Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης * * * Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης

Πέμπτη 4 Ιουλίου 2013

Η ΠΡΩΤΗ ΚΑΣΜΑΔΙΑ


Η  ΠΡΩΤΗ ΚΑΣΜΑΔΙΑ

Όταν πηγαίνω στο νησί, μέσα μου γίνεται  αυθόρμητα η αναζωογόνηση, η ανανέωση  μου ευθύς ως από μακριά στο αεροπλάνο προβάλλουν  στα μάτια μου τα μέρη μας, όλη η νότια ακτογραμμή ( Σίγρι, Κόλπος Καλλονής, Βατερά, Πλωμαροχώρια, Κόλπο Γέρας, Αμαλή) . Αισθάνομαι σαν το ψάρι που ξαναβρίσκεται στα  νερά του. Έτσι  ένοιωσα αυτή τη βδομάδα που ήμουν στο νησί. Πέραν από τα οποιαδήποτε προσωπικά μου θέματα, είχα αυτή τη φορά τη σχετική ευχαρίστηση από το ενδιαφέρον του κόσμου (σ’ όποιο χωριό πέρασα) με τα θέματα αιχμής που απασχολούν τον τόπο μας. Το Λιμάνι του Σιγρίου, και κυρίως το ΔΡΟΜΟ ΚΑΛΛΟΝΗΣ – ΣΙΓΡΙΟΥ.
Η ερώτηση που είχα  να απαντήσω ήταν « Τάκη, πότε θα πέσει Η ΠΡΩΤΗ ΚΑΣΜΑΔΙΑ;» Τούτο δε αφού  η εκ μέρους μου χρήση αυτής της έκφρασης έχει πιά κωδικοποιηθεί και χρησιμοποιείται τώρα από πολλούς (την έχω δανειστεί από σχετική γραφή για την περίοδο 19ος και 20ος αιώνας επί Τουρκοκρατίας στο νησί μας, τότε που είχε ξεκινήσει επί Αβδούλ Χαμίτ του αιμοσταγούς, η κατασκευή των πρώτων καρόδρομων προς την πρωτεύουσα και το Μόλυβο από το Σίγρι , Άντισσα, Σκαλοχώρι κ.λπ. στα μέσα του 19ου αιώνα ).
Αυτό δε, εκ της κινητικότητας που υπήρξε το τελευταίο 15ημερο μετά την τοπογραφική αποτύπωση των κτημάτων, κ.λπ. τα οποία θα αποζημιωθούν για τη ζημία που θα υποστούν εκ της διελεύσεως του δρόμου μας. Ακόμη από την παρουσία στην περιοχή μας της Επιτροπής του Υπουργείου με επικεφαλής το Μηχανικό κ. Γέρουλα που επί τούτου ήρθε στο νησί και παρέλαβε το έργο της τοπογραφικής αυτής αποτυπώσεως, που καλύπτει τμήματα του δρόμου μας των 15 περίπου χιλιομέτρων, ένατι των 47,5 του ολικού μήκους, η αποτύπωση δε των υπολοίπων χιλιομ. γίνεται  αυτές τις μέρες. (Εξέφρασε την ευαρέσκειά του για τη βοήθεια που τους προσέφερε ο Πρόεδρος της Κοινότητας Βατούσης κ. Αβελ Σπανέλλης).
Η γνώση που είχα σχετικά, ήταν η επιστολή που μου είχε απευθύνει Η Δ1 και την οποία είχα αναρτήσει εδώ στα τέλη του Ιούνη και έτσι απαντούσα αντιστοίχως.
Μετά την επιστροφή μου σήμερα στην Αθήνα, επικοινωνώντας με τους αρμοδίους της Δ1 και αυτό το οποίο προέκυψε είναι ότι, γίνεται η επεξεργασία  και ολοκληρώνεται η λίστα των δικαιούχων μετά την καταγραφή των επικειμένων και  επίσης ορίζονται οι τιμές ανά, στρέμμα , ανά δένδρο, κ.λπ. Η λίστα αυτή αφού υπογραφεί από το Διευθυντή θα μας δοθεί  μαζί και με το τι παραστατικά απαιτούνται να κατατεθούν ανά ιδιοκτησία για να προχωρήσει ομαλά και να τελειώσει η διαδικασία ώστε να πέσει τελικά Η ΠΡΩΤΗ ΚΑΣΜΑΔΙΑ. Τούτο εκτιμάται κατ’ αυτούς  να γίνει  περί τα τέλη Αυγούστου. Αντίστοιχα θα οργανωθεί και η 3η ΠΑΝΟΛΟΜΕΛΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΑΓΩΝΑ για το δρόμο μας.
Σε ερώτησή μου τέλος το εάν το Δημόσιο, η υπηρεσία τους ή άλλος φορέας έχει αναθέσει σε ομάδα δικηγόρων (που κινείται αυτές τις μέρες στα χωριά μας προσφέροντας τις νομικές υπηρεσίες τους στους ιδιοκτήτες  των κτημάτων κ.λπ. που θα υποστούν την όποια ζημία η απάντησή τους, (όπως ήταν φυσικό)) ήταν, ότι : ΟΙ ΔΙΚΗΓΟΡΟΙ ΑΥΤΟΙ ΕΝΕΡΓΟΥΝ ΩΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ AΠΟ ΔΙΚΗ ΤΟΥΣ ΑΥΤΟΒΟΥΛΙΑ και η αμοιβή τους (πέραν των ποσών  που η Δ1 θα προσδιορίσει κατά τα πιο πάνω ) είναι θέμα διαπραγμάτευσης, πράγμα που πρέπει να κάνουν οι ενδιαφερόμενοι ιδιοκτήτες μ’ αυτούς..

Τάκης Χαραλ.Ιορδάνης (Ph.D.) ………4. Ιουλίου  2013

Δεν υπάρχουν σχόλια: