Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης * * * Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης

Τετάρτη 5 Ιουνίου 2019

Ο οδικός άξονας Καλλονής- Πέτρας.

Έως ότου και αυτός ο οδικός άξονας κατασκευαστεί το θέμα του θα είναι πάντα επίκαιρο.Έτσι αναρτώ σήμερα το πιό κάτω σχετικό κείμενο που είχα στείλει αρχές Μαΐου στους Περιφερειάρχες (νυν και υποψηφίους) ώς και του Δημάρχους μας (νυν και υποψηφίους). 

<< Οδικός άξονας Καλλονής - Πέτρας: Οι απαιτούμενες Μελέτες του είναι έτοιμες από το Φθινόπωρο του 2014, ατυχώς όμως έχουν βαλτώσει στα συρτάρια των αρμοδίων.
Επ' αυτού έστειλα σήμερα την ακόλουθη επιστολή.
<<Από : Δρ. Τάκη Χαραλ. Ιορδάνη
……………………………………..........................…Αθήνα 6 Μαΐου 2019
Προς : Περιφερειάρχη Βορείου Αιγαίου & Τους Υποψηφίους
 …………..Περιφερειάρχες Βορ. Αιγαίου
Κοιν: α) Το Δήμαρχο Λέσβου &... Τους Υποψηφίους 
…………..Δημάρχους 1) Μυτιλήνης, 2) Δυτικής Λέσβου.
………..β) Δ. και Τ. Κοινότητες της Λέσβου
………….γ) ΜΜΕ Λέσβου
Θέμα : Ο Οδικός Άξονας Καλλονής - Πέτρας
Το 2013 το Σεπτέμβριο η επιτροπή αγώνα για τον οδικό άξονα Καλλονής-Σιγρίου είχε τη χαρά να δεί να ξεκινούν οι γι’ αυτόν εργασίες από το Σίγρι. Η δημοσιότητα του γεγονότος υπήρξε ευρεία. Πολλοί, πολλά είχαν να πουν για την επιτροπή μας και την μεγάλη της αυτή επιτυχία. Καλοί φίλοι απ’ το Μόλυβο με παρότρυναν να μπω επικεφαλής και αντιστοίχου επιτροπής αγώνα για τον Οδικό Άξονα Καλλονής – Πέτρας για να διεκδικήσουμε την κατασκευή και του οδικού αυτού άξονα. Ας ληφθεί υπ’ όψη τούτος εξαγγέλθηκε ταυτοχρόνως με τον Καλλονής - Σιγρίου από τον τότε πρωθυπουργό Κ.Σημίτη σε ομιλία του στην Καλλονή το Φθινόπωρο του 1999. Ήταν δε μήκους μόνο το ~ 1/3 του Καλλονής – Σιγρίου και προϋπολογισμού αντιστοίχως μόνο 17.000.000 Ευρώ.
Παρ’ όλους τους δισταγμούς μου τελικά ενέδωσα. Πράγματι ετοιμάσαμε τη σχετική Διακήρυξη την οποία υπέγραψαν 557 κάτοικοι της Βορ. Λέσβου που έτσι αποτέλεσαν τα μέλη της Επιτροπής Αγώνα του οδικού άξονα «Πέτρας -Καλλονής». Τούτη, τον Μάρτιο του 2014 κατέθεσε με σχετική Επιστολή της προς τον κ. Πρωθυπουργό την ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ αυτή με τις υπογραφές των μελών της. Το γεγονός αυτό προέβαλαν τα ΜΜΕ του νησιού μας κατά πως του έπρεπε.
Στη συνέχεια παρακολουθώντας το θέμα και ειδικότερα το που βρίσκονται οι σχετικές μελέτες σε επανειλημμένες επί τούτου μεταβάσεις μου στη Δ/νση Μελετών Οδικών Έργων του τότε ΥΠΕΧΩΔΕ, τελικά τον Οκτώβριο του 2014 με πληροφόρησαν ότι αυτές επί τέλους ολοκληρώθηκαν. Για την ιστορία τούτες κατά τη σχετική σύμβαση θα έπρεπε να είχαν παραδοθεί την Άνοιξη του 2005 δηλ. ούτε λίγο ούτε πολύ παρεδόθηκαν με υστέρηση 9,5 χρόνων!!
Ατυχώς όμως τότε είχε λήξει το ΕΣΠΑ 2006-2013 και το νέο ΕΣΠΑ 2014 – 2020 δεν περιλάμβανε έργα υποδομών (λιμάνια, οδικά κ.λπ.). ( Το έργο ΛΙΜΑΝΙ ΤΟΥ ΣΙΓΡΙΟΥ που είχε αρχικά ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2006-2013 και απεντάχθηκε απ’ αυτό σήμερα κατασκευάζεται με εθνικούς πόρους)
Έτσι, και με δεδομένο την ύπαρξη πιά τελικών μελετών του έργου δηλ. τούτο ήταν πιά έτοιμο προς κατασκευή, η μόνη λύση που υπήρχε ήταν να ενταχθεί στα έργα που θα χρηματοδοτούνταν από τις Εθνικούς Πόρους / Δημόσιες Δαπάνες.
Για να γίνει κάτι τέτοιο έπρεπε να υπάρξει επισπεύδουσα είτε η Περιφέρεια Βορ. Αιγαίου είτε ο Δήμος Λέσβου. 
Παρά την παρέλευση ήδη 4,50 χρόνων ατυχώς κρίνοντας εκ του αποτελέσματος ουδέν έγινε.  >>
 

Δεν υπάρχουν σχόλια: