( Πλωμάρι, Πολυχνίτος, Βατερά) και της Δυτικής ( Ερεσός, Άντισσα, Σίγρι).
Ειδικότερα η Δυτική Λέσβο, πέραν της εν δυνάμει Δυτικής Πύλης (Λιμάνι του Σιγρίου), του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας (Σίγρι),  των μεγάλων Ιστορικών της μορφών της κλασσικής αρχαιότητας (Σαπφώ, Τέρπανδρος, Θεόφραστος), των βυζαντινών ιστορικών της μονών ( Υψηλού, Πιθαρίου, Περιβολής), των εξαιρετικής ομορφιάς ακρογιαλιών (Αρχαία Άντισσα, Κάμπου, Γαβαθά, Λαψάρνων, Σιγρίου και Γιαλού Ερεσού), του άγριας ομορφιάς σεληνιακού του τοπίου της, διαθέτει το μοναδικό και εξαιρετικά ιδιαίτερο χαρακτηριστικό, το  ανεπανάληπτο μνημείο της Φύσεως, το Απολιθωμένο Δάσος. Τέλος, με βάση το ανεκτίμητης  αξία αυτό μνημείο της Φύσεως  θα  πρέπει να αναφερθεί  ότι όλη η Λέσβος  από ετών έχει χαρακτηρισθεί Παγκόσμιο Γεωπάρκο της  Unesco, .  
Αυτός ο τόπος, λόγω της μεγάλης αποστάσεως του, από το αεροδρόμιο του νησιού  και λιμάνι της Μυτιλήνης (περίπου 100 χιλιόμετρα) και του ως τώρα κάκιστου οδικού δικτύου, ατυχώς έμεινε υπανάπτυκτος με συνέπεια να βρίσκεται σήμερα σε κατάσταση ερήμωσης, αφού στον τελευταίο  μισό αιώνα έχασε περίπου το μισό πληθυσμό του.
Βέβαια οι ελπίδες μας περί  βελτίωσης της τραγικής του κατάστασης είχαν αναπτερωθεί, μετά την έναρξη της κατασκευής του θεμελιώδους οδικού άξονα Καλλονής – Σιγρίου το 2013, που αφ’ ενός μεν θα μείωνε την απόστασή του κατά 10 περίπου χιλιόμετρα αφ’ ετέρου δε αναβαθμιζόμενος βάσει των σύγχρονων κανόνων της οδοποιίας θα έδινε την δυνατότητα και η Δυτική. Λέσβος  να αναπτυχθεί τουριστικά και να δώσει έτσι πνοή ζωής σ’αυτή.  Τούτο φυσικά θα συνέβαλε στην πρόοδο και ευημερία των κατοίκων όλης της Λέσβου.  
Το έργο αυτό ατυχώς έχει ουσιαστικά σταματήσει, εδώ και ενάμισι χρόνο,  παρ’ όλο ότι ήταν ενταγμένο στο ΕΣΠΑ 2006-2013 και επανεντάχθηκε από το 2016 στο νέο ΕΣΠΑ.
Και ενώ αναμέναμε να επαναρχίσει η κατασκευή του, ο Υπουργός κ. Χρ. Σπίρτζης παρέπεμψε το έργο μας στη Βουλή δηλώνοντας μεταξύ άλλων: 
  «Για την περίπτωση του δρόμου Σίγρι - Καλλονή επισήμανε ότι διαπιστώθηκαν πως - με τις προηγούμενες κυβερνήσεις - υπήρξαν μελέτες με λάθος στοιχεία, με λάθος περιγραφή εργασιών, και συνεπώς πρέπει να δει η Βουλή αν το έργο αυτό θα συνεχιστεί με συμπληρωματική σύμβαση ή αν θα τερματίσει.»
Αυτή η δήλωση του κ. Υπουργού μας προβληματίζει έντονα. Μπορούμε να πούμε μας φοβίζει. Είναι προφανές ότι αν συμβεί το χειρότερο, τότε ο πολύπαθος τόπος της Δυτικής Λέσβου θα καταδικαστεί για πάντα σε μόνιμο μαρασμό και παντελή ερήμωσή.
.Περιττό να αναφέρουμε ότι η για πάντα παύση του σωσιβίου αυτού οδικού άξονα, θα έχει ως συνέπεια να μην αρχίσει ποτέ η κατασκευή και  του άλλου εξ ίσου θεμελιώδους για τη Δυτική Λέσβο  έργου, του Λιμανιού του Σιγρίου, που ευελπιστούσαμε ότι θα άρχιζε κι αυτό άμεσα να κατασκευάζεται και έτσι η Δυτική Πύλη της Λέσβου θα ελάμβανε σάρκα και οστά.   
Για όλα τα παραπάνω, επειδή θεωρούμε ότι η όποια αδράνεια θα είχε άκρως δυσμενείς συνέπειες για τον τόπο μας,  γι’ αυτό σας  απευθύνουμε την παρούσα παρακαλώντας σας παράλληλα να μεταβιβάσετε αυτήν στην καθ’ ύλη  επιτροπή της Βουλής, με την συνηγορία και τη στήριξη των θέσεων μας κατά τα προεκτεθέντα.

Με την πρέπουσα τιμή
Ο  ΠΡΟΕΔΡΟΣ

Ευάγγελος Μυρσινιάς  >>

Δεν υπάρχουν σχόλια: