Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης * * * Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης

Δευτέρα 20 Ιουλίου 2015

Η παρακαταθήκη για τη ράτσα μας το αίμα της θυσίας των παλικαριών μας.

Η παρακαταθήκη για τη ράτσα μας το αίμα της θυσίας των παλικαριών μας.
Όταν τέλη της δεκαετίας του ’80 το βιβλίο των Π.Κ.Κεμερλή – Α.Σ. Πολυχρονιάδη «Η ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΣΤΗ ΛΕΣΒΟ» ήρθε να ρίξει φως για τα ηρωικά γεγονότα της Αντίστασης των Λεσβίων στη Γερμανοκατοχή, είχα ένα ντοκουμέντο ατράνταχτο στα χέρια μου για να μπορέσω να σύρω απ’ την Ιστορική αφάνεια ένα ΗΡΩΑ ΤΗΣ ΑΝΤΙΣΣΑΣ που γνώριζα από τις αφηγήσεις των γονιών μου και της αδερφής του Ρηνιώς, του αείμνηστου Αριστ. Φ. Μαραγκ...ού (πρωτοξάδερφο του πατέρα μου) που τον τουφέκισαν στα «Τσαμάκια|» της Μυτιλήνης την Άνοιξη του 1942. Τούτο γιατί στο τέλος του βιβλίου με τίτλο « ΕΚΤΕΛΕΣΘΕΝΤΕΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΚΑΤΟΧΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΝΑΖΙ ΣΤΗ ΜΥΤΙΛΗΝΗ » περιλαμβανόταν το όνομά του Αριστείδη, ανάμεσα στους 45 που αναφερόταν.
Με αυτό το δεδομένο ξεκίνησα και έκανα όλο τον αγώνα που χρειάστηκε μέχρι να τιμηθεί κατά πως του έπρεπε με την ομόφωνη απόφαση του Δήμου Ερεσού Αντίσσης να μετονομαστεί η πλατεία του Πέρα σε «Πλατεία Αριστείδη Φ.Μαραγκού».
Στο ίδιο βιβλίο που προανέφερα στον πίνακα « ΛΕΣΒΙΟΙ ΠΟΥ ΕΚΤΕΛΕΣΤΗΚΑΝ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΣΙ»¨στην πρώτη θέση επί 32 αναφερομένων υπάρχει το όνομα «ΓΙΑΛΑΜΑΣ ΠΑ. (τόπος καταγωγής) ΑΝΤΙΣΣΑ, (τόπος εκτέλεσης) ΓΙΑΝΝΙΤΣΑ (ημερομηνία εκτέλεσης) 29.10.1941.»
Επειδή δεν γνώριζα τίποτα για τον Αντισσαίο αυτό ήρωα, άρχισα να ρωτώ μέχρι που τελικά βρήκα ότι ήταν αδερφός της μητέρας της Έρσης Ι. Σαρημανώλη.
Ο καλός φίλος Γιώργος Γαλέτσας που όταν έβγαλε το βιβλίο «Στο σημάδι…» όπου κατέγραψε το Ιστορικό των εκτελέσεων στα «Τσαμάκια» κατά την περίοδο της γερμανικής κατοχής, ζήτησε και του έδωσα ότι υλικό ( κείμενα , φωτογραφία) είχα για τον Αριστ. Φ. Μαραγκό (που το συμπεριέλαβε στο βιβλίο του) μου ξανατηλεφώνησε και μου ζήτησε να το βοηθήσω και πάλι γιατί ετοιμάζει νέο βιβλίο για τους Λέσβιους που εκτελέσθηκαν κατά την κατοχή εκτός νησιού αυτή τη φορά . Μου έλεγε ότι έχει βρει στοιχεία για αρκετούς Λέσβιους ήρωες που σκοτώθηκαν για την Πατρίδα μακριά από το νησί μας. Ένας εξ αυτών είναι και ο Παναγ. Γιαλαμάς του Χρυσοστόμου(;). Ο Γιάννης και η Ερση Σαρημανώλη είχαν την καλοσύνη να μου δώσουν την φωτογραφία του λεβέντη αυτού ήρωα, θείου τους. Τούτη θα συμπεριλαμβάνεται μεταξύ των πολλών άλλων Λεσβίων ηρώων στο νέο βιβλίο του Γ. Γαλέτσα. Ας είναι αιώνια και η μνήμη και αυτού του Αντισσαίου παλικαριού, που το αίμα και αυτού πότισε το δεντρί της λευτεριάς για να μπορούμε εμείς σήμερα να ζούμε ως ελεύθεροι άνθρωποι.
Η μνήμη όλων αυτών των ηρώων αποτελεί υψηλή παρακαταθήκη για το έθνος, και πηγή εθνικής ανάτασης και κουράγιου, σήμερα μάλιστα που βρισκόμαστε σε καταστάσεις πρωτόγνωρες για όλους μας.
Ας είναι ΑΙΩΝΙΑ Η ΜΝΗΜΗ ΤΟΥ.

Δρ. Τάκης Χαραλ. Ιορδάνης    ............................. 19.07.2015

Δεν υπάρχουν σχόλια: