Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης * * * Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης

Πέμπτη 28 Νοεμβρίου 2013

H Ανάγκη Διάθεσης Κονδυλίων για τη σύνταξη Μελετών Έργων Υποδομής και Ανάπτυξης στη Λέσβο.

To έγγραφο πιο κάτω, το υπογράφουν ο Πρόεδρος του Συνδέσμου «ΠΙΤΤΑΚΟΣ Ο ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ» και γράφων το παρόν και ο Πρύτανης του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου κ. Κων/νος Μουτζούρης μέλος του Συνδέσμου. Πλέον του ότι αυτό πρωτοκολλήθηκε στο γραφείο του Υπουργού κ. Κ. Χατζηδάκη χθές, πρωτοκολλήθηκε επίσης και στο Γραφείο του Πρωθυπουργού, σήμερα.

<<
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜOY………........…………… Προς τον
& ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ……………………κ. Κ. Χατζηδάκη
ΤΗΣ ΛΕΣΒΟΥ ( Σ.Π.Π.Α.ΛΕΣΒ.) …………………………..Υπουργό Ανάπτυξης
«ΠΙΤΤΑΚΟΣ Ο ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ». ……………...….και Αναγωνιστικότητας
Αγησιλάου 9 - ΑΘΗΝΑ 163 46 ………………….………. Α Θ Η Ν Α
Τηλ. – Φαξ 210 9737053, 6977503461
……………………………………………………… Κοιν. Ως Πίνακας Παραληπτών
Αθήνα, 25 Νοεμβρίου 2013

Θέμα : H Ανάγκη Διάθεσης Κονδυλίων για τη σύνταξη Μελετών Έργων Υποδομής και
……… Ανάπτυξης στη Λέσβο.
Σχετ,.: Η σχετική επιστολή μας στον τότε Υπουργό κ. Μ. Βορίδη, της 19 Μαρτίου 2012

Αξιότιμε κ. Υπουργέ,

Η Λέσβος το τρίτο σε μέγεθος νησί της χώρας, βρίσκεται σε κατάσταση υπανάπτυξης, οικονομικής καχεξίας και μιζέριας επί δεκαετίες τώρα. Τούτο απεικονίζεται κατά τον πλέον τραγικό τρόπο, απ’ το γεγονός ότι μέσα στον ένα αιώνα ελεύθερου εθνικού του βίου έχασε το ~ 45% του πληθυσμού του ( 141.000 το 1913 , ~75.000 γηγενής πληθυσμός το 2011). Μόνο κατά την 50ετία 1961 – 2011 το νησί έχασε πληθυσμό 30.945 ατόμων. Βεβαίως δεν θα μπορούσε να είναι αλλιώς αφού η Πολιτεία, ουδέποτε έδειξε στο νησί μας την πρέπουσα φροντίδα. Είναι χαρακτηριστικό να αναφερθεί ότι το μόνο έργο υποδομής και ανάπτυξης που έγινε στο νησί, ήταν το Λιμάνι της Μυτιλήνης (τη δεκαετία του ’50) και έτσι ευτύχισαν οι επιβιβαζόμενοι και αποβιβαζόμενοι από τα πλοία να μη χρησιμοποιούν πιά λάντζες.
Κατά τα λοιπά, το μεν οδικό δίκτυο του νησιού μας είναι αυτό που ως καρόδρομος μας κατάλειπε η «ευσπλαχνία» του μεγάλου Πατισάχ Αβδούλ Χαμίτ του Αιμοσταγούς, το δε αεροδρόμιο μας αυτό που μας κατέλειπε η μεγάλη γενναιοδωρία των Χιτλερικών κατακτητών (το κατασκεύασαν εκ των ενόντων για τις δικές τους πολεμικές ανάγκες). Ακόμη, το δεύτερο Λιμάνι του νησιού, αυτό του Σιγρίου (η Δυτική Πύλη μας) ουδέποτε κατασκευάστηκε, οι ηλεκτρενενεργειακές του ανάγκες καλύπτονται από πανσπερμία πεπαλαιωμένων Η/Ζ ισχύος της τάξεως των 75 MW ( όταν της Ρόδου καλύπτονται από της τάξεως των 250 MW) ως προς δε την αξιοποίηση των εντοπίων πλουτοπαραγωγικών πηγών τούτο ουδέποτε έγινε με κορυφαίο το γεγονός της μη αξιοποίησης της πλουσίας στο υπέδαφός της Γεωθερμίας, ή της μη αξιοποίησης των από την αρχαιότητα ξακουστών ιαματικών της πηγών, την εξακολούθηση της διάθεση του μεγίστου μέρους εκ των ~ 30.000 τόννων ελαιολάδου της χύδην, κ.λπ.
Η έλλειψη φροντίδας προς τη Λέσβο εκ μέρους της Πολιτείας ακόμη πιο έντονα καταφαίνεται, απ’ το γεγονός ότι εκ των ~ 86.500 εκατομ. Ευρώ των κονδυλίων των τεσσάρων ΚΠΣ και ενώ κατ’ αναλογία του πληθυσμού της θα έπρεπε να είχαν έρθει σ’ αυτό και να έχουν γίνει έργα κλίμακος κα ανάπτυξης της τάξεως των ~ 1.000 εκατομ. Ευρώ, τελικά δεν έχουν έρθει ούτε ποσά υπερβαίνοντα τα 150 εκατομ. Ευρώ. ( σ’ αυτά συνυπολογίζονται και τα 44,50 εκατομ. για το έργο οδικός άξονας «Καλλονής - Σιγρίου» του οποίου η κατασκευή άρχισε τον Σεπτέμβρη τ.έ.).
Ο Σύνδεσμος μας που ως εκ του σκοπού της υπάρξεως του έχει μελετήσει ενδελεχώς και σε βάθος τα συναφή δεδομένα, κατάληξε στο ότι η δεισιδαιμονία του πράγματος, οφείλεται στο γεγονός ότι ουδέποτε στο νησί μας έγιναν οι απαιτούμενες μελέτες, που ως ώριμα κατά περίπτωση έργα θα μπορούσαν να ενταχθούν τα μελετηθέντα στο κάποιο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα. Τούτο δε οφείλεται στο ότι ουδέποτε διετέθησαν εκ μέρους της Πολιτείας; τα απαιτούμενα ποσά για να γίνουν οι απαραίτητες για το σκοπό αυτό μελέτες. Τούτο το βιώνουμε πολύ παραστατικά αυτές τις ημέρες που εκπνέει η προθεσμία εντάξεως στο ΕΣΠΑ και που ατυχώς δύο κεφαλαιώδους σημασίας έργα για τη Λέσβο δεν έχουν ακόμη ενταχθεί σε αυτό. Συγκεκριμένα πρώτον, ο νευραλγικής σημασίας οδικός άξονας «Καλλονής – Πέτρας» προϋπολογισμού των ~15 εκατομ. μόνο Ευρώ και δεύτερο το Λιμάνι του Σιγρίου προϋπολο-γισμού των ~13,5 εκατομ. μόνο Ευρώ. Ο λόγος είναι η μη πρέπουσα χρηματοδότηση για την έγκαιρη και κατά τους σχετικούς συμβατικούς όρους χρόνους πληρωμή των μελετητών. Έτσι για μεν το Λιμάνι του Σιγρίου είναι χαρακτηριστικό να λεχθεί ότι καθυστερούσε επί τρείς και πλέον κρίσιμους μήνες το περασμένο καλοκαίρι να κατατεθεί το σχέδιο της οριζοντιογραφίας του, εκ της μη πληρωμής του μελετητή που έχει αναλάβει το αντίστοιχο έργο από το 1997, για δε τον οδικό άξονα Καλλονής – Πέτρας, που οι μελέτες του συμβατικά θα έπρεπε να είχαν ολοκληρωθεί ως την Άνοιξη του 2005, ευρίσκοντο στις αρχές του Φθινοπώρου του τ.ε στη φάση (κατά πληροφορίες) της ολοκλήρωσης τους. Ευτυχεί συγκυρία η μελέτη του οδικού άξονα «Καλλονής – Σιγρίου» χρηματοδοτήθηκε έστω και με καθυστέρηση ως αποτέλεσμα των πιέσεων, ενεργειών, παρεμβάσεων κ.λπ. της από το 2003 συσταθείσης σχετικής Επιτροπής Αγώνα και έτσι σήμερα τούτος κατασκευάζεται πιά, με κονδύλια του ΕΣΠΑ. Εκ των ανωτέρω, αυτό το οποίο είναι ζ η τ ο ύ μ ε ν ο για να μπορέσει το νησί μας τον δεύτερο αιώνα του ελεύθερου εθνικού του βίου ( που άρχισε προ έτους), να αναπληρώσει το χαμένο έδαφός του χρηματοδοτώντας εσείς κ. Υπουργέ το νησί μας με ποσά της τάξεως των 100 -150 εκατομ. Ευρώ ώστε να γίνουν όλες αυτές οι μελέτες που απαιτούνται, ώστε τελικά να απορροφηθούν τα κονδύλια των ~ 850 εκατομ. Ευρώ, κατά προαναφερθέντα.
Μόνο έτσι και μόνο τότε, θα μπορέσει κάποτε η Λέσβος να ξεπεράσει την καχεξία, τη μιζέρια και υπανάπτυξη της και θα μπεί σε τροχιά προόδου και ευημερίας, που τελικά θα δώσει τη δυνατότητα να ανακτήσει τον πληθυσμό που έχασε κατά την περίοδο του ενός αιώνος από της απελευθέρωσης της το 1912.

Προσβλέπουμε κ. Υπουργέ ,
στην εκ μέρους σας ανταπόκριση κατά τα ανωτέρω, ώστε το νησί μας να καταστεί ο ακοίμητος ακρίτας, φύλακας και φρουρός των συνόρων μας αλλά και αυτών της Ευρώπης – Ασίας.
Με τιμή

Τάκης Χ. Ιορδάνης (Ph.D.) ……………….. Κωνσταντίνος Μουτζούρης
Ο Πρόεδρος του Συνδέσμου ………………. Καθηγητής του ΕΜ Πολυτεχνείου
π. Διευθύνων Σύμβουλος της………………… Μέλος του Συνδέσμου
Ελληνικής Βιομηχανίας Όπλων ……………π. Πρύτανης του ΕΜ Πολυτεχνείου

Πίνακας Παραληπτών.
1) Γραφείο του Πρωθυπουργού κ. Α. Σαμαρά2) Αντιπρόεδρος της Κυβερνήσεως κ. Ε. Βενιζέλος
3) Υπουργός Εσωτερικών κ. κ . ς
4) Υπουργός ΠΕ.Κ.Α. κ. Γ. Μανιάτης
5) Κοινοβουλευτικοί εκπρόσωποι του Ν. Λέσβου κ.κ.
.Π. Βογιατζής, Ι. Ζερδελής; Ν. Σηφουνάκης ,.
6) Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου κ. Ν. Γιακαλής.
7) Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Λέσβου κ. Η. Βερβέρης.
Γενικός Γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου κ. Χρ. Καλογήρου.
9) Γενικός Γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Νίκος Ζωίδης
10) Δήμαρχος της Λέσβου κ. Δημ. Βουνάτσος.
11) Οι Θεματικοί και οι Γεωγραφικοί Αντιδήμαρχοι του Δήμου Λέσβου.
12 ) Οι Δ.Κ. και Τ. Κοινότητες Λέσβου.
13) Η ΟΛΣΑ και οι πρωτοβάθμιοι Παροικιακοί Σύλλογοι.
14) Τα ΜΜΕ της Λέσβου και ο Παροικιακός Λεσβιακός τύπος. >>
 
Τάκης Χαραλ. Ιορδάνης (Ph.D.) .......................28.11.2014

Δεν υπάρχουν σχόλια: