Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης * * * Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης

Σάββατο 14 Ιανουαρίου 2023

Άρθρο μου στον "ΔΗΜΟΚΡΑΤΗ" ΛΈΣΒΟΥ : "Ώρα πιά να τελειώσουν τα ψέματα …"

 

σελ. 6                     ΔHMOKPATHΣ                  Παρασκευή 13 Ιανουαρίου 2023

 

Ώρα πιά να τελειώσουν τα ψέματα …

Α! μέρος

 

του  Δρος Τάκη Χαραλ. Ιορδάνη (Ph.D.)

 

Τώρα πια που ο δρόμος μας, ο «οδικός άξονας Καλλονής-Σιγρίου» στον οποίο προσβλέψαμε, πιστέψαμε, και τόσο πολύ παλέψαμε εμείς οι της Επιτροπής Αγώνα, για να λάβει σάρκα και οστά, χαιρόμαστε βλέποντας, ότι πιά ολοκληρώνεται. Για να φθάσουμε σ’αυτή την   ευτυχή κατάληξη χρειάστηκε πολύ υπομονή, επιμονή, πίστη στο στόχο μας και βέβαια χύθηκε πολύς ιδρώτας και αναμφισβήτητα πολύ-πολύ μελάνι.

Επειδή έναντι της αλήθειας, θεωρώ ότι έχω την υποχρέωση να παρουσιάσω όλα τα στοιχεία που εμπεριέχονται στα πέντε γεμάτα σχετικά  ντοσιέ/φακέλους  μου, για να γίνουν κτήμα του καθενός που για δικούς του λόγους θα τον ενδιέφερε, γράφω το παρόν, παρουσιάζοντας  σχεδόν ημερολογιακά,τα γεγονότα.

-1996. Με έγγραφό μου προς τον  τότε Νομάρχη Αλ.Μαθιέλλη και το τότε Ν.Σ. παρουσιάζω το οικτρό θέμα, του βασανιστικού δρόμου «Καλλονής – Σιγρίου», του από τον 19ο αιώνα επί Αβδούλ Χαμήτ του αιμοσταγούς χαραχθέντος με τη μέθοδο της διά τετραπόδων οδεύσεως. (Το έγγραφό μου αυτό ο αλησμόνητος Γ.Σκούφος  το έκανε πρωτοσέλιδο  στον ΔΗΜΟΚΡΑΤΗ).

-1999. Εξαγγέλλεται απ’τον Πρωθυπουργό Κωστ.Σημίτη η κατασκευή  του «οδικού άξονα Καλλονής-Σιγρίου»  ως και αυτού του «Καλλονής-Πέτρας».

-2003. Ακριτομυθίες και κάποιες ασαφείς πληροφορίες ομιλούν περί  ‘‘Καλλονής-Ερεσού-Σιγρίου’’ δηλ. τη νότια χάραξη. Τούτο μεθοδεύουν κάποιοι πολιτικάντηδες της εποχής. Τότε αρθρογράφησα με το τίτλο «ζητείται πολιτική βούληση» και επιχειρηματολόγησα για την αναγκαιότητα της δημιουργίας του άξονα αυτού, μέσω Σκαλοχωρίου δηλ. τη βόρεια χάραξη. Τότε για λόγους που δεν μπόρεσα να καταλάβω τόσο ο Νομάρχης Π.Βογιατζής όσο και ο τότε Υπουργός Αιγαίου Ν.Σηφουνάκης, απαντώντας σε έγγραφο μου, ομιλούν  για χάραξη του δρόμου βάσει «οικονομοτεχνικών κριτηρίων», αγνοώντας τα της πολιτικής βουλήσεως. Τέλος, η προκήρυξη για την ανάθεση των μελετών,  έφερε  επικεφαλίδα «Μελέτη για τον οδικό Άξονα Καλλονής-Ερεσού-Σιγρίου».

Βλέποντας τον κίνδυνο να χάσουμε, εμείς, οι κάτοικοι των χωριών της βόρειας πλευράς της χερσονήσου  αυτόν το σωτήριο δρόμο, δημιούργησα την επιτροπή αγώνα, εξ 150 προβεβλημένων συμπατριωτών μας απ’τα δέκα χωριά, τα στον άξονα Καλλονής-Σιγρίου μέσω Σκαλοχωρίου. Με την δύναμη που μου έδινε η επιτροπή, άρχισα να απευθύνομαι προς πάντα αρμόδιο, ξεκινώντας από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό Κ.Σημίτη, διεκδικώντας τα αναφερόμενα στην διακήρυξη της επιτροπής μας  .

-2005. Οι από το 2003 ανατεθείσες μελέτες  ενώ συμβατικά θα έπρεπε να έχουν παραδοθεί την Άνοιξη 2005, κάτι τέτοιο δεν έγινε, πράγμα που για την επιτροπή  μας ήταν η πρώτη και κυρίαρχη στόχευση μας και εξ αυτού  οι προς πάντα αρμόδιο σχετικές συνεχείς παρεμβάσεις  και πιέσεις μας, ώστε να ενταχθεί στο Γ!ΚΠΣ(1999-2006). Τελικά, ατυχώς αυτές παραδόθηκαν με μεγάλη καθυστέρηση. Για  το δρόμο μας με πέντε χρόνια,  το  2010!, χάνοντας έτσι την ένταξη στο ΚΠΣ.. Για τον της Πέτρας ακόμα χειρότερα, με εννιά χρόνια, το 2014!

-2006.  Κατά τις τότε Νομαρχιακές εκλογές, το ΠΑΣΟΚ για την υποψηφιότητα του Νομάρχη του (Λέσβου), μας μετέφερε τους έξι ενδιαφερόμενους ως κινούμενο θίασο στη Λήμνο. Εκεί, με τον συνυποψήφιό μου αείμνηστο Στέλιο Παυλή, είχαμε  την ευκαιρία να μιλήσουμε φυσικά και  για τους δρόμους μας. Εκείνος για τον «Καλλονής–Πέτρας» κι εγώ για τον «Καλλονής-Σιγρίου». Με  δεδομένο ότι ο «Καλλονής-Σιγρίου» εκτιμάτο να έχει κόστος της τάξεως  των πενήντα εκατομμυρίων ενώ ο άλλος λιγότερα απ’τα μισά και δεδομένου ότι τα στην Περιφέρεια κονδύλια για οδικά έργα συνολικά ήταν πολύ μικρότερα των 50 εκατομ.Ευρώ, ήταν πρόδηλο ότι αυτή δεν θα μπορούσε ποτέ να πραγματοποιήσει τον «Καλλονής-Σιγρίου», του οποίου το κόστος ξεπερνούσε αυτό το όριο.  Αυτήν την επιχειρηματολογία, μου προέβαλε ο Στέλιος, καταλήγοντας ότι ο  «Καλλονής-Πέτρας» (κόστους μικρότερο των 20 εκατομ.Ευρώ) ήταν μέσα στις δυνατότητες της Περιφέρειας και έτσι με παρότρυνε να μη ματαιοπονώ. Του είπα: «Σε πειράζει φίλε, εσύ να κάνεις το δικό σου αγώνα  κι εγώ τον δικό μου». Συμφώνησε. Δυστυχώς, μετά από λίγο καιρό ο Στέλιος εγκατέλειψε τα εγκόσμια. Δεν υπήρξε άλλος επισπεύδων για τον δρόμο Καλλονής-Πέτρας με αποτέλεσμα ως σήμερα, να μην έχει καν ακόμη ξεκινήσει.    

 2006-2009. Ως προανέφερα, η προκήρυξη των μελετών ομιλούσε περί του «άξονα Καλλονής-Ερεσού–Σιγρίου». Για να απαλειφθεί το «Ερεσός» απ’αυτόν, απευθύναμε πλειάδα εγγράφων παραθέτοντας την επιχειρηματολογία μας για τον «μέσω Σκαλοχωρίου, Καλλονής-Σιγρίου», μέχρι που οι αρμόδιοι, μας διαβεβαίωσαν εγγράφως ότι τούτο θα γίνει κατά την προκήρυξη της κατασκευής του ίδιου του έργου. Πράγματι, έτσι τελικά έγινε.

-2009. Τέλος της Άνοιξης, μετά από δύο διεκδικητικές επιστολές μου προς τον τότε Πρωθυπουργό Κωστ.Καραμανλή, το Υπουργείο Δημοσίων Έργων, μας έστειλε επιστολή  πληροφορώντας μας  ότι για τον «Καλλονής-Σιγρίου» χορηγούνταν 20.000.000 Ευρώ, (έναντι τουλάχιστον διπλασίου που απαιτούνταν, ως τελικά η σύμβαση κατασκευής του υπεγράφη με44.500.000Ευρώ, το 2012). Το κακό ήταν ότι τούτα δίδονταν,  όχι απευθείας στο έργο, αλλά μέσω Περιφέρειας, που θα έπρεπε να αξιολογήσει το αν θα τα παραχωρούσε στο έργο ή όχι. Την  απάντηση αυτή την αξιολογήσαμε ως κοροϊδία και έτσι αποφασίσαμε ολομέλεια της Επιτροπής Αγώνα σε ανοικτή συγκέντρωση. 

-2009, 4 Αυγούστου. Πράγματι, πραγματοποιήσαμε την  1η ολομέλεια της  επιτροπής  στο Σκαλοχώρι, για να διατρανώσουμε  ότι το ποσό αυτό των 20 εκατομ. Ευρώ είναι ελάχιστο για την πραγματοποίηση του άξονα μας, παράλληλα δε να διεκδικήσουμε να τελειώσουν επί τέλους οι μελέτες του. Ακόμη, τούτος  να  πραγματοποιηθεί στο σύνολό του με κονδύλια του Τομεακού ταμείου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Η ολομέλειας μας αυτής υπήρξε μεγάλη, παρουσία μελών της επιτροπής, Δημάρχων, Προέδρων, Κοινοτικών και Δημαρχιακών Συμβούλων και  πλήθος κόσμου. Τέλος, έλαβε ευρεία δημοσιότητα. Το ψήφισμά που εκδώσαμε, ζητούσαμε  διεκδικητικά τα προαναφερθέντα.

Επιλέξαμε το Σκαλοχώρι, για να σηματοδοτήσουμε τον βόρειο κλάδο σε αντίθεση προς τον νότιο, τον μέσω Μεσοτόπου-Ερεσού που απεργάζονταν κάποιοι, που τώρα παρουσιάζονται και λένε ότι ο «Καλλονής-Σιγρίου» έγινε «κατόπιν δικών τους ενεργειών».

Αναφέρω εδώ, πως ενώ είχαμε αποστείλει πρόσκλησή σ’όλους τους θεσμικά επισήμους εκπροσώπους της Περιφέρειας, του Υπουργείου Αιγαίου, της τότε Νομαρχίας αλλά επίσης και στους τρεις βουλευτές του νομού, ατυχώς  ουδείς εξ αυτών προσήλθε στην ολομέλειά μας. Τους θέλαμε παρόντες, όχι για τίποτα άλλο, αλλά να μας πληροφορήσουν, δέκα χρόνια από της πρωθυπουργικής εξαγγελίας του, το πότε θα τελειώσουν οι μελέτες ώστε να ενταχθεί στο 4ο ΚΠΣ(ΕΣΠΑ)  που έληγε το 2013.

Μόνο ο Νομάρχης Π.Βογιατζής  λίγο πριν την ολομέλεια μας, μας  έστειλε επιστολή(31.07.2009)  με την οποία πλέον των άλλων μας έγραφε «…θέλω να σας ευχαριστήσω για τη δική σας προσπάθεια για τη δρομολόγηση του θέματος».

Το σωστό και δίκαιο του αγώνα μας, θα καταδειχθεί, με την παράθεση των υπολοίπων στους φακέλους μου στοιχείων, στο β! μέρος του παρόντος. Τα υπόλοιπα των προσπαθειών μας και ενεργειών μας, που είχαν τελικό αποτέλεσμα την μεγάλη επιτυχία μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: