Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης * * * Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης

Σάββατο 30 Ιανουαρίου 2021

Το άρθρο μου στην στήλη μου "Αιολίας λόγος"/ΕΜΠΡΟΣ "Τα «ΑΝΤΙΣΣΙΩΤΙΚΑ», από άποψη κοινωνικο-οικονομική." Β! ΜΕΡΟΣ

Το άρθρο μου στην στήλη μου "Αιολίας λόγος"/ΕΜΠΡΟΣ

"Τα «ΑΝΤΙΣΣΙΩΤΙΚΑ», από άποψη κοινωνικο-οικονομική." Β! ΜΕΡΟΣ

του  Τάκη Χαραλ. Ιορδάνη ( Ph.D.)

Προέδρου του Συνδέσμου Προβληματισμού & Παρέμβασης για την Ανάπτυξη της Λέσβου «ΠΙΤΤΑΚΟΣ Ο ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ»,

τ. Διευθύνοντος Συμβούλου της Ελληνικής Βιομηχανίας Όπλων,
τ. Πρόεδρου του Πανελληνίου Συλλ. Μεταλλειολόγων Μηχανικών.

 
Β! ΜΕΡΟΣ

Τα «ΑΝΤΙΣΣΙΩΤΙΚΑ», από άποψη κοινωνικο-οικονομική.

 23/01/2021

Το παρόν είναι συνέχεια του από 31.10.2020 άρθρου μου, (λόγω θεμάτων επικαιρότητας) του αναφερομένου στο βιβλίο του Περικλή Χατζημιχαλάκη, «ΑΝΤΙΣΣΙΩΤΙΚΑ». «Το σήμερα είναι αυτό που ζεις. Το χτες για την Άντισσα είναι αυτό το βιβλίο», προϊδεάζει  ο συγγραφέας, στο εξώφυλλό του.

Στο άρθρο αυτό, έκλεινα με: «Το περιεχόμενο των ΑΝΤΙΣΣΙΩΤΙΚΩΝ, θα μπορούσε κάλλιστα, σε ότι αφορά τα κατά το Μεσοπόλεμο κοινωνικο-οικονομικά του, να είναι το ίδιο για τα άλλα χωριά του νησιού μας, αλλά και της χώρας ολόκληρης.»  Η ανάλυση που ακολουθεί, καταδεικνύει  τούτο.

Προσφορότερο θα ήταν  οι στα διάφορα λήμματα κοινωνιολογικές  αναφορές  του συγγραφέα να ταξινομούνταν  χωριστά, ως προς  α) οικονομική, β) κοινωνική παράμετρο. Όμως, σε πολλά λήμματα τούτα  αλληλοσυμπλέκονται, καθιστώντας αυτό ανέφικτο.  

Ως προς την στην Άντισσα τότε οικονομία, τη συναλλακτική, αναφέρει  αγοραπωλησία πήλινων αντικειμένων, (στάμνες, τσουκάλια, κ.λπ.) στο Γαβαθά, (τα’φερναν εκεί καΐκια απ’το Μανταμάδο, Χίο, ακόμη και Μακεδονία), γράφοντας: «Το νόμισμα που αγοράζονταν όλα αυτά τα πολύ χρειαζούμενα σκεύη ήταν τα κουκιά, το στάρι, ο τραχανάς, τα σύκα κ.λπ. αγροτικά προϊόντα».

Για το εισόδημα(σιτηρά) γεωργού αναφέρει: «Αυτό το εισόδημα θα είναι το νόμισμα της οικογένειας όλο το χρόνο.»

Η σπανιότητα του χρήματος, ως  μου έλεγε ο πατέρας μου, προπολεμικά ήταν τέτοια, που όποιος είχε ένα-δυό χιλιάρικα, θεωρούταν ευκατάστατος. Έτσι, οι συναλλαγές γίνονταν «είδος με είδος».

Τα διάφορα οικονομικά στοιχεία των ΑΝΤΙΣΣΙΩΤΙΚΩΝ, δείχνουν ότι τα αγαθά τότε, ήταν ακριβότερα απ’ότι σήμερα.

Για να αντιληφθούμε την αξία του χρήματος, επιλέγω χαρακτηριστικά  λήμματα.

Φουρισιά (κουστούμι): «Βλέπεις η φουρισιά κόστιζε...>>

Ολόκληρο το άρθρο μου αυτό το διαβάζετε στο, 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: