Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης * * * Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης

Κυριακή 23 Νοεμβρίου 2014

ΛΙΜΑΝΙ ΣΙΓΡΙΟΥ : Τότε που ο Πρωθυπουργός Κ. Καραμανλής δεν θέλησε να γίνε τελικά project manager του . Τέλος 2005.



ΛΙΜΑΝΙ ΣΙΓΡΙΟΥ :  Τότε που ο Πρωθυπουργός Κ. Καραμανλής δεν θέλησε να γίνε τελικά project manager του . Τέλος 2005.
Τελείωνε το Γ! ΚΠΣ και το Λιμάνι μας δεν είχε ενταχθεί σ΄αυτό.
Έγραφα σχετικά σε καλό φίλο στο Καναδά.
<<…Θέλω να γνωρίσεις το θέμα που αφορά στο θέμα του Λιμανιού του Σιγρίου. Ύστερα από στασιμότητα της υποθέσεως για ούτε λίγο ούτε πολύ, επτά ολόκληρων χρόνων, που ατυχώς κανείς δεν φαινόταν να ενδιαφέρεται γι’ αυτό, άρχισα  να στέλλω στον Περιφερειάρχη Β. Αιγαίου αρχές του καλοκαιριού σχετικές επιστολές με αντίστοιχα ερωτήματα. Η απάντησή του τελικά, στις 12.11.2005 ήταν στην κυριολεξία μία σκέτη ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΗ. Έτσι συγκέντρωσα κάποια καλά παιδιά που αγαπούν και νοιάζονται για το νησί, με καλό μυαλό και γνώση και ασχοληθήκαμε περί του πρακτέου με δεδομένο ότι στις 31.12.06 θα πρέπει να έχει ενταχθεί στο Γ! ΚΠΣ. Αλλιώς, ποτέ δεν πρόκειται να γίνει Λιμάνι. Έτσι έγραψα στον Πρωθυπουργό και πρωτοκόλλησα στο γραφείο του, το από 5.12.2005 γράμμα μου με το οποίο καταθέτω τι πρέπει να γίνει εντός ενός χρόνου ( μόνο με δική του πολιτική βούληση και αντίστοιχη εντολή)  μπορεί ναγίνει αυτό που πρέπει, αν θέλουμε να έχει κάποτε το νησί και την δεύτερη του Πύλη, δηλ. το Λιμάνι του Σιγρίου. Περιμένουμε την απάντησή του. Ας ελπίσουμε ότι θα ενστερνιστεί τις προτάσεις μας….>>

Θέμα : Το Λιμάνι του Σιγρίου. Σχεδόν έτοιμη η Οριστική Μελέτη του
            έργου.

Αξιότιμε Κύριε Πρόεδρε,

Γνωρίζοντας το προσωπικό σας ενδιαφέρον για το νευραλγικής σημασίας και κεφαλαιώδες αυτό έργο που αφορά στην γενέτειρά μου, την ορεινή, υποβαθμισμένη, γηράσκουσα και ολοένα φθίνουσα  πληθυσμικά Δυτική Λέσβο και κατ’ επέκταση σε όλο το νησί, απευθύνω προς Εσάς  την παρούσα.
Είναι κίνηση απελπισίας μπορώ να πω, στη φάση που βρίσκεται το όλο θέμα από απόψεως χρονικής στενότητας. Αν δεν είναι ήδη πιά αργά,  στην κυριολεξία βρίσκεται ‘‘επί ξυρού ακμής’’ και μόνο το ενδιαφέρον και η απαιτούμενη σχετική εντολή Προέδρου της Κυβερνήσεως, θα μπορούσε πιά να δρομολογήσει την όλη υπόθεση κατά τέτοιο τρόπο ώστε ως την ληκτική ημερομηνία ( 31η .12. 2006 ) να επιτευχθεί το σκοπούμενο. Ήτοι να δρομολογηθεί η διαδικασία να ανοίξει κάποτε, έστω και με καθυστέρηση  ενός σχεδόν αιώνα Ελεύθερου Βίου του νησιού μας,  η Δυτική Πύλη της Λέσβου, με την δημιουργία του δεύτερου λιμανιού του, αυτού  του ΣΙΓΡΙΟΥ.

Ο προβληματισμός που αναπτύχθηκε μετά την λήψη του συνημμένου απαντητικού εγγράφου του Γραμματέα της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου κ. Τσίφτη της 12ης.11.2005 (συνημ. 1), ήταν το εάν υπάρχει ο χρόνος που απαιτείται ώστε να προλάβουμε να δομολογηθεί ότι χρειάζεται για να πραγματοποιηθεί το υπό θεώρηση έργο με κονδύλια  από το 3ο ΚΠΣ, με δεδομένο ότι η ληκτική ημερομηνία της εντάξεως κάποιου έργου σ’ αυτό, είναι η 31η  Δεκεμβρίου 2006.
Με δεδομένο ότι η οριστική μελέτη ολοκληρώνεται στο άμεσο μέλλον, αυτό το οποίο προέκυψε μετά από πολλή προσπάθεια, κόπο, συντονισμό ενεργειών αλλά και συμβολή ειδημόνων περί παρομοίας φύσεως θεμάτων είναι  ότι τούτο, είναι εφικτό.
Με την εργασία αυτή της Διεπιστημονικής Ομάδας Κινητοποίησης για την άμεση υλοποίηση του έργου, τις απόψεις της οποίας και εκφράζω, προέκυψε το συμέρασμα  ότι μπορούμε να προλάβουμε, εφ’ όσον στις 31 Δεκεμβρίου 2006 υπάρξει υπογεγραμμένη Σύμβαση μεταξύ Εργολάβου και Δημοσίου.

Τούτο απαιτεί συγκεκριμένα και σαφή  ενδιάμεσα βήματα  δράσης, σφιχτό χρονοδιάγραμμα και ασφαλώς  πάνω απ΄όλα  Πολιτική Βούληση.
Ποιά είναι τα ενδιάμεσα βήματα :
1ον ) Να ολοκληρωθεί η Οριστική μελέτη που δυστυχώς καθυστέρησε επτά ολόκληρα χρόνια αφού η μελέτη χωροθέτησης του έργου εγκρίθηκε μόλις το περασμένο Καλοκαίρι. Ατυχώς κρίνοντας εκ του αποτελέσματος, η απώλεια των επτά αυτών χρόνων δείχνει την παντελώς απαξιωτική αδιαφορία από κάθε πλευρά αρμοδίων, υπευθύνων, αρχών, κ.λπ. ως  και την έλλειψη παντός ενδιαφέροντος για το έργο αυτό.
2ον ) Να εγκριθεί η οριστική αυτή Μελέτη από την Διϋπουργική Επιτροπή  Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) των δέκα συναρμοδίων Υπουργείων, ήτοι Εμπορικής Ναυτιλίας, ΥΠΕΧΩΔΕ, Τουριστικής Ανάπτυξης, Οικονομίας & Οικονομικών, Μεταφορών & Επικοινωνιών, ΥΕΘΑ, Αιγαίου, κ.λ.π.
3ον ) Να γίνει ευθύς αμέσως μετά την έγκριση της  οριστικής μελέτης από το ΕΣΑΛ  η ένταξη του έργου στο Γ! ΚΠΣ και να δεσμευθούν τα σχετικά κονδύλια πραγματοποιήσεως αυτού.
4ον ) Να ολοκληρωθούν άμεσα όλες οι διαδικασίες δημοπράτησης του έργου και να γίνει η αντίστοιχη προκήρυξη κατά τις προβλέψεις του Νόμου.
5ον ) Να ανακοινωθούν τα αποτελέσματα του διαγωνισμού αυτού με επιταχυνόμενες διαδικασίες.
6ον ) Να κριθούν άμεσα, χωρίς  την ελαχίστη χρονοτριβή όλες οι ενδεχόμενες ενστάσεις, κ.λ.π.
7ον ) Να  ολοκληρωθούν χωρίς απώλεια του ελαχίστου έστω χρόνου όλες οι εργασίες οι σχετικές με την προετοιμασία της αντιστοίχου Συμβάσεως, και τέλος,
8ον ) Να υπογραφεί η Σύμβαση μεταξύ Δημοσίου και Εργολάβου.

Μόνο εφ’όσον όλα τα ανωτέρω επιτευχθούν, τότε και μόνο τότε θα γίνει το ΛΙΜΑΝΙ ΤΟΥ ΣΙΓΡΙΟΥ με χρήματα από το Γ! ΚΠΣ, ώστε να υπάρξει η δυνατότητα και ο υποστηρικτικός αυτού οδικός άξονας Σιγρίου – Καλλονής, ένα έργο κλίμακος για τα πράγματα του νησιού μας να ενταχθεί στο Δ! ΚΠΣ και κάποτε τούτος να λάβει σάρκα και οστά υλοποιούμενος (συνημ 2).

Ευελπιστώ ότι το προσωπικό σας ενδιαφέρον θα είναι αυτό το οποίο απαιτείται για να ξεπεραστούν όλα τα ως άνω και ότι κατ’ αυτό μόνο τον τρόπο το ΛΙΜΑΝΙ ΤΟΥ ΣΙΓΡΙΟΥ θα κατασκευασθεί με κονδύλια του Γ! ΚΠΣ. Έτσι με το άνοιγμα της Δυτικής Πύλης του νησιού μας, οι νυν κάτοικοι ως και οι επερχόμενοι της Δυτικής Λέσβου αλλά κατ’ επέκταση και όλου του νησιού, να είσαστε σίγουρος ότι θα σας ευγνωμωνούν.
Από το πρόσφατο ταξείδι σας στην Λέσβο πιστεύω ότι έχετε σχηματίσει προσωπική άποψη για την πολλαπλή χρησιμότητα πραγματοποιήσεως αυτού του έργου ΤΩΡΑ. Τόσο στο πλαίσιο του υγειούς Διεθνούς Τουριστικού ανταγωνισμού, όσο και στο πλαίσιο των ευρύτερων γεωπολιτικών συμφερόντων και αναγκών της χώρας το λιμάνι αυτό, ένα σύγχρονο λιμάνι πολλών δυνατοτήτων στο Σίγρι, αποτελεί άμεσης στρατηγικής σημασίας ζήτημα.
Με την δρομολόγηση του μεγάλου αυτού έργου ο τόπος μου όχι μόνο θα αποζημιωθεί για την επί μακρόν έλλειψη φροντίδας εκ μέρους της Ελληνικής Πολιτείας και για την  κατά πενήντα  τόσα χρόνια υστέρηση της Ανάπτυξης του, για τους γνωστούς Ιστορικούς λόγους, αλλά και η χώρα θα αποκτήσει ένα σύγχρονο “Πύργο” εκεί που τον χρειάζεται.      
  
                                                                        Με την πρέπουσα τιμή 
Συνημ.:  2                                                           
                                                                    Δρ. Παναγ. Χ. Ιορδάνης

Κοιν: 1)  Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας κ.Εμμ. Κεφαλογιάννη
          2)   Υπουργό Μεταφορών  & Επικοινωνιών κ. Μιχ. Λιάπη.
          3)  Υπουργό Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Αριστ.
               Παυλίδη
  4) Διϋπουργική Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων
     (ΕΣΑΛ) και δι’ αυτής τα δέκα συναρμόδια Υπουργεία
          5) Ευρωβουλευτή κ. Ν. Σηφουνάκη
          6) Τους Κοινοβουλευτικούς Εκπροσώπους του Ν. Λέσβου
          7) Γεν. Γραμματέα Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Ι. Τζωάννο 
          8) Γεν. Γραμμ.της  Περιφέρειας Β.Αιγαίου κ. Στ. Τσίφτη
          9) Νομάρχη Λέσβου κ. Π. Βογιατζή
        10) Πρόεδρο της  ΤΕΔΚ Λέσβου κ. Στ. Παυλή                                                                            
        11) Τους Δήμους  Λέσβου
        12) ΟΛΣΑ
        13) Τα ΜΜΕ Λέσβου και τον Παροικιακό Τύπο
  
Τάκης Χαραλ. Ιορδάνης (Ph.D.) …24.11.2014


Δεν υπάρχουν σχόλια: