Εμείς οι Λέσβιοι που υπογράφουμε την παρούσα, για χρόνια τώρα γινόμαστε μάρτυρες της στασιμότητας του νησιού μας, που υπανάπτυκτο μένει στις τελευταίες θέσεις των περιφερειών της Ευρωπαϊκής Ενώσεως. Αποτέλεσμα, η συνεχής μείωση του πληθυσμού του αλλά και η γήρανση αυτού. Στη διάρκεια των τελευταίων ενενήντα χρόνων ο πληθυσμός του, των 145.000 περίπου της δεκαετίας του ’30, συρρικνούμενος προοδευτικά, (την τελευταία δεκαετία μόνο, έχασε το 3,9% του πληθυσμού του) σήμερα ατυχώς έφθασε στα 83.068 άτομα. Τούτο, όταν άλλα νησιά του Αρχιπελάγους μας αναπτύσσονται και παράλληλα αυξάνουν τον πληθυσμό τους. Χαρακτηριστική περίπτωση η μικρότερη κατ’ έκταση απ’ την Λέσβο, Ρόδος.
Τα δύο αυτά νησιά μας την δεκαετία του ’70 ήταν ίσου πληθυσμού, περί τις 90.000. Σήμερα η μεν Ρόδος έχει πληθυσμό 124.851 (2021) η δε Λέσβος 83.068 (2021). Δηλαδή στην διάρκεια των πενήντα αυτών περίπου χρόνων, η πρώτη έχει αύξηση πληθυσμού κατά 39 % περίπου, η δε Λέσβος μείωση κατά 8 % περίπου. Το επίτευγμα αυτό για την Ρόδο αποδίδεται και μόνο στον Τουρισμό. Τούτος εκεί αυξάνει αλματωδώς, ενώ για το νησί μας, είναι υποτονικός και στάσιμος. Και στα δύο νησιά η ακτοπλοϊκή συγκοινωνία είναι εξ ίσου προβληματική λόγω των αποστάσεων τους από τον Πειραιά, των υψηλών ναύλων και της μονοπωλιακής καταστάσεως των ακτοπλοϊκών εταιρειών που τα εξυπηρετούν. Έτσι η μαζική τουριστική ανάπτυξη της Ρόδου αποδίδεται στην αεροπορική μετακίνηση επισκεπτών της, κατά βάση από το εξωτερικό. Είναι χαρακτηριστικό να αναφερθεί ότι μέσω του αεροδρομίου της «Διαγόρας» κατά τον Αύγουστο τ.έ., ο αριθμός τους ανήλθε σε 1.051.484 τουρίστες (δεν περιλαμβάνεται ο αριθμός των εκ των γραμμών εσωτερικού). Σε σύγκριση, η κίνηση στο δικό μας «Οδυσσέας Ελύτης» για όλο το χρόνο 2021, ήταν μόνο 285.344 αφίξεις (εξωτερικού και εσωτερικού).
Για την επιτυχία αυτή της Ρόδου, βασικός παράγοντας είναι το Διεθνές Αεροδρόμιο της στο οποίο μπορούν να προσγειώνονται αεροπλάνα ως τα Μόϊγκ 747, δυναμικότητας 400-500 ατόμων, πράγμα που κατά τις προτιμήσεις των Ευρωπαίων και όχι μόνο, tour operators, την κάνει να είναι τουριστικός προορισμός.
Έναντι αυτού, το δικό μας αεροδρόμιο «Οδυσσέας Ελύτης», δεν θα μπορούσε ποτέ να αναβαθμιστεί σε διεθνές ως της Ρόδου, αφού έχει μεγάλα προβλήματα, κυριότερα των οποίων είναι: α) το μικρό μήκος του διαδρόμου του, β) η έλλειψη χώρου επεκτάσεως του, γ) ο μη κατάλληλος, απρόσφορος προσανατολισμός του, λόγω θέσεως, τόσο χωροταξικά όσο και καιρικά, γ) η έλλειψη πλευρικού τροχοδρόμου, δ) η κτιριακή ανεπάρκεια. Έτσι τα μεγάλα αυτά αεροπλάνα δεν μπορούν να προσγειωθούν και εξυπηρετηθούν στο Αεροδρόμιο μας.
Είναι πρόδηλο ότι χωρίς ένα Διεθνές αεροδρόμιο, η Λέσβος, ουδέποτε θα γίνει τουριστικός προορισμός.
Μ’ αυτό το δεδομένο, εκείνο που χρειάζεται και απαιτούμε όλοι εμείς που υπογράφουμε την παρούσα, είναι η Πολιτεία να κατασκευάσει ένα Διεθνές αεροδρόμιο στο νησί μας, σε χώρο που θα προσδιορίσουν οι αρμόδιες υπηρεσίες του Κράτους. Μόνο έτσι και το νησί μας θα γίνει τουριστικός προορισμός αφού έτσι θα συμπεριληφθεί στην λίστα των tour operators Αγγλίας, Γερμανίας κ.λπ. που διακινούν μαζικά τουρίστες από τις χώρες τους προς την Ελλάδα.
Προς τον σκοπό αυτόν δημιουργούμε επιτροπή αγώνα.
Η επιτροπή αυτή, είναι εν δυνάμει και θα μεγεθύνεται με την πάροδο του χρόνου. Τέλος δηλώνουμε ότι δεν θα σταματήσουμε να αγωνιζόμαστε, μέχρι την επίτευξη του στόχου μας.
|
α/α |
Ονοματεπώνυμο |
Ιδιότητα |
Υπογραφή |
|
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
16 |
|
|
|
|
17 |
|
|
|
|
18 |
|
|
|
|
19 |
|
|
|
|
20 |
|
|
|
|
21 |
|
|
|
|
22 |
|
|
|
|
23 |
|
|
|
|
24 |
|
|
|
|
25 |
|
|
|
|
26 |
|
|
|
|
27 |
|
|
|
|
28 |
|
|
|
|
29 |
|
|
|
|
30 |
|
|
|
|
31 |
|
|
|
|
32 |
|
|
|
|
33 |
|
|
|
|
34 |
|
|
|
|
35 |
|
|
|
|
36 |
|
|
|
|
37 |
|
|
|
|
38 |
|
|
|
|
39 |
|
|
|
|
40 |
|
|
|
|
41 |
|
|
|
|
42 |
|
|
|
|
43 |
|
|
|
|
44 |
|
|
|
|
45 |
|
|
|
|
46 |
|
|
|
|
47 |
|
|
|
|
48 |
|
|
|
|
49 |
|
|
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου