Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης * * * Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης

Παρασκευή 2 Ιουλίου 2021

Άρθρο μου στο ΕΜΠΡΟΣ/Αιολίας λόγος : Εγκρίθηκε η Ακτοπλοϊκή σύνδεση Κύμης - Μεστών - Σιγρίου

Εγκρίθηκε η Ακτοπλοϊκή σύνδεση Κύμης - Μεστών - Σιγρίου

Εγκρίθηκε η Ακτοπλοϊκή σύνδεση Κύμης - Μεστών - Σιγρίου

 28/06/2021 - 10:12

 

Όταν βλέπεις ιδέες σου, και δη για θέματα που αφορούν στο κοινό καλό να πραγματώνονται, ασφαλώς αισθάνεσαι μεγάλη ικανοποίηση. Αυτήν, του γεννήτορος. Δικαιώνεσαι στην πράξη για το ότι αυτό που εσύ τότε το θεωρούσες εφικτό, κάποιοι άλλοι το θεωρούσαν ανέφικτο και βεβαίως σε «στόλιζαν» ποικιλοτρόπως. Αναφέρομαι στο ευχάριστο νέο της έγκρισης απ’ το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της ακτοπλοϊκής γραμμής Κύμης-Μεστών Χίου-Σιγρίου Λέσβου.

Το θέμα της σύνδεσης των νησιών του Βορ. Αιγαίου με την Κύμη ως ιδέα, πρωτοπαρουσίασα το Δεκέμβριο του 1999 μέσω της Εφημερίδος «ΑΙΟΛΟΣ» που εξέδιδε ο συμπατριώτης μας Φώτ. Μανιός. Στο 11ο φύλλο της, με τίτλο ¨Πρόταση ανάπτυξης¨ είχε παρουσιαστεί το άρθρο μου «Το λιμάνι της Κύμης η εν δυνάμει πόρτα του Αιγαίου και η σύνδεση του με τα νησιά του ΒΑ Αιγαίου.» Τούτο ήταν πλήρες εδραίας επιχειρηματολογίας και εκτιμήθηκε από πολλούς καλόπιστους.

Την ιδέα μου αυτή προώθησα στην Εύβοια, μέσω του Δημ. Πέππα (Αντιπρόεδρου του φορέα Ευβοϊκών Σπουδών, π. μέλους του Δ.Σ. της ΕΒΟ) και του τότε Βουλευτού Χρ. Θεοδώρου (π. Δημάρχου Κύμης), που την υιοθέτησαν. Μετά, ως Υφυπουργός ο δεύτερος, συνεπικουρούμενος απ’ τον τότε Δήμαρχο Κύμης έκανε ότι έπρεπε προς την κατεύθυνση της ιδέας μου. Στη συνέχεια, όταν πια τούτη «σταθμίστηκε και ζυγίστηκε», ευρέθη σωστή και πλήρης, έτυχε ευρείας αποδοχής.

Από τότε αυτή καλλιεργήθηκε κυρίως από το Δήμο Κύμης σε συνεργασία με τη Νομαρχία Ευβοίας. Μεταξύ των άλλων, πραγματοποίησε και σχετικές συσκέψεις πλείστων όσων αρμοδίων απ’ όλον τον Αιγαιακό χώρο που είδαν με θετικό μάτι το project τούτο.

Κορυφαία ήταν αυτή του 2005, στην οποία συμμετείχαν πλέον των εκπροσώπων του Ν. Ευβοίας (Βουλευτές, Νομάρχης, Αντινομάρχης, Δήμαρχοι, κ.α.) και οι των Νομών Λέσβου, Χίου, κ.λπ. (Νομάρχες, Αντινομάρχες, Δήμαρχοι, κ.α.), εκπρόσωποι διαφόρων φορέων απ’ όλο τον Αιγαιακό χώρο, τη Βόρ. Ελλάδα (Θράκη, Χαλκιδική), κ.λπ. Ακόμη το σπουδαιότερο, η Πολιτεία αποδίδουσα τη σημασία που ανήκει σ’ αυτό το κεφαλαιώδες θέμα, συμμετέσχε διά του καθ’ ύλη Γεν. Γραμματέα του ΥΕΝ, συμπατριώτη μας Γιάν. Τζωάννου.

Βέβαια την ιδέα μου αυτή ποτέ δεν εγκατέλειψα, αλλά πάντα προσπαθούσα είτε με έγγραφά μου, είτε με αρθρογραφία μου να επαναφέρω στο προσκήνιο. Το 2007 επειδή δεν είχε φανεί κάποια θετική εξέλιξη και εν όψει του Δ΄ΚΠΣ, έστειλα επιστολή προς τους Περιφερειάρχες Στερεάς Ελλάδος και Βορείου Αιγαίου, όπου αφού προέβαλα το θέμα κατέληγα στην πρόταση να υπάρξει μεταξύ τους συνεργασία για την ένταξη του project αυτού, στο Δ΄ΚΠΣ. Tου μεγαλόπνοου αυτού project, απαιτούταν αφ’ ενός μεν η αναβάθμιση της οδού Χαλκίδος-Κύμης σε αρτηρία προδιαγραφών Εθνικής οδού, αφ’ ετέρου δε η δημιουργία των απαραιτήτων υποδομών στο λιμάνι της Κύμης.

Το μεν πρώτο, προκειμένου να γίνεται γρήγορη και ασφαλής η κίνηση απ’ το ΠΑΘΕ προς Κύμη του κάθε ενδιαφερομένου, το δε δεύτερο ώστε να μπορούν να ελλιμενίζονται κατάλληλα πλοία, και να εξυπηρετούνται επιβάτες και οχήματα. Ατυχώς ουδεμία τέτοια συνεργασία υπήρξε.

Όμως, η Νομαρχία Ευβοίας αποδίδουσα την απαιτούμενη ιδιαίτερη προσοχή, προχώρησε μόνη της και στους δύο στόχους. Ο Νομάρχης Ευβοίας Αθ. Μπουραντάς (κατόπιν Δήμαρχος Κύμης) επιδίωξε και συνεργάστηκε το 2009 με τον τότε Υφυπουργό Συγκοινωνιών, Ν. Σηφουνάκη για το θέμα της αναβάθμισης του δρόμου, Κύμης-Χαλκίδας. Προεκλογικά, ο Ν. Σηφουνάκης δήλωσε σε επιτροπή Λημνιών, που ενδιαφέρονταν για το έργο αυτό και μάλιστα πολύ, ότι θεωρούσε την ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών του Αιγαίου με την Κύμη, πολύ σημαντική και φυσικά ότι τη στήριζε. Τελικό αποτέλεσμα; Ατυχώς μηδέν.

Αναφορικά με το λιμάνι η συνεργασία του Νομάρχη Αθ. Μπουραντά με το Δήμο Κύμης, ευοδώθηκε.

Κατάφεραν να αξιοποιήσουν Ευρωπαϊκό κονδύλιο 9,00 εκατομ. Ευρώ, πραγματοποιώντας μέσα σ’ αυτό το σχετικό  έργο, ως το 2014. Συγκεκριμένα, έναν προβλήτα μήκους 500μ. και εκτάσεως ~15.000 τ.μ., όπου μπορούν ταυτόχρονα να «δένουν» τρία πλοία.

Παρενθετικά και κατ’ αντιδιαστολή, αναφέρω το αξιοπρόσεκτο δεδομένο, ότι την ίδια εποχή είχε εγκριθεί ένα ποσό 8,0 εκατ. Ευρώ απ’ το Γ΄ΚΠΣ για το λιμάνι της Μυτιλήνης. Συγκεκριμένα για να κατασκευαστεί ο εσωτερικός προβλήτας ώστε να μπορούν να "δένουν" τα κρουαζιερόπλοια, που τώρα μένουν αρόδο, κι’ αυτό καιρού επιτρέποντος.

Λόγοι ανεπάρκειας, ανικανότητας ή δεν ξέρω τι άλλο, επί νομαρχίας Π. Βογιατζή και μετά Δ. Βουνάτσου, τελικό αποτέλεσμα ήταν να μη γίνει τίποτα σχετικό μέσα στο λιμάνι μας και φυσικά το κονδύλιο να χαθεί.

Τώρα σχετικά με το λιμάνι της Κύμης, ευχάριστο πια, είναι ότι επτά χρόνια μετά την ολοκλήρωση εκεί της μεγάλης αυτής υποδομής των 9 εκατ. Ευρώ που προανέφερα, τούτο αρχίζει να αξιοποιείται.

Στην πρόσφατη προκήρυξη του αρμόδιου Υπουργείου για 49 άγονες γραμμές, περιλαμβανόταν και η Κύμης-Μεστών-Σιγρίου.

Η επ’ αυτού ανάρτηση στο f.b. του αντιδημάρχου Κύμης Αλεξ. Θεοδώρου της 30.4.2021, ανέφερε: «Το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής ενέκρινε για το 2022, ως άγονες, 49 γραμμές για επιδότηση. Μεταξύ αυτών, για πρώτη φορά, χρηματοδοτείται με € 2.322.000 και η γραμμή ΚΥΜΗ - ΜΕΣΤΑ Χίου - ΣΙΓΡΙ Λέσβου, με 2 δρομολόγια την εβδομάδα καθ’ όλη την διάρκεια του χρόνου, η οποία ενώνει 3 ολοκαίνουργιες λιμενικές εγκαταστάσεις του Κεντρικού & Βορείου Αιγαίου.»

Δηλ. τούτο, πολύ απλά σημαίνει, ότι η προ 22 χρόνια ιδέα μου αυτή αρχίζει να παίρνει σάρκα και οστά. Βέβαια μέχρι να παγιωθεί η υπό θεώρηση γραμμή, πολλά θα πρέπει να γίνουν. Το κυριότερο ο δρόμος Χαλκίδος -Κύμης, κατά τα προαναφερθέντα, σε αρτηρία προδιαγραφής Εθνικής οδού. Όμως, "αρχή το ήμισυ του παντός".

Με την χαρμόσυνη είδηση που μου έστειλε ο καλός φίλος απ’ την Κύμη που προανέφερα Δημήτρης Πέππας, αισθάνομαι χαρά και ικανοποίηση. Πλέον των άλλων, γιατί δίδεται απάντηση σε κακεντρεχείς που παίρνουν το μάθημα ότι όταν μια ιδέα στηρίζεται στον ορθό λόγο, πέπρωται να καρποφορήσει. Ατυχώς, η κακεντρέχεια περισσεύει. Το έχω βιώσει ατυχώς και σ’ αυτή την περίπτωση.

Το 2014, στο άρθρο μου, «Θα σωζόταν και το νησί μας, αν αξιοποιούταν το Λιμάνι της Κύμης», έγραφα σχετικά:

«… Και σ' αυτή, όπως σ’ άλλες παρόμοιες προτάσεις μου, άκουσα πάλι «τα εξ αμάξης» από «καλούς» φίλους, στολίζοντάς με, με διάφορα πλουμιά, με κυριότερο το «γραφικός». «Κοίταξε τι σκέφθηκε ο γραφικός, πάλι» έλεγε μεγαλοπαράγοντας του νησιού, σε ομήγυρη συνομιλητών».

Πάντως μετά αυτό το θετικό δεδομένο, λέω ότι ήδη έχουμε προγραμματίσει στο παρθενικό ταξίδι πλοίου στη γραμμή αυτή, να είμαστε συνεπιβάτες με το φίλο Δημ. Πέππα και ως προσκεκλημένο μου να τον φιλοξενήσω στην Άντισσα.  Ελπίζω όλα να πάνε κατ’ ευχή.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: