Όλοι τους παρόντες, πλην ...
Όλοι τους παρόντες, πλην …
Στα “εγκαίνια”, στο Σίγρι κατά την άφιξη του πλοίου «Blue Star Chios” τα μεσάνυχτα της περασμένης Παρασκευής 10 Ιουνίου, που έδεσε στο εκεί νεότευκτο Λιμάνι, (άρχισε να κατασκευάζεται το 2017), ήταν παρόντες άπαντες οι της τοπικής εξουσίας της Λέσβου, πλην …
α) Εκπροσώπου της τότε Κυβέρνησης του 2016, του Α. Τσίπρα, που έλαβε την ιστορική, εθνικής εμβέλειας και σκοπού απόφαση να πραγματοποιηθεί το έργο “ΛΙΜΑΝΙ ΣΙΓΡΙΟΥ” με Εθνικούς Πόρους εντάσσοντάς το στο Εθνικό σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων του αρμοδίου Υπουργείου.
Κάτι τέτοιο, στα γρανάζια της ελληνικής γραφειοκρατίας, ως η πείρα έχει δείξει, θα χρειαζόταν χρόνια πλείστα όσα, πράγμα που θα αποστερούσε τη δυνατότητα να ενταχθεί αυτό, στο ΕΣΠΑ 2007-2013.
Τούτο τελικά απετράπη με σχετική νομοθετική ρύθμιση, που κατόρθωσε να περάσει από την Βουλή, την Άνοιξη του 2013, ο τότε Γ.Γραμματέας του Υπουργείου Ναυτικών και νυν Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου Κ. Μουτζούρης.
γ) Της υπερ4000 μελών Επιτροπής Αγώνα, για το ΛΙΜΑΝΙ ΣΙΓΡΙΟΥ. Της επιτροπής αυτής, που από τον Φεβρουάριο του 2013 όταν είδαμε τον κίνδυνο να χαθεί για πάντα το νευραλγικής σημασίας, σωσίβιο για την Δυτική Λέσβο αλλά κι όλο το νησί αυτό έργο, - αφού ένδεκα μόλις μήνες προ της εκπνοής του ΕΣΠΑ, τούτο δεν είχε ακόμη ενταχθεί σ’ αυτό, - άρχισε τον αγώνα της.
Ο αγώνας μας αυτός, αποσκοπούσε στο να ενταχθεί το έργο μας στο ΕΣΠΑ 2007-2013. Το καταφέραμε ύστερα από κοπιώδη και επίπονη προσπάθεια, με κατάθεση στο γραφείο του Πρωθυπουργού (Α.Σαμαρά) επανειλημμένων διεκδικητικών επιστολών, που τις συνόδευαν οι προοδευτικά συγκεντρωνόμενες στην σχετική διακήρυξή μας υπογραφών (Λεσβίων από τα χωριά, την Μυτιλήνη, την Αθήνα αλλά ακόμη και από την μακρινή Αυστραλία). Όμως, η ένταξή αυτή έγινε την 27.12.2013, ήτοι τέσσερις μόλις ημέρες προ της ληκτικής ημερομηνίας του ΕΣΠΑ. Μία ένταξη που απεδείχθη «δώρο …άδωρο», αφού το 2014 το έργο μας απεντάχθηκε από το ΕΣΠΑ.
Τότε συνεχίσαμε τον αγώνα μας με μεγαλύτερη μάλιστα ένταση και αποφασιστικότητα, αφού στο τέλος είχαμε καταθέσει στο γραφείο των Πρωθυπουργών (Α.Σαμαρά, Α.Τσίπρα) 25 στο σύνολο επιστολές ( 18 στον πρώτο και 7 στον δεύτερο) με την επιτροπή μας τελικά να αριθμεί πάνω από 4.000 μέλη.
Ο αγώνας μας αυτός κράτησε ως το 2016 που με Πολιτική απόφαση της τότε Κυβέρνησης το έργο μας, στις 16 Μαϊου 2016 εντάχθηκε στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Τούτο, ως έργο Εθνικής Σημασίας. Και βέβαια δεν σταματήσαμε να πιέζουμε και να ενεργούμε κατά πως έπρεπε, μέχρι να γίνουν όλα όσα απαιτούνταν ώστε μέσα από τον κατά νόμο απαιτούμενο διαγωνισμό να προκύψει εργολάβος και επί τέλους μετά είκοσι χρόνια από την έναρξη των σχετικών μελετών, το έργο μας να αρχίσει να κατασκευάζεται το Φθινόπωρο το 2017.
Κατά την περίοδο αυτή των αγώνων μας, γεγονός είναι ότι κανένας εκ της τοπικής εξουσίας της Λέσβου (της παρευρεθείσης στα “εγκαίνια” της 10ης Ιουνίου που αναφέραμε στην αρχή) ... δεν ήταν παρών.
Πίστη μας είναι ότι το ΛΙΜΑΝΙ ΣΙΓΡΙΟΥ, με το ολοκληρούμενο σε λίγο χρόνο, δίδυμο του έργο «οδικός άξονας Καλλονής – Σιγρίου» θα δώσουν πνοή ζώσα στην επί χρόνια υπανάπτυκτη και συνεχώς ερημούμενη Δυτική Λέσβο. Ακόμη, πέραν της αναζωογόνησης του γενέθλιού μας αυτού τόπου, θα συμβάλλει στην ανάπτυξη και πρόοδο όλου του νησιού μας.
Πάντως θεωρώ, ότι κάποια στιγμή πρέπει να γίνουν τα εγκαίνια με την τελετή του αγιασμού κατά πως ανήκει στην σπουδαιότητα του έργου αυτού, παρουσία θρησκευτικών, πολιτικών και κοινωνικών φορέων στην οποία θα πρέπει να δοθεί ο πανηγυρικός χαρακτήρας που αρμόζει και αξίζει στο θεμελιώδους βαρύτητας και σημασίας αυτό έργο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου