Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης * * * Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης

Δευτέρα 31 Μαρτίου 2014

Επιτροπής Αγώνα «Πέτρας -Καλλονής» 1η Επιστολή προς τον κ. Πρωθυπουργό



557 κάτοικοι της Βορ. Λέσβου έχουν υπογράψει τη σχετική ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ και έτσι έχουν αποτελέσει τα πρώτα μέλη της Επιτροπής Αγώνα για τον Οδικό Άξονα «Καλλονής –Πέτρας». Η Διακήρυξη αυτή με τις υπογραφές κατά τα ανωτέρω,  με την ακόλουθη συνοδευτική επιστολή πρωτοκολλήθηκαν σήμερα στο Γραφείο του Πρωθυπουργού. (όπως μας πληροφορούν με  e-mail που μας εστάλη μαζί με την παρατιθέμενη πιο κάτω επιστολή, τούτη έχει λάβει αριθμ. πρωτ. 2046 / 31.3.2014).

<< ..........................................................Αξιότιμο Πρόεδρο
Επιτροπή Αγώνα    .......................      της Ελληνικής Κυβερνήσεως
για τον Οδικό Άξονα     .......................     και Πρωθυπουργό
 «Καλλονής –Πέτρας» Λέσβου …81108  …..… κ. Αντ. Σαμαρά
Τηλ.-2253 0 72150      ……………………............  Μέγαρο Μαξίμου
……………………………………………………………………………..………ΑΘΗΝΑ

……………………………………………………………………………..………Κοιν.: ΜΜΕ Λέσβου
Μήθυμνα, 24 Μαρτίου 2014

Θέμα: Κατασκευή του Οδικού Άξονα «Καλλονής-Πέτρας», Λέσβου.

Αξιότιμε κύριε Πρόεδρε,

Η εκ μέρους της Ελληνικής Πολιτείας αδιαφορία που έχουμε βιώσει όλα αυτά τα χρόνια για το νησί μας γενικά, αλλά ειδικότερα για την τη Βόρειο Λέσβο, επιβεβαιώθηκε κατά το χειρότερο τρόπο, όταν παρήλθε η ληκτική ημερομηνία (31.12.2013) του ΕΣΠΑ και ο νευραλγικής σημασίας για την περιοχή μας «οδικός άξονας Καλλονής – Πέτρας » (προϋπολογισμού 17 μόνο εκατ. Ευρώ) δεν εντάχθηκε σ΄ αυτό.!!
Τούτο μάλιστα κατ’ αντιδιαστολή προς το γεγονός, ότι ο οδικός άξονας «Καλλονής- Σιγρίου» (προϋπολογισμού 44,5 εκατ. €) που έχει ενταχθεί σ΄αυτό από το 2011, τώρα πιά βρίσκεται στο στάδιο της υλοποίησης του.
Ας ληφθεί υπ’ όψη, ότι και οι δυό αυτοί οδικοί άξονες εξαγγέλθηκαν στην Καλλονή, την ίδια μέρα από τον τότε Πρωθυπουργό κ. Σημίτη, τον Οκτώβριο του 1999.
Δεκαπέντε χρόνια πέρασαν οι κυβερνήσεις διαδέχονταν η μία την άλλη, όλοι μιλούσαν ότι το έργο είναι ώριμο, εις μάτην όμως, οι υποσχέσεις ξεχνιόντουσαν όταν η κάθε νέα κυβέρνηση έπαιρνε την εξουσία.
Ατυχώς για μας τους ~ 6.000 κατοίκους (χειμερινοί μήνες) και τους πάνω από 20.000 κατοίκους (θερινοί μήνες), παρήλθε η περίοδος του Γ!  Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης (3ο ΚΠΣ 1999 -2006), παρήλθε και αυτή του ΕΣΠΑ (2006- 2013) και ουδέν έγινε ως προς δημιουργία του, παρ’ όλο ότι η υπανάπτυξη και η μόνιμη μιζέρια σε αυτή τη γωνιά της ακριτικής Λέσβου αποτελεί το κύριο της χαρακτηριστικό, με αποτέλεσμα τα χωριά μας συνεχώς να ερημώνουν.
Τούτο δε, παρ’ όλο ότι η Μήθυμνα είναι η ναυαρχίδα του τουρισμού του νησιού μας από τη δεκαετία του ’50. Ακόμη, παρ’ όλο ότι  η Μήθυμνα μαζί με την Πέτρα, την Άναξο και την Εφταλού, φιλοξενούν συνολικά πάνω από 50.000 τουρίστες από το εξωτερικό κάθε χρόνο, και που οι προοπτικές της τουριστικής ανάπτυξης  της με τον συνεχώς  αυξανόμενο τουρισμό απ’ την Τουρκία (που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια) η περιοχή μας εξυπηρετείται ακόμη από το δρόμο που μας κατέλειπε ως καρόδρομο η Οθωμανική Αυτοκρατορία. Βάσει των ανωτέρω, καθίσταται επιτακτικό το να υπάρξει πιά μια σύγχρονης οδικής αρτηρίας σύνδεση με το κέντρο του νησιού μας, την Καλλονή, κι εκείθεν με την Μυτιλήνη.

Αναφέρεται επίσης, πως στην Πέτρα υπάρχει λιμένας που από την δεκαετία του ’60, εξυπηρετεί τη φορτοεκφόρτωση εμπορικών πλοίων για οικοδομικά υλικά της Βόρειας Λέσβου, για το αλάτι από τις Αλυκές Καλλονής, το εμπόριο ζώντων ζώων, κλπ.

Οι επισκέπτες και οι κάτοικοι της Λέσβου, που μεταβαίνουν στα 18 χωριά της Βόρειας Λέσβου, ασφαλώς και δικαιούνται να επιζητούν την εκεί μετάβασή τους με ασφάλεια, εντός του συντομοτέρου κατά το δυνατό χρόνου και βέβαια με εξοικονόμηση καυσίμων και άρα την μικροτέρα σχετική δαπάνη.
Πλέον αυτών, με την επικείμενη δημιουργία της νέας πύλης εισόδου (Σεγκεν) στη Λέσβου, που υλοποιείται στην Πέτρα, αυξάνονται οι λόγοι που θα πρέπει να πραγματοποιηθεί άμεσα η ένταξη του οδικού μας άξονα στο νέο ΕΣΠΑ (2013- 2020) και η  δρομολόγηση της κατασκευής του

Αξιότιμε κ. Πρόεδρε,

Τα ανωτέρω όλα, έγιναν η αιτία του να συστρατευθούμε κάτω τον κοινό αυτό στόχο μας και να υπογράψουμε μαζικά την επισυναπτόμενη ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ μας

Ο κοινός αυτός στόχος είναι εκείνο το δεδομένο που μας ενώνει όλους τους κατοίκους των 18 χωριών της περιοχής και με την υπογραφή μας σηματοδοτούμε πως ήμαστε εδώ και διεκδικώντας αυτό που μας αξίζει, ήτοι αυτό που επί ένα αιώνα τώρα από της απελευθέρωσης του νησιού μας δεν αξιωθήκαμε να δούμε πραγματοποιούμενο από την Ελληνική Πολιτεία

Καταθέτοντας την ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ μας, με το πρώτο αυτό πακέτο των υπερπεντακοσίων υπογραφών μας, διά της παρούσης,

προσβλέπουμε η δική σας παρέμβαση
να είναι αυτή που απαιτείται, ώστε το μικρό αυτό (επαναλαμβάνουμε προϋπολογισμού 17 μόνο εκατομ. Ευρώ), αλλά θεμελιώδους αναπτυξιακής σημασίας έργο μας, με την έναρξη εφαρμογής του νέου ΕΣΠΑ να ενταχθεί σ’ αυτό και τελικά να υλοποιηθεί εντός της περιόδου ισχύος του, ήτοι ως το 2020.

Με την πρέπουσα τιμή

Για τη επιτροπή αγώνα >>

Τάκης Χαραλ. Ιορδάνης (Ph.D.)...31.03.2014

1 σχόλιο:

Μηθυμναίος είπε...

Σαν μαθητευόμενος, δίπλα σου, ένιωσα σήμερα όταν μαζί παραδώσαμε στο Γραφείο του Πρωθυπουργού την επιστολή και τις υπογραφές των κατοίκων της Μήθυμνας.
Ελπίζω και το εύχομαι από καρδιάς σύντομα να πέσει και σ' αυτόν το δρόμο η "πρώτη γκασμαδιά", όπως και πάλι ελπίζω να φτάσουν κι άλλες πολλές υπογραφές ώστε, τώρα που μου υπέδειξες το δρόμο, να πάω εγώ για να τις παραδώσω και να είσαι σίγουρος πως θα πάρω και αριθμό πρωτοκόλλου!