Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης * * * Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης

Δευτέρα 11 Ιουλίου 2022

Η πραγματικότητα, για τα έργα «οδικός άξονας Καλλονής– Σιγρίου» και «Λιμάνι του Σιγρίου» στην Λέσβο.

Προς τα μέλη των Επιτροπών Αγώνα
α) για τον "οδικό άξονα Καλλονής-Σιγρίου" & 
β) για το "Λιμάνι του Σιγρίου"

Αγαπητοί φίλοι 

Προς αποκατάσταση των πραγμάτων, μετά τις σχετικές προ ημερών δηλώσεις κατά την επίσκεψή του στη Λέσβο, του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών  Κωνστ. Αχ. Καραμανλή, έγραψα και πρωτοκόλλησα σήμερα στο γραφείο του, το έγγραφό μου με θέμα : Η πραγματικότητα για τα έργα «οδικός άξονας Καλλονής- Σιγρίου» και « Λιμάνι του Σιγρίου στην Λέσβο.
Παραθέτω τούτο, ως ακολουθεί : 
 << Δρ. Τάκης  Χαραλ. Ιορδάνης ( Ph.D.)  ………………….…….. Προς τον  
    Αγησιλάου 9 Ηλιούπολη, Αθήνα  163 46 ………………  κ. Κωνστ. Αχ. Καραμανλή
- Πρόεδρος του Αναπτυξιακού Συνδέσμου ………… Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών
    «ΠΙΤΤΑΚΟΣ Ο ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ» ………………..……………Αναστάσεως 2
- π. Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΒΟ………………………….ΧΟΛΑΡΓΟΣ- Τ.Κ. 156 69
  Τηλ. 2109737053 κιν. 6977503461      
                                                                                                  Κοιν: 1) Τα μέλη των Επιτροπών Αγών
           Αθήνα,  28  Ιουνίου 2022 ……………...................…………….. 2) ΜΜΕ
 
 Θέμα: Η πραγματικότητα, για τα έργα «οδικός άξονας Καλλονής– Σιγρίου»  και «Λιμάνι  του Σιγρίου» στην Λέσβο.

 Αξιότιμε κ. Υπουργέ,

 Εάν βρισκόμουν στην γενέτειρά μου, Λέσβο, ασφαλώς και θα ερχόμουν να σας καλωσορίσω κατά τον ερχομό σας στο νησί την περασμένη εβδομάδα και ακόμη θα παραβρισκόμουν (ύστερα από την ευγενική χειρονομία  του Αντιπροέδρου της Βουλής κ. Χαραλ. Αθανασίου να μου στείλει τη σχετική πρόσκληση), στην εκδήλωση της ΔΕΕΠ Λέσβου της 24ης τ.μ., για  να ακούσω την ομιλία σας με το ενδιαφέρον θέμα «Τα έργα που αλλάζουν την Ελλάδα. Ο εκσυγχρονισμός των υποδομών Λέσβου».

Σας γράφω την παρούσα, υπό την ιδιότητά  του επικεφαλής της  από το 2003, Επιτροπής Αγώνα για το έργο «οδικός άξονας Καλλονής – Σιγρίου», αποτελούμενης εκ διακεκριμένων μελών της τοπικής κοινωνίας των δέκα χωριών της περιοχής ως και του επικεφαλής της από το 2013  Επιτροπής Αγώνα των υπερ4000 μελών για το έργο «Λιμάνι του Σιγρίου», τις οποίες συνέστησα με στόχο, διεκδικητικά  να συμβάλουμε στο να πραγματοποιηθούν στην υπανάπτυκτη, άκρως υποβαθμισμένη και συνεχώς ερημούμενη Δυτική Λέσβο, αυτά τα δύο θεμελιώδους σημασίας αναπτυξιακά  έργα. 

 Το γεγονός, ακόμη, ότι γεννήθηκα στη Δυτική Λέσβο (Άντισσα), για την πρόοδο και ανάπτυξη της οποίας επί  πολλά χρόνια αγωνίζομαι, αλλά κυρίως εκ των  προαναφερθεισών  ιδιοτήτων μου, του επικεφαλής των Επιτροπών Αγώνα για τα δύο πολύπαθα αυτά έργα, όπως αντιλαμβάνεστε, γνωρίζω με κάθε λεπτομέρεια όλες της φάσεις που εξελικτικά διήλθαν, από την αφάνεια στην οποία τούτα ευρίσκοντο όταν συστήσαμε τις προαναφερθείσες επιτροπές αγώνα, μέχρι σήμερα που κατ’ ευχή βρίσκονται πιά στις τελευταίες φάσεις της ολοκλήρωσής τους.
Πάντως εκ προοιμίου θέλω να σας πω ότι τα αναφερθέντα κατά την δήλωσή σας (αντιγράφω από την ημερήσια ‘‘ΔΗΜΟΚΡΑΤΗΣ’’ της 25ης τ.μ.) «Ολοκληρώνονται δύο έργα, το λιμάνι του Σιγρίου που ξεκίνησε το 2014 πάλι επί κυβερνήσεως της ΝΔ, έχοντας περάσει από πολλά εμπόδια, καθώς και ο οδικός άξονας Καλλονής – Σιγρίου που πήρε έγκριση και δημοπρατήθηκε επίσης το 2014», δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.

Τούτο καταφαίνεται από την παράθεση των σχετικών δεδομένων :  
α) Για το έργο «οδικός άξονας Καλλονής – Σιγρίου».
i) Το 2003  και  μετά  από  τέσσερα  χρόνια  αφ’  ότου  εξαγγέλθηκε  από  τον  τότε  πρωθυπουργό    κ.   Κ.  Σημίτη    το  1999,  ανατεθήκαν   στο   εκ   του   σχετικού
      διαγωνισμού προκύψαν  μελετητικό  γραφείο, οι μελέτες του.
i) Το 2011 εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ (2007-2013) επί  κυβερνήσεως κ.  Γ.Α.Παπανδρέου, δημοπρατήθηκε  το   2011,  υπεγράφησαν   στη  συνέχεια  οι  σχετικές  συμβάσεις
    μεταξύ Δημοσίου και  των εκ του σχετικού διαγωνισμού προκυψάντων εργολάβων την  10η  Σεπτεμβρίου   2012   και   τελικά  η  «πρώτη  κασμαδιά» του έργου αυτού    έπεσε τον  Σεπτέμβρη του 2013.
iii) Το 2014, τούτο απεντάχθηκε από το ΕΣΠΑ, επί  κυβερνήσεως κ. Αντ. Σαμαρά, τέλος,
iv) Τον Ιούνιο του 2016, επανεντάχθηκε στο νέο ΕΣΠΑ (20014-2021) επί κυβερνήσεως   κ. Αλ. Τσίπρα.
β) Για το έργο « Λιμάνι του Σιγρίου».
    i) Εντάχθηκε στο  ΕΣΠΑ  στις 27.12.2013 ήτοι τέσσερις  μέρες  προ της λήξεως  του ΕΣΠΑ από το οποίο απεντάχθηκε  το  2014. 
   ii) Με  πολιτική   απόφαση  της  τότε  Κυβερνήσεως  κ. Αλ.  Τσίπρα  εντάχθηκε  στο      Πρόγραμμα  Δημοσίων  Επενδύσεων   τον   Μάϊο  του  2016, δημοπρατήθηκε  το 2017  υπεγράφη η σχετική σύμβαση  τον  Σεπτέμβριο 2017 και το  έργο  ξεκίνησε         το Φθινόπωρο του 2017. 
 
Βεβαίως αυτό το οποίο θα πρέπει να ληφθεί υπ’ όψη είναι ότι από της συστάσεως των προαναφερθεισών επιτροπών μας αδιάλειπτος, πολυετής και συνεπής ήταν ο αγώνα μας. Αρκεί να αναφερθεί ότι για το Λιμάνι του Σιγρίου πέραν των όποιων εγγράφων, παρεμβάσεων  και παραστάσεων μας προς τους αρμοδίους της δημόσιας διοίκησης, πρωτοκολλήσαμε στο Γραφείο Πρωθυπουργού 25 σχετικά έγγραφά μας μαζί με τις εκάστοτε συγκεντρωνόμενες στη διακήρυξή μας υπογραφές μελών της επιτροπής μας ( 18 στον κ. Σαμαρά και 7 στον κ. Τσίπρα).

Για δε τον «οδικό άξονα Καλλονής – Σιγρίου», πλέον όλων των άλλων επί μέρους ενεργειών μας, προς τους εκάστοτε αρμόδιους,   είχαμε καταθέσει τα εκάστοτε απαιτούμενα   έγγραφά μας σ’ όλους της περιόδου 2003 - 2018 Πρωθυπουργούς της χώρας μας, ήτοι κ.κ. Κ.Σημίτη, Κ.Καραμανλή, Γ.Α.Παπανδρέου, Λ. Παπαδήμα, Α. Σαμαρά και Α. Τσίπρα.

Πάντως για το δίκαιον της υποθέσεως θα πρέπει να αναφερθεί ότι το 2009 ύστερα από από δύο σχετικά έγγραφά μας προς τον τότε πρωθυπουργό κ. Κ. Καραμανλή, το αρμόδιο υπουργείο με έγγραφό του πληροφόρησε την επιτροπή μας ότι χορηγούνται 20.000.000 Ευρώ για τον «Καλλονής Σιγρίου» (έναντι 44.500.000 Ευρώ που απαιτούνταν και τελικά μ’ αυτό ποσό  υπεγράφη η σχετική σύμβαση κατασκευής του το 2012) και αυτά όχι απ’ ευθείας στο έργο αυτό αλλά μέσω Περιφέρειας. Τούτο υπήρξε η απαρχή νέων αγώνων της Επιτροπής  μας μέχρι ότου να ενταχθεί το έργο αυτό  στο Τομεακό Ταμείου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.  Έτσι τελικά όταν ολοκληρώθηκαν οι μελέτες του έργου  2010 υπήρξε η δυνατότητα να ενταχθεί αυτό στο ΕΣΠΑ κατά τα προαναφερθέντα με προϋπολογισμό 44,50 εκατομ. Ευρώ.
Με τιμή >>

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: