Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης * * * Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης

Σάββατο, 29 Νοεμβρίου 2014

Αυξάνονται τα μέτωπα εργασίας στο δρόμο μας (Καλλονής- Σγρίου) .


Αυξάνονται τα μέτωπα εργασίας στο δρόμο μας (Καλλονής- Σγρίου) .

Χθες μεσάνυχτα κοντά γύρισα απ’ τα  πατρώα εδάφη, κατάκοπος μετά το εκεί ταξίδι μου  αστραπή  αλλά ιδιαίτερα ευχαριστημένος. Τούτο γιατί μεταξύ άλλων, αυτό που είδα ιδίοις όμασι ήταν η εντατικοποίηση της δουλειάς στο δρόμο μας, τον «ΚΑΛΛΟΝΗΣ-ΣΙΓΡΙΟΥ». Την εντατικοποίηση αυτή διαπίστωσα, αφού ουσιαστικά πέρασα ή και πήγα επί τούτου στα διάφορα «μέτωπα» εργασίας. Εκεί που μηχανήματα, μπουλντόζες, τσάπες, σφυριά, φορτηγά κ.λπ.  δουλεύουν ακατάπαυστα και παρατηρείται ένας σχετικός οργασμός. Το ένα μέτωπο είναι λίγο πιο κάτω απ’ την Άντισσα στου «Ξεφτέρη» τον βοσκότοπο, προς την Περιβολή. Το δεύτερο μετά τη Βατούσα πάνω στον « Κουρατσώνα». Ανέβηκα εκεί, ύστερα από προτροπή διαφόρων καθώς μου είπαν ότι τα έργα έχουν προχωρήσει και υπάρχει βατότητα καλή του δημιουργούμενου νέου δρόμου. Πράγματι  παρ’ όλο ότι δεν έχει ακόμη πέσει το 3Α κ.λπ., όντως έτσι ήταν τα πράγματα  σε μια προχώρηση ~3,00 χιλιομέτρων, όπου τώρα είναι το μέτωπο και όλα τα σχετικά  μηχανήματα να βρίσκονται επί τω έργω. Ο δρόμος αυτός με ομαλή κλίση, μεγάλες καμπυλότητες και μεγάλου πλάτους με τα όποια απαραίτητα τεχνικά του καμωμένα ή εν εξελίξει, όλα  κατά τις προδιαγραφές (Τεχνικό Αντικείμενο) ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις τις σύγχρονης οδοποιίας. Βεβαίως γύρισα πίσω στο παλιό δρόμο Βατούσας – Σκαλοχωρίου, εντυπωσιασμένος πέραν των άλλων κι απ’ τη πανοραμική θέα. Βλέπεις «πιάτο» μπροστά σου τη Βατούσα, την Άντισσα ακόμη και τα  Χίδηρα, όπως κι όλο τον άλλο ορίζοντα πέρα προς το Υψηλό μεριά αλλά και τη θάλασσα. Μου ελέχθη ότι άλλο τόσο έργο έχει γίνει και απ’ την μεριά του Σκαλοχωρίου (προς Ανεμώτια). Υπολείπεται ένα μικρό σχετικό μήκος του να ανοιχτεί ακόμη για να ενωθούν τα δύο αυτά κομμάτια και έτσι θα έχει ολοκληρωθεί ένα από τα πλέον δύσκολα τμήματα  του μεγάλου αυτού έργου μας.  Έτσι όλο αυτό το δαιδαλώδες ζικ-ζακ προς Ξηρόλιμνη παρακάμπτεται και μειώνεται η διαδρομή  κατά ένα σημαντικό αριθμό χιλιομέτρων.  
 Άλλο ένα ακόμη μέτωπο έχει αρχίσει να δουλεύεται ακριβώς πάνω απ’ το μοναστήρι του Αγίου Ιγνατίου (στην ευθεία πρίν τη πρώτη μεγάλη στροφή προς το Τυρρανίδι). Εδώ η προχώρηση είναι ακόμη μικρή (κάποια δεκάδες μέτρα), αλλά είδα και εδώ ένα αριθμό  μηχανημάτων να δουλεύουν όπως και στα δύο προηγούμενα μέτωπα.
Αυτό τέλος που με πληροφόρησαν, είναι ότι το πρώτο κομμάτι του δρόμου στο Σίγρι διαστρώνεται με 3Α και θα μένει τελικά να πέσει η άσφαλτος.
Οπωσδήποτε υπάρχουν ακόμη πολλά να γίνουν. Αλλά το κυριότερο είναι ότι το έργο προχωρά. Γίνεται!! Γίνεται, όταν το δίδυμό του έργο που εξαγγέλθηκε την ίδια μέρα από τον τότε Πρωθυπουργό Κ. Σημίτη στην Καλλονή το 1999 «Ο Οδικός  Άξονας Καλλονής – Πέτρας» ακόμη δεν έχει ενταχθεί σε πρόγραμμα.
Από αυτό και μόνο είναι εύκολο να καταφανεί το μέγεθος της δικής μας επιτυχίας (επιτροπής αγώνα). Τούτος (ο Καλλονής – Πέτρας) ήταν προϋπολογισμού μόνο το 1/3 του δικού μας (17 εκατ. Ευρώ έναντι των 44,50  εκατ. Ευρώ).
Πάντως ευελπιστώ και εύχομαι να ενταχθεί και αυτός στο Νέο ΕΣΠΑ (2014 – 2020) και να υλοποιηθεί  έστω και με καθυστέρηση, για να βοηθήσει πλέον των άλλων όλων και το έργο της Πύλης Σέγκεν που εγκαινιάσθηκε στην Πέτρα το περασμένο καλοκαίρι.  
 
Δρ.Τάκης Χαραλ. Ιορδάνης                 29.11.2014

Δεν υπάρχουν σχόλια: