Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης * * * Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης

Παρασκευή 12 Νοεμβρίου 2021

ΔΙΕΘΝΕΣ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΣΤΗ ΛΕΣΒΟ

 Ένα μέγιστο εμπόδιο  στην ανάπτυξη του νησιού μας, που ατυχώς τώρα πια μπορεί να γίνει μόνο  με τον Τουρισμό, είναι η ύπαρξη στο νησί μας του μικρού επαρχιακού αεροδρομίου μας "Οδυσσέας Ελύτης". Στην διαδικασία της δια του Τουρισμού ανάπτυξης του νησιού μας, η ύπαρξη του   "Οδυσσέας Ελύτης" (όπου μπορούν να εξυπηρετούνται αφίξεις τουριστών της τάξεως των 500.000 το χρόνο) αποτελεί το στένωμα (bottle  neck) το οποίο θα πρέπει να σπάσει σε τρόπο ώστε να υπάρξει η δυνατότητα να έχουμε αφίξεις της τάξεως των 3.000.000 το χρόνο όπως γίνεται σήμερα στη Ρόδο. Για κάτι τέτοιο πρέπει  να δημιουργηθεί ένα νέο ΔΙΕΘΝΕΣ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ κάπου στο "μέσσο" του νησιού μας. Αυτό ακριβώς έγραψα και κατέθεσα ως έγγραφό μου στην Περιφέρεια Βορ. Αιγαίου την 3η τ.μ., που διαβάζετε ως ακολουθεί:  

<<                                                                                                               Αξιότιμο

Δρ. Παναγ. Χ. Ιορδάνης( Ph. D.)                         Περιφερειάρχη Βορείου Αιγαίου 

-  Πρόεδρος του Συνδέσμου για                          κ. Κωνσταντίνο Μουτζούρη

    την Ανάπτυξη της  Λέσβου                                 Περιφέρεια

    « ΠΙΤΤΑΚΟΣ Ο ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ »                          Κουντουριώτου  1

- π. Διευθύνων Σύμβουλος της                                Μ Υ Τ Ι Λ Η ΝΗ

    Ελληνική Βιομηχανίας Όπλων

 - Αγησιλάου 9   - Ηλιούπολη 163 46                   Κοιν.:Ως Πίνακα Παραληπτών

Τηλ.- Fax 210 9737053,  κιν. 6977503461

                                                     Αθήνα, 2 Νοεμβρίου 2021

 ΘΕΜΑ : ΔΙΕΘΝΕΣ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΣΤΗ ΛΕΣΒΟ

 Αξιότιμε κ. Περιφερειάρχα, αγαπητέ μου κ. Μουτζούρη

     Λαμβάνεται  υπ’ όψη ότι το νησί μας, τα τελευταία 80, 90 χρόνια έχασε πλέον του 40% του πληθυσμό του και ατυχώς εκ των αντικειμενικών δεδομένων  δεν υπάρχει η δυνατότητα αναστροφής των πραγμάτων, τουλάχιστο άμεσα. Τούτο είναι απόρροια της υπανάπτυξής του, που ατυχώς έχει καταστεί διαχρονικό δομικό στοιχείο του νησιού. Αυτό δε, αφού ο πρωτογενής τομέας, που επί αιώνες στήριζε τον πληθυσμό της Λέσβου βρίσκεται επί ξυρού ακμής (η γεωργία, και η ελαιοκαλλιέργεια, ως εκ της μη ανταγωνιστικότητας των προϊόντων τους συνεχώς εγκαταλείπονται, και η προβατοτροφία  βρίσκεται στα όρια της επιβίωσης),  και ακόμη, βιομηχανία και βιοτεχνία δεν υπάρχει (ότι υπήρχε από το 19ο αιώνα, εξαφανίστηκε τον 20ο ).

    Ο τριτογενής τομέας - λέγε με Τουρισμός -, που θα μπορούσε να φέρει την ανάπτυξη στον τόπο μας (όπως έχει κάνει  για πολλά νησιά  του Αρχιπελάγους μας), και ο οποίος  θα έπρεπε  μάλιστα να είναι μαζικός και υψηλής εισοδηματικής στάθμης, ατυχώς δεν έχει την απαιτούμενη δυναμική, ως εκ της ελλείψεως στο νησί των απαραιτήτων υποδομών τόσο του δημόσιου, όσο και του ιδιωτικού τομέα. Οι του δημόσιου τομέα υποδομές αποτελούν, ως γνωστό, την ατμάμαξα που έλκει, τις ιδιωτικές επενδύσεις και συναφώς, τις σχετικές υποδομές.

    Έτσι, εκ της  ελλείψεως τέτοιων δημοσίων υποδομών, δεν μπορούν να χτιστούν στην πληθώρα των μαγευτικών ακρογιαλιών μας, λ.χ. πεντάστερα ξενοδοχεία, διότι αυτές δεν είναι προσεγγίσιμες με το απαιτούμενο κατάλληλο οδικό δίκτυο. Ένα τέτοιο δίκτυο που ατυχώς λείπει απ’ το νησί μας είναι το καθ’ όλη την ακτογραμμή του, το περιφερειακό. (Το νησί μας διαθέτει 2;; μόνο πεντάστερα, όταν για παράδειγμα η Ρόδος, διαθέτει  63,  που βέβαια διαθέτει περιφερειακό οδικό δίκτυο).  Αυτός ο  παράγοντας, θα μπορούσε  να αντιμετωπισθεί, με το σχετικό σχεδιασμό και την  αντίστοιχη χρηματοδότηση απ’ το δημόσιο, σχεδόν άμεσα.  Εκεί όμως που θα υπήρχε μεγάλο πρόβλημα, θα ήταν, το να καταστεί το νησί μας τουριστικός προορισμός, και να μπορούν να μας έρθουν απ’ ευθείας απ’ την αλλοδαπή τουρίστες, κατ’ αριθμό, της τάξεως των 3.000.000 το χρόνο,  εάν θα θέλαμε να υπάρξει ανάπτυξη της Λέσβου, αντίστοιχη άλλων νησιών μας και χαρακτηριστικά, αναφέρω τη Ρόδο.    

    Για μαζικές αφίξεις τουριστών απ’ το εξωτερικό αυτής της τάξεως, προς   αναπτυξιακή ανάκαμψη του νησιού, οι υποδομές του, υποδοχής αυτών, ως τούτες  είναι σήμερα, ατυχώς είναι τελείως ανεπαρκείς. Αναφέρομαι, κατά βάση,  στο αεροδρόμιο του νησιού, «Οδυσσέας Ελύτης», λόγω της μικρής δυναμικότητας του και της, εξ αντικειμενικών λόγων, μη δυνατότητας μεγεθύνσεως  του. Τούτοι  είναι: Το μικρό μήκος του διαδρόμου προσγειω-απογειώσεων, ο λόφος στην αρχή του διαδρόμου, του οποίου επί τούτου κόπηκε, ένα σημαντικό τμήμα της κορυφής του τη δεκαετία του ’80,  η άμεση γειτνίαση αυτού καθ’ όλο το μήκος του με το παρακείμενο όρος, Αμαλή,  η μη δυνατότητα δημιουργίας πλευρικού τροχοδρόμου, η μη δυνατότητα επεκτάσεως του διαδρόμου του στα 3.000 μέτρα για να μπορεί να υποδεχθεί τα μεγάλα αεροπλάνα με τα οποία οι tour operators  κλείνουν τα μεγάλα τουριστικά τους πακέτα, ως εκ της μικρής πεδινής έκτασης όπου αυτό βρίσκεται,  κ.αλ.

    Το περιορισμένων δυνατοτήτων επαρχιακό αεροδρόμιο μας ( περίπου 500.000 αφίξεις το χρόνο, το 2007), όσο κι αν η Fraport  θελήσει να το αναβαθμίσει, δεν θα μπορέσει να ξεπεράσει τούτο, αφίξεις της τάξεως του 1.000.000  το χρόνο.

    Έτσι η μόνη λύση, για να  μπορέσει η Λέσβος να γίνει τουριστικός προορισμός μαζικών αφίξεων και μάλιστα υψηλής οικονομικής στάθμης τουριστών,  θα πρέπει να αποκτήσει ένα νέο, Διεθνές αεροδρόμιο, ως αυτό της Ρόδου, κάπου στο «μέσσον» του νησιού. Περιοχή κατάλληλη, κατά πληροφορίες από αρμόδιους καθ’ ύλη φορέων, όπου έχουν γίνει και διάφορες μετρήσεις κατά το παρελθόν (ανεμολογικές, κ.λπ), είναι αυτή του ευρύτερου χώρου, του Οροπεδίου του Ταύρου και  της Κλοπεδής.

     Την αναγκαιότητα της δημιουργίας ενός τέτοιου Διεθνούς αεροδρομίου, ως εκ της αδυναμίας, κατά τα προαναφερθέντα, να δημιουργηθούν συνθήκες αναπτυξιακής πορείας του νησιού μας απ’ τους  άλλους  τομείς της οικονομίας του, προέβαλα από τη δεκαετία του 2000.

     Θέλω να πιστεύω ότι η αναγκαιότητα αυτή, κατά τα τελευταία 15 - 20 χρόνια έχει καταστεί πρόδηλη, στον κάθε προβληματιζόμενο Λέσβιο.

    Έτσι με το παρόν, επαναφέρω την πρόταση μου, να προγραμματισθεί η δημιουργία Διεθνούς αεροδρομίου στη Λέσβο.

    Για κάτι τέτοιο, άμεση προϋπόθεση είναι η πραγματοποίηση των σχετικών μελετών. Έτσι, εκ του ότι «η αρχή το ήμισυ του παντός»,  με την παρούσα

κ ά ν ω     τ η ν    π ρ ό τ α σ η

να λάβετε τη σχετική απόφαση κατά τα θεσμικώς οριζόμενα και να δρομολογηθεί η κατά νόμο διαδικασία υπάρξεως των απαιτουμένων μελετών.  

    Έχοντας την εμπειρία άλλων αναπτυξιακών έργων στο νησί (Δρόμος Καλλονής- Πέτρας, Λιμάνι του Σιγρίου, Φράγμα Τσικνιά) για να ξεκινήσει η κατασκευή του, θα περάσει χρόνος τουλάχιστο μιάς γενεάς. Στην περίπτωση αυτή θα έχει ολοκληρωθεί και η 40ετής συμφωνία της Fraport και για το «Οδυσσέας Ελύτης»  και έτσι θα μπορέσει να αρχίσει απρόσκοπτα η κατασκευή, του προτεινόμενου αεροδρομίου.

 .                                                                                      Με τιμή 


Υ.Γ. Το παρόν αποστέλλεται και ταχυδρομικά

 

Πίνακας Παραληπτών

1)      Κοινοβουλευτικοί Λέσβου

κ.κ.Χ.Αθανασίου,Ι.Μπουρνούς,Μ.Κομνηνάκα

 2) Δήμαρχος Δυτικής Λέσβου

3)  Δήμαρχος Μυτιλήνης

4) ΟΛΣΑ

5) ΜΜΕ

6) Αναπτυξιακός Σύνδεσμος

    «ΠΙΤΤΑΚΟΣ Ο ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ»

7) Πρωτοβάθμιοι Πολιτιστικοί Λεσβιακοί Σύλλογοι Αττικής.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: