Όταν οι θεσμικά αρμόδιοι του νησιού μας υιοθετούν την ιδέα μας και συστρατεύονται μαζί μας, τότε θεωρώ ότι η καθολικότητα του αιτήματος όλων των Λεσβίων που θα σηματοδοτείται προοδευτικά από την μαζικοποίηση των υπογραφών στη ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ μας για την δημιουργία του μεγάλων δυνατοτήτων ΔΙΕΘΜΟΥΣ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ στη Λέσβο, θα αναγκάσει τα κέντρα λήψεως αποφάσεων των Αθηνών να προχωρήσουν στην κατασκευή του.
Όπως έχω ξαναγράψει ο πρώτος που υπέγραψε αυτήν είναι ο Περιφερειάρχης μας κ. Κώστας Μουτζούρης. Τώρα δεύτερος είναι ο εκλεγμένος απ’ το λεσβιακό λαό Βουλευτής μας Γιάννης Μπουρνούς.
Μετά την συγκέντρωση υπογραφών σε διάφορες εκδηλώσεις Συλλόγων μας, όπως των Λεσβίων του Αμαρουσίου την 4.12.2022 (για τα 100χρονα από τον θάνατο του Αργύρη Εφταλιώτη), των Σκαλοχωριτών την 11.12.2022 (για τα ελευθέρια του χωριού τους την 9.12.1912), των Αγιασωτών την 19.12.2022 (στην εκδήλωση τους «Ελλάδα-Μικρασία-Σμύρνη: Η πορεία μιάς τραγωδίας»), σήμερα πρωτοκόλλησα στο γραφείο του Πρωθυπουργού την 2η συνοδευτική επιστολή μου καταθέτοντας τα τρία αντίγραφα της διακήρυξης με τις υπογραφές των συμπατριωτών μας.
Παραθέτω την επιστολή μου, ως ακολουθεί:
<< Προς τον Αξιότιμο Πρόεδρο
Δρ. Παναγ.Χ. Ιορδάνης (Ph.D.)…………της Ελληνικής Κυβερνήσεως
- Πρόεδρος του Αναπτυξ. Συνδέσμου………και Πρωθυπουργό
‘‘ΠΙΤΤΑΚΟΣ Ο ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ’’ …Κύριον Κυριάκο Μητσοτάκη
- π. Διεθύνων Σύμβουλος ΕΒΟ ………………Μέγαρο Μαξίμου
- Επικεφαλής της Επιτροπής Αγώνος ….…….Α Θ Η Ν Α
για μεγάλων δυνατοτήτων ΔΙΕΘΝΕΣ
ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΣΤΗΝ ΛΕΣΒΟ. Κοιν: 1)Υπουργό Υποδομών& Επικοινωνιών
Αγησιλάου 9- Ηλιούπολη 163 46 κ. Κωνστ. Καραμανλή
2) Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπους Λέσβου
Αθήνα, 20 Δεκεμβρίου 2022 κ.κ. Χ.Αθανασίου, Γ.Μπουρνούς, Μ. Κομνηνάκα 3) Λεσβιακό & Παροικιακό Τύπο.
Θέμα: Αναγκαιότητα κατασκευής μεγάλων δυνατοτήτων ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΣΤΗΝ ΛΕΣΒΟ.
Σχετ: Η 1η επιστολή μας υπ’ αριθ. πρωτ. 5805/21.11.2022
Αξιότιμε Κύριε Πρόεδρε,
Η κίνησή μας στο να δημιουργηθεί μεγάλων δυνατοτήτων ΔΙΕΘΝΕΣ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΣΤΗΝ ΛΕΣΒΟ έχει τύχει ευρείας αποδοχής μεταξύ των Λεσβίων τόσο στο νησί, όσο στο παροικιακό δυναμικό των Αθηνών και απ’ ότι πληροφορούμαστε και στο εξωτερικό.
Τούτο γιατί, έχει καταστεί σ’ όλους μας πρόδηλο ότι η υπανάπτυξή του νησιού μας τείνει να λάβει ένα δομικό και μόνιμο χαρακτήρα και για να ξεπεραστεί η χρόνια καχεξία της οικονομίας του χρειάζεται μαζικές επενδύσεις που θα δημιουργήσουν τις κατάλληλες συνθήκες για επιταχυνόμενη ανάπτυξη.
Με δεδομένο την αυξημένη δυναμική που αναπτύσσει ο Τουρισμός στην χώρα τα τελευταία χρόνια και προκειμένου και η Λέσβος να πάρει εξ αυτού το μερίδιο που θα της άνηκε, απαραίτητο είναι να γίνει μια μεγάλη επένδυση, αυτή της δημιουργίας ενός αυξημένων δυνατοτήτων νέου ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ (κατά τα αναφερόμενα στην ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ μας και στην προς υμάς, 1η συνοδευτική επιστολή μας με Α.Π.5805 / 21.11.’22).
Βασική αρχή της οικονομίας αποτελεί το ότι για να γίνει μια επένδυση σε κάποια περιοχή/τόπο θα πρέπει να γίνουν οι απαιτούμενες μελέτες σε τρόπο ώστε να εξεταστούν οι όποιες εναλλακτικές προσεγγίσεις, λύσεις κ.λπ.
Στην περίπτωσή μας, για το νησί μας, η αναγκαιότητα μιάς επένδυσης δημιουργίας ενός τέτοιου αεροδρομίου στηρίζεται στα επαγωγικώς συνεπαγόμενα, ως κατωτέρω. Η γεωργία - κτηνοτροφία της Λέσβου βρίσκεται επί ξυρού ακμής. Η κατά τον 19ο και μέρος του 20ου βιοτεχνία - βιομηχανία έχει καταστεί ουσιαστικά μηδενική. Δεν υπάρχει πια. Αποτέλεσμα αυτών, η συνεχής μείωση του πληθυσμού του νησιού χάνοντας το 40% περίπου αυτού κατά τα τελευταία 90 χρόνια και φυσικά η γήρανση αυτού. Νεολαία ατυχώς αναλογικά, είναι ελάχιστη, ειδικότερα στην ύπαιθρο χώρα του νησιού. Τα χωριά μας είναι ως να έχουν «κουρσευθεί», κυρίως τώρα την χειμερινή περίοδο.
Τι μένει; Ο τριτογενής τομέας. Εκ του ότι δε δεν υπάρχουν άλλες υπηρεσίες που θα μπορούσαν να σηκώσουν το βάρος μιάς επιταχυνόμενης ανάπτυξής που χρειάζεται η Λέσβος, αυτό που μένει είναι ο Τουρισμός.
Προ ολίγων εβδομάδων ο Υπουργός τουρισμού κ. Κικίλιας, με δεδομένο την επιτυχή Τουριστικά φετινή χρονιά, έλεγε με ικανοποίηση ότι το «BRAND NAME Ελλάς μετράει διεθνώς». Ατυχώς αναλογικά τούτο δεν ισχύει για το νησί μας. Εμείς τι θέλουμε; Να υπάρξει κάποια στιγμή που θα μετρήσει, ΒRAND NAME Λέσβος, όπως μετρά το ΒRAND NAME Κέρκυρα, ή ΒRAND NAME Σαντορίνη ή Ρόδος, Κρήτη κ.άλ. Δηλαδή και το νησί μας να γίνει Τουριστικός προορισμός.
Κάτι τέτοιο με την ακτοπλοΐα, δεν πρόκειται να γίνει ποτέ. Οι λόγοι πολλοί. Ως, πανάκριβα εισιτήρια, πολλές ώρες ταξιδιού, ένα μόνο πλοίο ανά ημέρα, μονοπωλιακές καταστάσεις των ακτοπλόων, κ.άλ. Αποτέλεσμα τελικό, εκ των πραγμάτων ο πηγαιμός στη Λέσβο για τουρισμό με πλοίο, καθίσταται αποκρουστικός. (Εκ προσωπικής πείρας, πλήρωσα περίπου τα διπλά πηγαίνοντας στην Λέσβο, απ' ότι στην Κρήτη όπου πήγα στη συνέχεια φέτος το καλοκαίρι).
Μ' όλα τα παραπάνω εξ επαγωγής προκύπτει, η αναγκαιότητα για ένα ΜΕΓΑΛΩΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΩΝ ΔΙΕΘΝΕΣ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ στο νησί.
Συνθήκη κατά πως λέγεται “αναγκαία και ικανή” για να ανακάμψει και η Λέσβος οικονομικά και να εγκαταλείψει την επί χρόνια μιζέρια της.
Μόνο έτσι θα έχουμε ανάπτυξη και μαζί αύξηση πληθυσμού. Τούτο όταν το νησί μας ευρισκόμενο στις προτεραιότητες των ορέξεων της εξ ανατολών γείτονος, θα πρέπει να είναι ικανό ώστε να φυλάει Θερμοπύλες και να παλεύει ως Διγενής ακρίτας στα μαρμαρένια αλώνια.
Αν γίνει η εξαγγελία του αεροδρομίου που η κατασκευή του θα πραγματοποιηθεί σε 20-25 χρόνια (ας ληφθεί υπ' όψη το τί και πώς έγινε με το αεροδρόμιο Καστελίου στην Κρήτη), τότε θα αρχίσουν οι σχετικές ιδιωτικές επενδύσεις που απαιτούνται για την στήριξη ενός μαζικού και υψηλής εισοδηματικής στάθμης Τουρισμό.
Συμπερασματικά προκύπτει ότι: ΧΩΡΙΣ ΕΝΑ ΤΕΤΟΙΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ Η ΛΕΣΒΟΣ ΘΑ ΟΔΗΓΗΘΕΙ ΣΕ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΥΠΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΑ ΘΑ ΕΡΗΜΩΣΕΙ.
Συνημ: 3
Ο πρωτοστατών στην προσπάθεια αυτή
(Υπογραφή)>>
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου