Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης * * * Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης

Πέμπτη, 23 Ιανουαρίου 2014

H ΑΝΕΙΠΩΤΗ XAΡA ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ, για τον "Καλλονής - Σιγρίου"



H ΑΝΕΙΠΩΤΗ XAΡA ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ

Στις 27.Μαρτίου 2012 είχα αναρτήσει εδώ, στο lapsarniotis,  το κείμενό  «H XAΡA ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ». Τούτο είχα γράψει ευθύς αμέσως μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας του μειοδοτικού διαγωνισμού και την ανακήρυξη εργολάβου. Τελειώνοντας, κατέληγα στο κείμενο αυτό, <<   ξαναδεσμεύομαι όπως είχα γράψει κι’ άλλη φορά να τον περπατήσω το δρόμο μας με τα πόδια από την Καλλονή ως το Σίγρι, όταν θα γίνει η τελετή των εγκαινίων του…. >>
Ευτύχησα ήδη να αρχίσω, να  περπατώ αυτόν. Συγκεκριμένα αυτές τις μέρες που ήμουν στο νησί,  μαζί με το πιστό μέλος της Επιτροπής Αγώνα, Τάκη Ψωμαδέλλη (π. Πρόεδρο του Συνεταιρισμού Άντισσας, π. Γραμματέα της Κοινότητας Άντισσας) πήγαμε στο εργοτάξιο του δρόμου στην περιοχή του Σιγρίου και είδα με τα μάτια μου την ολοκλήρωση στην πράξη, των υπερδεκαετών αγώνων μου ως ο Πρόεδρος της Επιτροπής Αγώνα για τον «οδικό άξονα Καλλονής - Σιγρίου», με το να παίρνουν «σάρκα και οστά». Είδα τον οργασμό των αντιστοίχων εργασιών, το πολυάριθμο των εκεί μηχανημάτων, το ευάριθμο των ήδη κατασκευασμένων τεχνικών έργων (γεφυριών) προς την βόρεια πλευρά του λόφου «Μπεϊλής» (το τελευταίο, πλάτους ~25 μέτρων, στο ύψος της «Αξιά Βολάδας» προς το Υψηλό πηγαίνοντας)  και γενικά τη σχηματοποίηση πια της εκεί νέας διαδρομής του δρόμου μας. Βέβαια ως ο δημιουργός των συνθηκών, των προϋποθέσεων και των δεδομένων στο να υλοποιείται σήμερα το μεγαλύτερο που έγινε ποτέ έργο, το αξίας 44,50 εκατομ. Ευρώ, σ΄ όλο τον Αιγαιακό χώρο αισθάνομαι  ΤHΝ XAΡA ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ κατά πως έγραφα  τότε στις 27.Μαρτίου 2012 (και παραθέτω ευθύς πιο κάτω) που μόνο τώρα  πιά, είναι ΑΝΕΙΠΩΤΗ : 

<< «H XAΡA ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ». Ύστερα από εννιά κοντά χρόνια ως Πρόεδρος της Επιτροπής Αγώνα για τον «οδικό άξονα Καλλονής - Σιγρίου» την οποία δημιούργησα  το 2003, όπως έγγραφα στο χθεσινό μου σημείωμα «με συνεχή, συνεπή, αδιάλειπτη, λελογισμένη και ουσιαστική όπως απεδείχθει στην πράξη προσπάθεια προς πάσα δυνατή κατεύθυνση και Διοικητικό επίπεδο από τα κατώτερα ιεραρχικά ως τον εκάστοτε Πρωθυπουργό της χώρας (κ.κ. Σημίτη, Καραμανλή, Παπανδρέου και Παπαδήμο) κατάφερε να εντάξει τον Αύγουστο του 2011 το μεγαλύτερο έργο του Αιγαιακού χώρου (ύψους 44,5 εκατομ. Ευρώ) στο ΕΣΠΑ 2007 -2013.» Σήμερα που ολοκληρώθηκε και η διαδικασία του σχετικού διαγωνισμού ανάδειξης εργολάβου, αυτό που μπορώ να πω με ιδιαίτερη ικανοποίηση είναι ότι η σημερινή μέρα είναι μία απ’ τις ευχάριστες μέρες της ζωής μου. Είμαι ιδιαίτερα ευχαριστημένος και χαρούμενος αφού διακατέχομαι από τη ΧΑΡΑ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ. Δημιουργίας για το ΚΟΙΝΟ ΚΑΛΟ. Όχι το προσωπικό μου. Αυτό που στόχευσα για τους συντοπίτες μου της χερσονήσου του Ορδύμνου και κατ’ επέκταση όλους του Λέσβιους, το επέτυχα. Επέτυχα να υπάρξω συνεπής στην υπόσχεσή μου ότι θα κάνω το ανθρωπίνως δυνατό για να γίνει το έργο αυτό. Αυτή, αποτελεί την μεγαλύτερη για μένα ικανοποίηση.
Μια επιτυχία που προκύπτει απ’ το ότι ο διαγωνισμός είχε αποτέλεσμα. «Έβγαλε» εργολάβο. Αυτόν που θα πραγματοποιήσει το όνειρο γενεών Λεσβίων. Να γίνει ένας δρόμος σύγχρονων προδιαγραφών που θα εξαλείψει επί τέλους το απολίθωμα της οδοποιίας της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, που τον είχε κατασκευάσει προ ενάμισι περίπου αιώνα, τον ως τώρα βασανιστικό δρόμο Καλλονής – Σιγρίου. ….»
Στο κείμενο αυτό συνέχιζα, δίδοντας τα στοιχεία τα σχετικά με το μειοδοτικό διαγωνισμό.

Τέλος αναλογίζομαι, ότι αν δεν είχα δημιουργήσει την επιτροπή μας το 2003 και δεν είχα δράσει  κατά πως γράφω στο κείμενο πιο πάνω και ο δικός μας δρόμος θα είχε την τύχη, του την ιδία ημέρα εξαγγελθέντος από τον τότε Πρωθυπουργό Κ. Σημίτη τον Οκτώβριο του 1999, του «οδικού άξονα Καλλονής –Πέτρας» που είναι προϋπολογισμού μόνο του 1/3 του δικού μας, αλλά που ο «αυτόματος πιλότος» δεν κατάφερε να τον βάλλει στο  ΕΣΠΑ. ( Τούτος, δεν είχε ούτε την τύχη  το άλλου μεγάλου έργου της περιοχής μας , του Λιμανιού Σιιγρίου που το έβαλαν στο ΕΣΠΑ, έστω μόνο τρεις μέρες προ της ληκτικής ημερομηνίας του ΕΣΠΑ, την 27.12.2013. (Εύχομαι πάντως και ελπίζω, είτε με τον «αυτόματο πιλότο» είτε χωρίς πιά αυτόν, να ενταχθεί και να υλοποίηθεί ο Καλλονής – Πέτρας, με κονδύλια του ΝΕΟΥ ΕΣΠΑ).

Τάκης Χαραλ. Ιορδάνης (Ph.D.)        24.01.2014

Δεν υπάρχουν σχόλια: