Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης * * * Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης

Κυριακή 18 Αυγούστου 2019

Μεγάλη η ικανοποίηση μου και χαρά της δημιουργίας για τον Οδικό Άξονα «Καλλονής – Σιγρίου»

Μεγάλη η ικανοποίηση μου και χαρά της δημιουργίας για τον Οδικό Άξονα «Καλλονής – Σιγρίου»
Για να πω το στερνό αντίο προς τα επέκεινα σε αγαπημένη μου θεία, βρέθηκα για λίγες μέρες στο νησί.
Είχα τη δυνατότητα μεταξύ άλλων, «ιδίοις όμασι» να δω την πρόοδο των εργασιών στον «οδικό άξονα Καλλονής- Σιγρίου» και να διαπιστώσω ότι η κατασκευή του εξελίσσεται με ξεχωριστά γρήγορους ρυθμούς.
Πράγματι από την προ τετραμήνου επίσκεψή μου στο νησί (όταν είχαν πρωταρχίσει να εγκαθίστανται τα μηχανήματα της «ΑΚΤΩΡ ΑΕ») οι εργασίες έχουν προχωρήσει σημαντικά τόσο στη διάνοιξη νέων τμημάτων, όσο και στη διαπλάτυνση παλαιών τμημάτων. Σε ότι αφορά τη διάνοιξη εκεί που τούτο φαίνεται άμεσα είναι το κομμάτι το πάνω απ’ το μοναστήρι του Λειμώνος, που έχει φθάσει στο νοτιότερο σημείο του (προς τον Έλαφο) και έστριψε προς Ανεμότια. Επίσης το ίδιο, στο κομμάτι το από το Σταυρό (διακλάδωση προς Γαβαθά) ως τη διακλάδωση Αντίσσης-Ερεσού- Σιγρίου.
Σε ότι αφορά την διαπλάτυνση τούτο το βλέπεις σ’ όλο σχεδόν το μήκος από την διακλάδωση αυτή ως το Σίγρι, (εκτός του βραχώδους τμήματος του κάτω ακριβώς από το μοναστήρι του Υψηλού).
Επί μέρους εργοτάξια με κάθε είδους χωματουργικά μηχανήματα είδα σε διάφορα σημεία του οδικού μας άξονα, όπως στο νεοανοιγόμενο κομμάτι έξω απ΄τα Δάφια, στο προαναφερθέν το πάνω από το Λειμώνος, στο σημείο της διασταύρωσης του με το δρόμο προς τα Λάψαρνα, ως και στου «Ξεφτέρη» προς την Περιβολή. Στον εκεί χώρο έχει επίσης εγκατασταθεί το κυρίως εργοτάξιο του έργου. Τέλος στην διακλάδωση Αντίσσης-Ερεσού-Σιγρίου έχει εγκατασταθεί φορητό σπαστηροτριβείο όπου σπάει/κοσκινίζει τα υλικά που βγαίνουν από τη διαπλάτυνση του τμήματος προς Σίγρι.
Βέβαια σ’ όλα αυτά τα θετικά ένα με γυμνό μάτι διαπιστούμενο αρνητικό το οποίο είχα επισημάνει από το 20I3 και έχω υποβάλλει σχετικά κείμενα (δύο φορές ως τώρα και φυσικά ετοιμάζω και τρίτη) στο Υπουργείο Δημοσίων Έργων-Μεταφορών είναι ή διασταύρωση του οδικού αυτού άξονα με το δρόμο Αντίσσης-Λαψάρνων. Πήγα επί τούτου στο σημείο αυτό, όταν είδα ότι πυρετωδώς δούλευαν εκεί κάθε λογής μηχανήματα. Συζήτησα το θέμα με τους εκεί υπευθύνους σε ότι έχει σχέση με το εάν η αρχική μελέτη έχει αλλάξει στο να περιλαμβάνεται στο σημείο αυτό κόμβος ή έστω γέφυρα, ώστε η διασταύρωση τους να μη γίνεται στο ίδιο επίπεδο, όπως είναι τώρα. Ατυχώς, η απάντηση είναι αρνητική.
Έτσι προβληματίζομαι εντόνως, τώρα που ακόμη και το μηχάνημα «συμπιεστής γαιών» είδα να δουλεύει στο σημείο αυτό (πράγμα που σημαίνει ότι οι σχετικές εργασίες εκεί είναι στη σχεδόν τελική τους φάση την προ τις διάστρωση με σκύρα κ.λπ. και τελικά την ασφαλτόστρωσή του), οι αρμόδιοι του Υπουργείου σκέπτονται να αφήσουν τα πράγματα έτσι, αδιαφορώντας για τους κινδύνους αναπόφευκτων αυτοκινητιστικών ατυχημάτων και ατυχώς ανθρωπίνων θυμάτων.!!; Θέλω να πιστεύω ότι θα ενσκήψουν επί του θέματος και θα δώσουν την πρέπουσα ασφαλή λύση αντίστοιχη εκείνης της διασταύρωσης του με τον προς Γαθαθά δρόμο, στο ομολογουμένως αλλοπρόσαλλα ανατριχιαστικό ως είναι τώρα αυτό πρόβλημα.
Η επιτόπια εκ μέρους μου επίσκεψη του οδικού μας άξονα, μου έδωσε τη μεγάλη ικανοποίηση της χαράς της δημιουργίας αφού είναι πιά σίγουρο ότι οι πολυετείς προσπάθειες της Επιτροπής Αγώνα και βέβαια εμού του ιδίου θα έχουν το ποθούμενο αποτέλεσμα μέσα στα χρονικά πλαίσια του νέου ΕΣΠΑ 20Ι4-2020.
Έτσι αυτό που μου είπε ενεργός πολίτης Καλλονιάτης (μόλις με συνάντησε στην Καλλονή): «Τάκη, γράψε με κι εμένα στην κατάσταση αυτών που θα περπατήσουν μαζί σου τον “Καλλονής- Σιγρίου”» γίνεται πιά πίστη μετά την μακρόχρονη αμφισβήτηση και αμφιβολία, σ’ όλα τα χωριά της περιοχής μας.
Ι8.08.20Ι9

Δεν υπάρχουν σχόλια: