Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης * * * Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης

Κυριακή 5 Φεβρουαρίου 2012

ΣΗΦΟΥΝΑΚΕΙΑ ΚΑΤΟΡΘΩΜΑΤΑ ΙΙ

                        Το Λιμάνι του Σιγρίου, « όνειρο ήταν και πάει» ;
                             
H Δυτική Λέσβος έχει ένα φυσικό λιμάνι, αυτό του Σιγρίου. Τούτο αν και ήδη συμπληρώνονται για το νησί μας εκατό χρόνια ελεύθερου εθνικού του βίου, στερείται των απαραιτήτων υποδομών ως λιμάνι και έτσι δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως η Δυτική Πύλη για όλο το νησί, όπως θα έπρεπε και ως θα μπορούσε να είναι. Οι όποιες εγκαταστάσεις υπάρχουν εκεί, είναι επαρκείς για οποιουσδήποτε άλλους σκοπούς, εκτός απ’ το να είναι ένα Λιμάνι για τις όποιες καιρικές συνθήκες και κατά τις σύγχρονες προδιαγραφές για εμπορικό και επιβατηγό Λιμάνι.
Ο τότε Πρωθυπουργός Κ. Σημίτης, εντός της δεκαετίας του 90, το εξήγγειλε με προοπτική να πραγματοποιηθεί με κονδύλια του Γ! ΚΠΣ, όμως η απίστευτη κωλυσιεργία ως και η γραφειοκρατία είχε ως αποτέλεσμα να χαθεί η δυνατότητα της ένταξης του σ’ αυτό. Τη διαδικασία χωροθέτησης του λιμανιού αυτού την κράτησαν εννέα ολόκληρα χρόνια (1996 - 2005) !!!!, όταν για άλλα λιμάνια κατά μέγιστο δεν χρειάζεται πάνω από δύο χρόνια. Όλοι οι θεσμικοί παράγοντες του νησιού μας την υπόθεση «Λιμάνι Σιγρίου» απλά την  είχαν «κρεμάσει στον αυτόματο πιλότο». Το 2004 σε απάντηση του ο τότε Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας Βορ. Αιγαίου σε δική μου σχετική παρέμβαση, με πληροφορούσε ότι ουδέποτε είχε υπάρξει η όποια προένταξη του έργου στο Γ! ΚΠΣ (όπως διαδιδόταν), αφού δεν ήταν ώριμο, μιας και η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων μόλις τότε είχε εγκριθεί και η απαιτούμενη οριστική μελέτη ήταν υπό ολοκλήρωση.
To Νοέμβριο του 2007 και ενώ είχε αρχίσει η δεύτερη Κυβερνητική θητεία του τότε Πρωθυπουργού Κ. Καραμανλή (ο οποίος είχε υιοθετήσει τη σχετική εξαγγελία του προκατόχου του) είχαν ολοκληρωθεί και είχαν εγκριθεί πιά όλες οι  απαιτούμενες μελέτες για το Λιμάνι του Σιγρίου και όπως λέγεται στην ορολογία των προγραμμάτων ΚΠΣ, τούτο ήταν πιά ώριμο για να  ενταχθεί στο νέο  ΚΠΣ,  το ΕΣΠΑ 2007 - 2013. Για λόγους για τους οποίους ουδέποτε μας δόθηκε εξήγηση, ως την Κυβερνητική αλλαγή τον Οκτώβριο του 2009 ατυχώς ουδέν σχετικό με την ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ υπήρξε.  
Έτσι ενώ αναμενόταν με την νέα Κυβέρνηση του Γ. Παπανδρέου να επισπευσθεί η διαδικασία    της εντάξεως του στο ΕΣΠΑ, με σκοπό επί τέλους πραγματοποιούμενο να συμβάλει στην βελτίωση των συνθηκών ζωής, την ευημερία, την πληθυσμιακή ανάταση και γενικά  το μέλλον του τόπου μας, της Χερσονήσου του Ορδύμνου αλλά και όλης της Λέσβου, ατυχώς  όλα ουσιαστικά άρχισαν απ’ την αρχή. Το Θέρος του 2010 δόθηκε στον τύπο η πληροφορία ότι η τότε αρμόδια Υπουργός κ. Κατσέλλη έθεσε νέα ζητήματα εν αναφορά προς τις σχετικές Μελέτες και ότι θα έπρεπε αυτές να προσαρμοστούν αναλόγως. Η ασάφεια αυτής της πληροφόρησης συνοδευόταν με τον ψίθυρο ότι ο τότε υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ο Κρητικόε Βουλευτής Λέσβου Ν. Σηφουνάκης, είχε παρέμβει προβάλοντας το θέμα της δυσαρμονίας και δυσαναλογίας της εκτάσεως του χερσαίου χώρου του νέου λιμανιού με αυτό καθ΄ αυτό  το λιμάνι. (Πως τα καταφέρνει ο άνθρωπος να παρεμβαίνει στους συναδέλφους του την κρίσιμη στιγμή μόνο αρνητικά σε οποιαδήποτε επένδυση δημόσια ή ιδιωτική είναι αξιοθαύμαστο !!!!)  Βεβαίως άλλο να «σέρνεται» αυτό  ως  ψίθυρος και άλλο να έρχεται να επιβεβαιώνει αυτό, ο ίδιος. Τούτο συνέβει κατά την εκδήλωση της κοπής της πίττας στους Βατουσαίους Λέσβου της Αθήνας προ ημερών. Στη σχετική αναφορά του ο Ν. Σηφουνάκης, με ύφος περισπούδαστο, ύφος του μοναδικού κατέχοντος την απόλυτη γνώση στη λογική αυθεντίας του τύπου «αυτός έφα» και με σχετική έπαρση, επανάλαβε τα της δυσαναλογίας κατά τα προαναφερθέντα. Στην τοποθέτησή μου και στην ερώτησή μου γιατί αυτό δεν το επεσήμανε όταν ως υπουργός Αιγαίου ως το 2004 είχε αυτός παραλάβει την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων  και στο μεσοδιάστημα ως το 2009 να το προβάλλει  και να διεκδικήσει τις αλλαγές που τώρα επέβαλε να γίνουν, ουδέν απήντησε. Και ως προς αυτό, ο Αρχιτέκτονας ( ο επί δεκαετία σχεδόν, ως το 1977,  σπουδάζων σχετικώς στη Γένοβα της Ιταλίας) Ν. Σηφουνάκης  απέφυγε την όποια απάντηση  και  ….. «όχετο απιών».       
Μ’ όλα αυτά και με την τραγικότητα των στιγμών που διέρχεται η χώρα μας σήμερα, η ερώτηση που γεννάται  είναι : θα «προκάμουμε» (κατά πως έλεγε ο συγχωρεμένος Χ. Φλωράκης)  πιά να γίνει επί τέλους η Δυτική Πύλη της Λέσβου, ή η παρέμβαση αυτή, του  Ν. Σηφουνάκη θα κάνει να λέμε και για το Λιμάνι του Σιγρίου «όνειρο  ήταν και πάει;;!!»   

05.02.2012                                                                          Τάκης Χαραλ. Ιορδάνη (Ph.D.)

Δεν υπάρχουν σχόλια: