Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης * * * Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης

Τετάρτη 26 Ιουνίου 2013

Οι 706 υπογραφές Ερεσίων με Υπόμνημα για το ΛΙΜΑΝΙ ΣΙΓΡΙΟΥ στο Γραφείο του Πρωθυπουργού


….…..……..…………………………………………..……….…………….Αξιότιμο .

Παναγ. Χ. Ιορδάνης( Ph. D.) …….......... Πρόεδρο της Ελληνικής

-  Πρόεδρος του Συνδέσμου για...… Κυβερνήσεως και Πρωθυπουργό

    την Ανάπτυξη της  Λέσβου…………………… κ. Αντ. Σαμαρά   

 « ΠΙΤΤΑΚΟΣ Ο ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ »………..…….Μέγαρο Μαξίμου

 - π. Διευθύνων Σύμβουλος της…………....….ΑΘΗΝΑ 

   Ελληνική Βιομηχανίας Όπλων

 - π. Πρόεδρος του Πανελληνίου Συλ-

    λόγου Μεταλλειολόγων Μηχανικών

Αγησιλάου 9   - Ηλιούπολη 163 46 …………………Κοιν.: ΜΜΕ Λέσβου

Τηλ.- Fax 210 9737053
κιν. 6977503461……………………….. Αθήνα, 25 Ιουνίου 2013

 

ΘΕΜΑ : Γιατί το Υπουργείο Οικονομικών δεν ολοκληρώνει την
             από μέρους του οφειλομένη διαδικασία-έγκριση, για
 …………ΤΟ  ΛΙΜΑΝΙ ΤΟΥ ΣΙΓΡΙΟΥ;
 

Σχετ.: 1) Η από 18 Φεβρουαρίου 2013 επιστολής μας ( υπ’ αριθμ.

              πρωτ. 1615 /  18.2.2013 )

          2) Η από 1 Μαρτίου 2013 επιστολής μας ( υπ’ αριθμ. πρωτ.

              1.944/ 1.3.2013 )

          3) Η από 12 Μαρτίου 2013 επιστολής μας ( υπ’ αριθμ. πρωτ.
              2288 / 13. 3.2013).
          4) Η από 28 Μαρτίου 2013 επιστολής μας ( υπ’ αριθμ. πρωτ.
              2719 /29. 3.2013).
          5) Η από 15 Απριλίου 2013 επιστολής μας ( υπ’ αριθμ.
              πρωτ.3181 /16. 4.2013).

          6) H από 8 Μαϊου 2013 επιστολής μας ( υπ’ αριθμ. πρωτ.3.693

              /9.5.2013).

         7) Το από τον Υπουργό Ναυτιλίας & Αιγαίου  έγγραφό του

             Α.Π.225 / 20.05.2013 προς το  γραφείο σας.

          8) Η από 27 Μαϊου 2013 επιστολής μας ( υπ’ αριθμ.
              πρωτ.4248 / 28.5.2013)
          9) Η από 06 Ιουνίου 2013 επιστολής μας ( υπ’ αριθμ.
              Πρωτ. 4530 /06.06.2013)

 
Αξιότιμε κ Πρόεδρε,

Προ είκοσι περίπου ημερών είχαμε υποβάλει προς υμάς την 8η επιστολή μας εν αναφορά προς την μη προχώρηση από το Υπουργείο Οικονομικών της απαιτούμενης διαδικασίας «έγκριση της επέκτασης της χερσαίας ζώνης του ΛΙΜΑΝΙΟΥ ΤΟΥ ΣΙΓΡΙΟΥ». Ατυχώς ως στιγμής τούτο δεν έχει ακόμη γίνει, με αποτέλεσμα η πολυπόθητη ένταξη του έργου μας στο ΕΣΠΑ να έχει ακόμη πραγματοποιηθεί. Παρ’ όλα αυτά, όλοι οι Λέσβιοι επειδή θεωρούμε και σωστό και δίκαιο ένα τόσης ζωτικής σημασίας έργο σε τοπικό αλλά και εθνικό επίπεδο αφ’ ενός και αφ’ ετέρου ενός  τόσο μικρού σχετικού προϋπολογισμού (μόνο 13,60 εκατομ. Ευρώ, με ΦΠΑ) θα πρέπει οπωσδήποτε να πραγματωθεί με κονδύλια του ΕΣΠΑ (άλλως το «όνειρο» μας περί αυτού θα δεν θα λάβει χώρα ποτέ πιά σάρκα και οστά, ως  εκ των τρεχουσών δυσμενών οικονομικών συνθηκών της χώρας), γι’ αυτό και συνεχίζουμε την όλη προσπάθειά μας προσθέτοντας και την παρούσα.
Αυτή τη φορά, ενεργών ως εντολοδόχος των 706 κατοίκων του δεύτερου τη τάξει Τουριστικού θερέτρου – προορισμού του νησιού μας, Ερεσού,  που υπογράφουν την συνημμένη διακήρυξή μας θα μου επιτρέψετε να επισυνάψω στην παρούσα και το ΥΠΟΜΝΗΜΑ τους στο οποίο αναπτύσσονται τα κατ’ αυτούς απαραίτητα σχετικά δεδομένα που συνηγορούν και επιβάλλουν το να πραγματοποιηθεί το σωσίβιο για την Β – ΒΔ Λέσβο αλλά και όλο το νησί μας, αυτό έργο.

Αξιότιμε  κ. Πρόεδρε,

Θέλουμε να πιστεύουμε ότι η δική σας παρέμβαση στο να υλοποιηθεί ο στόχος της κατασκευής του σωσίβιου αυτού έργου για όλο το νησί μας θα είναι σημείο αναφοράς στους επιγενομένους Λέσβιους, αφού η συνεχώς από δεκαετίες υπάρχουσα τάση φυγής των κατοίκων του νησιού μας και έτσι η προοδευτική μείωση του πληθυσμού του (έχει ήδη φθάσει να χαθεί περίπου το 50 % του πληθυσμού των απογραφών 1913 και 1928) επί τέλους θα ανακοπεί και έτσι θα αρχίσει πάλι να αυξάνεται ο πληθυσμός του, ειδικότερα των χωριών της Δυτικής Λέσβου που στην κυριολεξίας έχουν ερημωθεί. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι η αύξηση του πληθυσμού της Δυτικής Λέσβου αλλά και κατ’ επέκταση όλης του νησιού μας, αποτελεί ευεργετικό δεδομένο εθνικής σημασίας, για την ακριτική περιοχή μας την στο μεταίχμιο Ανατολής- Δύσης ευρισκόμενη.
                          

                                            Με την πρέπουσα  τιμή 


 

ΥΠΟΜΝΗΜΑ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ
                                                         ΤΟΥ ΛΙΜΑΝΙΟΥ ΤΟΥ ΣΙΓΡΙΟΥ

 

Το Λιμάνι αυτό το οποίο βρίσκεται διαμετρικά αντίθετα ως προς την πρωτεύουσα του νησιού, Μυτιλήνη, σε απόσταση περίπου 90 χιλιομέτρων στην πλέον υπανάπτυκτη και από πληθυσμό απισχνασμένη περιοχή, τη Δυτική Λέσβο, τη χερσόνησο του Ορδύμνου.

1 )  Η παρουσία του Λιμανιού αυτού, η ΔΥΤΙΚΗ ΠΥΛΗ της Λέσβου θα αποτελέσει το πόλο εκείνο που σε συνδυασμό με τον υπό κατασκευή οδικό άξονα ΚΑΛΛΟΝΗΣ – ΣΙΓΡΙΟΥ θα δημιουργήσει τις απαιτούμενες υποδομές οι οποίες θα  δημιουργήσουν τις συνθήκες αυτές που απαιτούνται για να γίνει πραγματικότητα η πολυπόθητη Ανάπτυξη της Δυτικής – ΒΔ Λέσβου και συνακόλουθα όλου του νησιού.Τούτο θα αποτρέψει την με μαθηματική ακρίβεια χωρούσα ερημοποίησή της.

2) Η δημιουργία του Λιμανιού αυτού και η προβλεπομένη ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με τα Λιμάνια Ραφήνας και Λαυρίου θα μειώσει κατά περίπου 40% το χρόνο ταξιδίου σήμερα, από Πειραιά προς Μυτιλήνη. Τούτο ως είναι αντιληπτό θα δημιουργήσει ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές ναύλων επιβατών, αγαθών, προϊόντων και καυσίμων.

.3 ) Το Λιμάνι αυτό πλέον των επιβατών που θα μπορεί να εξυπηρετεί με πλοία της ακτοπλοΐας, θα μπορεί να εξυπηρετεί και πλείστους όσους ξένους τουρίστες που διακινούνται με κρουαζιερόπλοια τα οποία κινούνται από τη Μεσόγειο, διά του Αιγαίου προς τον Ελλήσποντο, καθ΄ ήν στιγμή το Λιμάνι του Σιγρίου (φυσικό, ασφαλές λιμάνι – εξ ου και το όνομά του -)  βρίσκεται επί της από αιώνων υπάρχουσας “γραμμής” «Μεσόγειος- Πειραιάς- Βόσπορος – Εύξεινος Πόντος». Η προσέλκυση για την με κρουαζιερόπλοια επίσκεψη τουριστών του Σιγρίου, θα είναι απότοκος της παρουσίας του ανεπανάληπτου Φυσικού Μνημείο ΑΠΟΛΙΘΩ-ΜΕΝΟΥ ΔΑΣΟΥΣ στην περιοχή ως και το εκεί υπάρχον από εικοσαε-τίας περίπου ΜΟΥΣΕΙΟ ΦΥΣΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ & ΑΠΟΛΙΘΩΜΕΝΩΝ.       

4) Το Λιμάνι του Σιγρίου σχεδιάσθηκε να κατασκευαστεί ως δίδυμο έργο με τον ΟΔΙΚΟ ΑΞΟΝΑ ΚΑΛΛΟΝΗΣ – ΣΙΓΡΙΟΥ ώστε η Ανάπτυξη της περιοχής αλλά και όλου του νησιού, να είναι δεδομένη με την σύνδεση δι΄ αυτού των δύο αντιδιαμετρικά ευρισκομένων Λιμανιών του νησιού δηλ. με αυτό της πρωτεύουσας Μυτιλήνης. Ατυχώς ενώ το έργο του οδικού αυτού άξονα έχει ενταχθεί από τον Αύγουστο του 2011 στο ΕΣΠΑ και σήμερα συμβασιοποιημένο με Κοινοπραξία Εργολάβων πρόκειται να αρχίσει κατασκευαζόμενο, το Λιμάνι μας ατυχώς ακόμη δεν έχει ακόμη ενταχθεί σ΄ αυτό.

5) Η δημιουργία του Λιμανιού μας θα δώσει τη δυνατότητα να επισκέπτονται το νησί μας οι κάτοικοι της Βορείου Ελλάδος, αφού η παρουσία του θα συντομέψει κατά πολύ τον χρόνο και εξ αυτού το κόστος της διακίνησής τους από τα Λιμάνια Θεσσαλονίκης, Καβάλας και Αλεξανδρούπολης. Είναι άξιο προσοχής το να αναφερθεί ότι υπάρχουν περιπτώσεις ΒορειοΕλλαδίτες να έχουν έρθει για Τουρισμό στο νησί μας, μέσω Τουρκίας.!!! Η παρουσία του Λιμανιού μας θα δώσει τη δυνατότητα, οι Ναυτιλιακές Εταιρείες να βάζουν στους προγραμματισμούς των πλοίων τους και τη Λέσβο, πράγμα που σήμερα δεν γίνεται.

6) Επειδή το ΕΣΠΑ αποτελεί ουσιαστικά το τελευταίο χρηματοδοτικό ευρωπαϊκό πρόγραμμα που αποβλέπει και αποσκοπεί στη δημιουργία έργων κλίμακος για την ύπαρξη υποδομών που η Ελληνική Πολιτεία δεν μπόρεσε ως τώρα να κάνει, ο φόβος μας είναι  ότι εάν χάσουμε την τρέχουσα συγκυρία και δεν γίνει το έργο μας με κονδύλια  του ΕΣΠΑ, τότε ποτέ πιά δεν πρόκειται ατυχώς να γίνει αυτό,  λαμβανομένων υπ’ όψη των δυσμενών τρεχουσών οικονομικών συνθηκών της χώρας μας.

7) ΤΟ ΑΠΟΛΙΘΩΜΕΝΟ ΔΑΣΟΣ. Αφήσαμε τελευταίο τον παράγοντα αυτόν, γιατί η παρουσία αυτού  αμφιδρόμως θα βοηθήσει το ένα το άλλο ( Λιμάνι , Απολιθωμένο) επιτυγχάνοντας την αξιοποίηση και των δύο αυτών τεραστίων συγκριτικών πλεονεκτημάτων της χερσονήσου του ΟΡΔΥΜΝΟΥ αλλά και όλου του νησιού .

Ως γνωστό το ΑΠΟΛΙΘΩΜΕΝΟ ΔΑΣΟΣ μας, αποτελεί μοναδικό Μνημείο τη Φύσεως ( το δεύτερο υπάρχον στην Αριζόνα των ΗΠΑ αν και ήσσονος σημασίας από απόψεως ποιότητος απολιθωμένων κ.λπ. έχει αξιοποιηθεί στον υπερθετικό βαθμό τόσο σε επίπεδο Αμερικής όσο και διεθνώς με την προβολή που οι Αμερικάνοι ξέρουν να κάνουν) και ως στιγμής η Ελληνική Πολιτεία έχει Θεσμικά Προστατεύσει αυτό με αντίστοιχο Προεδρικό Διάταγμα τη δεκαετία του ’80. Παράλληλα δημιούργησε στο Σίγρι το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας (που ήδη προαναφέραμε) και ακόμη δημιούργησε συνθήκες ώστε ο χώρος της μεγαλύτερης πυκνότητας τους να είναι επισκέψιμος. Όμως ακόμη δεν έχει αξιοποιηθεί κατά πως πρέπει και του αξίζει εκ της δυσκολίας συγκοινωνίας αλλά και της απόστασης (~ 100 χιλιόμετρα από το αεροδρόμιο στη Μυτιλήνη).

Είναι προφανές τα ως άνω πραγματικά δεδομένα αλλά και η  μη κατάλληλη προβολή του, έχουν  περιορίσει  την επισκεψιμότητα  Τουριστών προς αυτό σε μερικές δεκάδες χιλιάδες άτομα. το χρόνο μόνο.!!

Προσφάτως τούτο απετέλεσε το βασικό σημείο αναφοράς στην ανάδειξή του ως Γεωπάρκο, ενός εκ των ενενήντα (90) που έχει αναγνωρίσει και προστατεύει η UNESCO παγκοσμίως, πράγμα που παρέχει  νέες προοπτικές και δυνατότητες, για την προβολή του νησιού μας σ’ όλο τον κόσμο.

Κοντολογίς, το ΑΠΟΛΙΘΩΜΕΝΟ ΔΑΣΟΣ ΛΕΣΒΟΥ, προσβλέπουμε με τη δημιουργία του ΛΙΜΑΝΙΟΥ ΤΟΥ ΣΙΓΡΙΟΥ να λάβει αξία τέτοια που θα δώσει τον Πλούτο αυτό που χρειάζεται η περιοχή μας αλλά και όλο το νησί, ώστε να ενταχθεί αυτό στις πλέον τουριστικές ζώνες της χώρας αντίστοιχες εκείνων της Ρόδου, Μυκόνου, Σαντορίνης κ.λπ.

26.06.2013

Δεν υπάρχουν σχόλια: