Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης * * * Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης

Τρίτη 25 Μαρτίου 2025

Ο δρόμος «Καλλονής– Σιγρίου» έχει μπει σε λειτουργία ! Είχε κι αυτός τη δική του ιστορία … "ΑΙΟΛΙΔΑ" ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ "ΛΕΣΒΙΑΚΗ ΠΑΡΟΙΚΙΑ"

        "Αιολίδα" ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ "ΛΕΣΒΙΑΚΗ ΠΑΡΟΙΚΙΑ"

                                               Ιανουάριος - Απρίλιος  2025        Τεύχος 94

Ο δρόμος «Καλλονής– Σιγρίου»

έχει μπει σε λειτουργία !

  Είχε κι αυτός τη δική του ιστορία …

Του Δρος Τάκη Χαράλ. Ιορδάνη (Ph.D.)

 

   Την περασμένη Άνοιξη, τούτος  εγκαινιάστηκε  απ’ τον Πρωθυπουργό Κυρ. Μητσοτάκη.

      Γράφω το παρόν, ως ο Πρόεδρος της  Επιτροπής Αγώνα για το έργο «οδικός άξονας Καλλονής – Σιγρίου»,  της αποτελούμενης από διακεκριμένα μέλη της τοπικής κοινωνίας των δέκα χωριών της περιοχής, που ίδρυσα το 2003 με μοναδικό στόχο, διεκδικητικά να συμβάλουμε στο να πραγματοποιηθεί αυτό το θεμελιώδους σημασίας αναπτυξιακό  έργο, στην υπανάπτυκτη, άκρως υποβαθμισμένη και συνεχώς ερημούμενη Δυτική Λέσβο.

     Το ότι γεννήθηκα στη Δυτική Λέσβο (Άντισσα), για την πρόοδο και ανάπτυξη της οποίας επί  πολλά χρόνια αγωνίζομαι, αλλά κυρίως εκ της  προαναφερθείσης  ιδιότητάς μου, του επικεφαλής της  Επιτροπής Αγώνα, γνωρίζω με κάθε λεπτομέρεια όλες της φάσεις που διήλθε εξελικτικά η όλη πορεία και πρόοδος του έργου μας, απ’την αφάνεια στην οποία τούτο βρισκόταν  όταν δημιούργησα την προαναφερθείσα Επιτροπή, μέχρι σήμερα που ολοκληρωμένο πια, έχει παραδοθεί στη δημόσια χρήση, λίγο προ των Ευρωεκλογών 2024.

     Δίκην «ημερολογίου έργου», καταθέτω τα κυριότερα των ενεργειών μας κατά τη διάρκεια των 21  αυτών χρόνων (2003-2024).  

i)                  Το 1996, υπήρξε η απαρχή. Απευθύνω έγγραφό προς τον τότε Νομάρχη Αλ. Μαθιέλλη, στο οποίο αφού περιγράφω μ’όση ενάργεια μπορούσα τη δραματική κατάσταση του δρόμου που μας κατέλειπε η “μεγαθυμία” του Σουλτάνου Αβδούλ Χαμίτ του αιμοσταγούς απ’τα μέσα του 19ου αιώνα, τονίζοντας ότι είναι ανεπίτρεπτο να έχουμε ακόμη αυτόν ως κύριο δρόμο στο νησί, και τελειώνοντας ζητώ να προβεί σ’ότι χρειάζεται ώστε αυτός να αντικατασταθεί από ένα έργο κατασκευασμένο βάσει των κανόνων της σύγχρονης οδοποιίας. Το θέμα εισάγεται και συζητείται στο Νομαρχιακό Συμβούλιο. Το εν λόγω έγγραφό μου, παράλληλα, γίνεται κύριο θέμα και πρωτοσέλιδο στον «ΔΗΜΟΚΡΑΤΗ».

ii)                 Το  1999 τον Οκτώβριο, εξαγγέλλεται, απ’τον  τότε  πρωθυπουργό   Κώστ.  Σημίτη σε ομιλία του στην Καλλονή, ο «οδικός άξονας Καλλονής – Σιγρίου»,  μαζί με τον «Καλλονής – Πέτρας».

iii)                Το 2003, αφού τέσσερα ολόκληρα χρόνια απ’την εξαγγελία του υπήρξαν στείρα,   δημιούργησα την προαναφερθείσα  Επιτροπής Αγώνα, που αποτελούταν από τα διακεκριμένα μέλη  της τοπικής κοινωνίας των δέκα χωριών της περιοχής, με σκοπό, κατά τα προεκτεθέντα.

iv)               Το 2003 με  καθυστέρηση  τεσσάρων  ολοκλήρων χρόνων, ανατίθεται στο   εκ   του   σχετικού διαγωνισμού προκύψαν  μελετητικό  γραφείο, η μελέτη,  που κατά την προκήρυξη ήταν «μελέτη του οδικού άξονα Καλλονής-Ερεσού-Σιγρίου». 

v)                Το 2005 την Άνοιξη θα έπρεπε να παραδοθεί η μελέτη αυτή, πράγμα που δεν έγινε. Τούτο τελικά έγινε το Φθινόπωρο  του 2010!

vi)               2005 – 2009 παράλληλα προς την αδιάλειπτη  προσπάθειά μας  για την επί τέλους ολοκλήρωση των μελετών, απευθυνόμενοι σ’όλα τα επίπεδα της διοικητικής ιεραρχίας του Δημοσίου, εκείνο που κατά προτεραιότητα  παλεύαμε,  ήταν το σχετικό με την απάλειψη της λέξεως Ερεσός  απ’τον τίτλο της μελέτης. Τούτο, γιατί ως ήταν, προδιέγραφε τον μέσω Άγρας  Νότιο κλάδο, κι όχι τον μέσω Σκαλοχωρίου Βόρειο. Εδώ, πρέπει να αναφερθεί, ότι πολιτικάντηδες ενεργοί πολιτικοί μας  υποστήριζαν αυτή την λύση. Τελικά μας απαντήθηκε από αρμόδια υπηρεσία ότι θα απαλειφθεί το «Ερεσός» κατά την προκήρυξη κατασκευής του έργου. Τούτο, γιατί στην τότε χρονική περίοδο ήταν αδύνατο, αφού η μελέτη χρηματοδοτούταν από την Ε.Ε. μ’αυτό τον τίτλο. Πράγματι, τελικά έτσι και έγινε.       

vii)              2009, 2010,  επειδή η  ολοκλήρωση της μελέτης καθυστερούσε κατά τέσσαρα και πλέον χρόνια, η Επιτροπή μας είχε απευθυνθεί και σ’αυτούς τους Πρωθυπουργούς Κώστα Καραμανλή (απερχόμενο) και Γ.Α.Παπανδρέου (επερχόμενο), αφ’ενός μεν να ολοκληρωθεί η μελέτη, αφ’ετέρου δε και κύρια να ενταχθεί το έργο μας, στο ΕΣΠΑ(2007-2013). 

viii)             α) Το 2009 ύστερα από  δύο σχετικά έγγραφά μου προς τον τότε πρωθυπουργό Κωστ. Καραμανλή, το αρμόδιο υπουργείο με έγγραφό του πληροφόρησε την επιτροπή μας ότι χορηγούνται 20.000.000 Ευρώ για τον «Καλλονής-Σιγρίου» και αυτά μέσω της Περιφέρειας (για να αξιολογηθεί ανάλογα με τις προτεραιότητές της) κι όχι απ’ ευθείας στο έργο μας. Το χειρότερο ότι το ποσό αυτό, ήταν μικρό, έναντι του υπερδιπλάσιας αξίας απαιτουμένου.

β). Τούτο υπήρξε η  αιτία,  να  συνέλθει η 1η ολομέλεια της Επιτροπής μας στο Σκαλοχώρι, όπου αφού αναλύσαμε την όλη κατάσταση, εκδώσαμε Ψήφισμα διεκδικώντας την  επί τέλους ολοκλήρωση των μελετών και τη  χρηματοδότηση του έργου  απ’το Τομεακό Ταμείο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αφού προηγούμενα ενταχθεί στο  ΕΣΠΑ(2007-2013). Το Ψήφισμα μας, ιδιαίτερα  διεκδικητικό, υποβλήθηκε στους πρωθυπουργούς, αρχικά Κ.Καραμανλή και μετά Γ.Α.Παπανδρέου που εξελέγη κατά τις εκλογές του Φθινοπώρου 2009.

α) Το 2010, αφού δεν είχαμε καμία χειροπιαστή εξέλιξη στο θέμα μας,  τον Αύγουστο, η Επιτροπή  μας συνήλθε στην 2η  ολομέλεια της  στο Σκαλοχώρι. Τότε, λάβαμε χαιρετισμό απ’τον αρμόδιο Υφυπουργό Δημ. Έργων Γιάν. Μαγκριώτη, που μας διαβεβαίωνε ότι το έργο μας ήταν στις προτεραιότητες της Κυβέρνησης το να ολοκληρωθούν οι μελέτες του και να αρχίσει τούτο να κατασκευάζεται. Το νέο Ψήφισμα μας, εξ ίσου διεκδικητικό όπως της προηγούμενης χρονιάς, υποβλήθηκε πάλι στον Πρωθυπουργό.

β) Επί τέλους προς το τέλος του 2010,  ολοκληρώθηκαν οι μελέτες.

ix)        Το 2011 το έργο εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ (2007-2013), επί  κυβερνήσεως κ.  Γ.Α.Παπανδρέου,  

x)                    Το   2011,  το έργο   δημοπρατήθηκε.

xi)               Το Σεπτέμβριο 2012 υπεγράφησαν οι  σχετικές  συμβάσεις  μεταξύ Δημοσίου και  της εκ του σχετικού διαγωνισμού προκυψάσης Κοινοπραξίας τριών  εργολάβων, έναντι 44.500.000 Ευρώ. Η επιτυχία μας ήταν, το ότι είχαμε καταφέρει να  παρακάμψουμε την Περιφέρεια και το έργο μας, να χρηματοδοτηθεί απ’ευθείας  απ’το Τομεακό Ταμείο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που ανέλαβε και την επίβλεψη του.

xii)              Τον  Σεπτέμβρη του 2013, έπεσε η  «πρώτη  κασμαδιά» του έργου, αρχίζοντας απ’το Σίγρι. Τότε εν όψει αυτού του ευτυχούς αυτού γεγονότος κατά έγγραφο προς εμάς της αρμοδίας διευθύνσεως του Υπουργείου,  πραγματοποιήσαμε την 3η ολομέλεια της Επιτροπής μας, που αυτή τη φορά ήταν πανηγυρική για να εορτάσουμε τη μεγάλη μας αυτή επιτυχία.

Εργώδης έκτοτε, υπήρξε η προσπάθειά μας  στο να βοηθήσουμε όπως μας καθοδηγούσε ο διευθυντής της αρμόδιας Διευθύνσεως του Υπουργείου (η οποία  εκτελούσε και επέβλεπε το έργο) συνάδελφος, συναγωνιστής και  φίλος  Δημ. Τασιόπουλος, ώστε εντός του ισχύοντος τότε ΕΣΠΑ να έχει εκτελεστεί ένα σημαντικό ποσοστό του έργου. Πράγματι, είχαμε καταφέρει ως την απένταξή του απ’το ΕΣΠΑ να έχει εκτελεστεί έργο, λίγο πιο κάτω από 15%.   

xiii)              Το Δεκέμβριο 2014, επί  κυβερνήσεως Αντ. Σαμαρά, το έργο  απεντάχθηκε από το ΕΣΠΑ.

xii)    Τον Ιούλιο 2016, εκ του ότι είχε εκτελεστεί έργο, όπως

         προαναφέρθηκε, ~  15%, τούτο  επανεντάχθηκε  στο  νέο

         ΕΣΠΑ (20014-2021) επί κυβερνήσεως Αλ.Τσίπρα.              

.        Βέβαια, κατά τη 18μηνη περίοδο μέχρι της επανεντάξεως  

          του, η αγωνία μας είχε φθάσει στο ζενίθ και φυσικά οι

           σχετικές παρεμβάσεις μας ήταν ασταμάτητες.

xiv)              2016 – 2017 έλαβε χώρα η μεγάλη περιπέτεια  του έργου, ότε υπήρξε  τεράστιος ο κίνδυνος τούτο να σταματήσει ολοσχερώς εξ αιτίας των οικονομικών προβλημάτων  αλλά και πολιτικών εμπλοκών του ιδιοκτήτη της μιας εκ των τριών  εταιρειών της Κοινοπραξίας, «Τοξότης Α.Ε.», Χρ.Καλογρίτσα, που εκτελούσε πια τα 2/3 του έργου. Μάλιστα ο τότε αρμόδιος Υπουργός Χρ.Σπίρτζης είχε απειλήσει σχετικώς. Τότε εντατικοποιήσαμε την προσπάθειά μας και επιτυγχάνοντας να κινητοποιήσουμε  κορυφαίους φορείς του νησιού μας ως το Εμπορικό Επιμελητήριο, την Ένωση Ξενοδόχων, την ΟΛΣΑ που με τα υπομνήματά τους, πέραν αυτού της Επιτροπής μας, προς τον Πρόεδρο της Βουλής όπου και κρινόταν η τύχη του έργου μας, καταφέραμε να απαλείψουμε την απειλή του Υπουργού και το έργο μας συνεχίσθηκε. Τη συνέχιση  του έργου, ανέλαβε η  «ΑΚΤΩΡ Α.Ε.».

xv)              2017: Ευτυχής συγκυρία κατά την εξέλιξη του έργου υπήρξε αποκάλυψη μεγάλου αριθμού απολιθωμένων κορμών κ.λπ. πράγμα που οδήγησε την Πολιτεία στο να χρηματοδοτήσει το έργο με  συμπληρωματική πίστωση 12.800.000 Ευρώ, προκειμένου να αναδειχθεί κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο το μεγάλο αυτό φυσικό μνημείο “Απολιθωμένο Δάσος”, όπου ανακαλυπτόταν στον κατασκευαζόμενο άξονα.

xvi)             Τον Σεπτέμβριο του 2018 και αφού τα ενδοεταιρικά προβλήματα της «ΑΚΤΩΡ» επί διετία περίπου  καρκινοβατούσαν το έργο μας, απευθύναμε έγγραφό προς τον Πρωθυπουργό Τσίπρα εκφράζοντας τις ανησυχίες μας και τονίζοντας ότι αν τούτο  δεν ολοκληρωθεί μέσα στα πλαίσια του τότε ισχύοντος ΕΣΠΑ, τούτο θα μείνει κολοβό. Αυτό, γιατί γνωρίζαμε πως η Ε.Ε. στα νέα Κ.Π.Σ., δεν επρόκειτο να χρηματοδοτήσει έργα υποδομών ως λιμάνια, δρόμους κ.λπ.

xvii)            Από τις αρχές του 2019, που η «ΑΚΤΩΡ Α.Ε.» άρχισε τις εργασίες της  ως το τέλος του 2023, το ολοκλήρωσε. (Οι στις διασταυρώσεις του ατέλειες, -προς Στύψη στην Αγία Τριάδα Καλλονής, προς Ανεμώτια και προς Λάψαρνα -, ευελπιστούμε να απαλειφθούν για να εκλείψουν επικινδυνότητες ως προς την  ασφάλεια).

xviii)           Το θέρος του 2023 προκειμένου να «καταθέσουμε τα όπλα» ως επιτροπή αγώνα,  έγινε η 4η ολομέλεια της. Όμως λόγω της γνωστής ως τότε ατέλειας στην διασταύρωσή του με τον Αντίσσης – Λαψάρνων εκδώσαμε νέο ψήφισμα στο να  δοθεί εκεί λύση (κόμβος, round about) που υποβάλαμε στον αρμόδιο Υπουργό Χρ.Σταϊκούρα.

xix)             Λίγο προ των Ευρωεκλογών του 2024 εγκαινιάσθηκε απ’τον Πρωθυπουργό Κυρ. Μητσοτάκη. 

xx)              Τέλος, Άνοιξη του 2024, εν όψει των εγκαινίων, υπέβαλα στον Πρωθυπουργό καταγγελία κατά του μελετητή, των υπηρεσιακών παραγόντων που παρέλαβαν την μελέτη και εκείνων που πραγματοποίησαν και επέβλεψαν το έργο για το ότι δεν έκαναν ότι έπρεπε να γίνει (γέφυρα, κόμβος, round about)  στην προαναφερθείσα  διασταύρωση του με το δρόμο Αντίσσης-Λαψάρνων που τέμνονται κάθετα και χωρίς ορατότητα. Τούτο, αφού απ’το 2013 με επανειλημμένα έγγραφά μου τους είχα καταστήσει γνωστή την θανατηφόρο αυτή παγίδα.

           

    Τονίζεται, ότι από της συστάσεως της Επιτροπής μας το 2003,  στα διάφορα αναφυόμενα σχετικά μεγάλα προβλήματα, αφού δεν επιλύονταν από τις καθ’ύλη  υπηρεσίες και τους εκάστοτε αρμόδιους των Υπουργείων,  αναγκαζόμουν  να απευθύνομαι  καταθέτοντας τα απαιτούμενα έγγραφά μας, ψηφίσματα κ.λπ. στους κατά την συγκεκριμένη χρονική περίοδο Πρωθυπουργούς της χώρας. Ονομαστικά σ’ όλους των 21 αυτών χρόνων,  κ.κ. Κ.Σημίτη, Κ.Καραμανλή, Γ.Α.Παπανδρέου, Λ.Παπαδήμα,  Α.Σαμαρά, Α.Τσίπρα και Κυρ. Μητσοτάκη.

Η όλη προσπάθεια της Επιτροπής μας υπήρξε αδιάλειπτη και εργώδης όλα τα χρόνια και σήμερα ευτυχήσαμε  να έχουμε ολοκληρωμένο το μεγαλύτερο που έγινε ποτέ δημόσιο  αναπτυξιακό έργα ύψους 60.000.000 Ευρώ στο Αιγαιακό Αρχιπέλαγος.

     Τούτο αναγνωρίζεται από πλείστους όσους, θεσμικούς και μη,  με κορυφαίο τον ίδιο τον Περιφερειάρχη μας  Κωνστ. Μουτζούρη. Από την Αρχαιοελληνική γραμματεία στην οποία έχει αποθησαυριστεί η σοφία των αιώνων, αντλώ το "δεν έχουμε ανάγκη της γνώμης των πολλών, αλλά αυτή των επαϊόντων ".

     Στην περίπτωσή μας, επαΐων, μεγαλύτερος από τον π.Πρύτανη του Ε.Μ.Πολυτεχνείου και νυν Περιφερειάρχη Βορ. Αιγαίου κ. Κώστα Μουτζούρη, ασφαλώς και δεν θα μπορούσε να υπάρξει.

      Κατά την Κυριακή 27 Αυγούστου 2023. η ΕΠΙΤΡΟΠΗ μας, πραγματοποίησε στο Σκαλοχώρι Λέσβου την 4η Ολομέλειά της, προς το σκοπό του τερματισμού της δράσης της, που είχε την μεγαλύτερη δυνατή επιτυχία κατά το 20χρονο έργου της. Τούτο, αφού επρόκειτο να δοθεί  στη  χρήση του Λεσβιακού κοινού  αλλά και των επισκεπτών του νησιού μας τελειωμένος, ο θεμελιώδους σημασίας για την ανάπτυξη της Δυτικής Λέσβου αλλά και όλου του νησιού,  ο 46.664 μέτρα,  οδικός αυτός άξονας.

    Ο Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου κ. Κωνσταντίνος Μουτζούρης είχε την ευγενική καλοσύνη να μας στείλει τον χαιρετισμό του, τον οποίο παραθέτω ως ακολουθεί:

 << ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ 

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ                                  

Ταχ. Δ/νση: Π. Κουντουριώτη 1

Τ.Κ.: 81 132 Μυτιλήνη                             

                                                                                                                                                                Μυτιλήνη 26 Αυγούστου  2023

ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΜΟΥΤΖΟΥΡΗ

«Χαιρετίζω την 4η Ολομέλεια  του Συλλόγου Αγώνα για τον οδικό Άξονα Καλλονής Σιγρίου  που σήμερα 27.8.2023  τερματίζει νικηφόρα τον αγώνα της  με την ολοκλήρωση του σκοπού για τον οποίο δημιουργήθηκε.   Λυπάμαι που ανειλημμένες υποχρεώσεις μου με εμποδίζουν να είμαι κοντά σας , στην σημερινή πανηγυρική συνάντηση.   Όμως αυτό δεν με εμποδίζει να συνεορτάζω μαζί σας για την ευόδωση μιας προσπάθειας που αναπτερώνει το ηθικό και γιγαντώνει τη πίστη ,κατά το     «Τίποτα δεν είναι ακατόρθωτο , για κάποιον που θα προσπαθήσει» (Μέγας Αλέξανδρος 356-323 π.Χ.).   Από το 2003 που δημιουργήθηκε η πρώτη Επιτροπή Αγώνα και μέχρι σήμερα,  έχει  «τρέξει πολύ νερό στο αυλάκι» και έχουν γίνει πολλές παρεμβάσεις, αγωνιστικές διαμαρτυρίες, επισημάνσεις , έγγραφα και επιστολές, συναντήσεις και αιτήσεις, όλες για τον ίδιο σκοπό που ένωσε τις δυνάμεις όλων.  Όλες υποκινούμενες από την αγάπη όλων σας , για το καλό του τόπου, το όραμα και ένα  μέλλον που να  αξίζει στο καθένα  και στην επόμενη γενιά. Θέλω να σας ευχαριστήσω  όλους και να σας συγχαρώ για την προσπάθεια. ...>>

      Η επιτροπή στην οποία αναφέρεται ο κ. Περιφερειάρχης, είναι αυτή που  δημιούργησα το 2003 ως προανέφερα, και που ως Πρόεδρός της με συνέπεια, συνέχεια και πίστη στο σκοπούμενο υπηρέτησα και αόκνως εργάστηκα, για να έχουμε τη χαρά σήμερα η γενέτειρά μας να διαθέτει ένα δρόμο συγχρόνων προδιαγραφών οδοποιίας, που αντικατέστησε τον καρόδρομο που μας κατέλειπε ο Αβδούλ Χαμίτ ο αιμοσταγής και  που αναμφισβήτητα θα συμβάλει στην ανάπτυξη της ακριτικής χερσονήσου του Ορδύμνου  ως και όλου του νησιού μας.

     Αυτό που θα ήθελα ακόμη να καταθέσω είναι ότι η επιτυχία μας στο να έχουμε σήμερα ολοκληρωμένο το σωσίβιο αυτό έργο για το νησί μας,  οφείλεται στα μέλη της Επιτροπής Αγώνα που με τη  δύναμη της υπογραφή τους στο διακηρυκτικό μας έγγραφο του 2003 με “εξουσιοδότησαν” στο να μπορώ να παρεμβαίνω και να  απευθύνομαι προς πάντα αρμόδιο ακόμα και σε επίπεδο Πρωθυπουργού.  Έτσι καταθέτω στο  παρόν, τις από καρδιάς ευχαριστίες μου προς όλους τους.

     Περαίνοντας το παρόν δεν παροράται το γεγονός ότι ενώ ο δικός μας οδικός άξονας είναι εδώ και μήνες σε λειτουργία στην υπηρεσία Λεσβίων  και ξένων, ο «Καλλονής-Πέτρας» που εξαγγέλθηκε την ίδια στιγμή το 1999 απ’ τον τότε Πρωθυπουργό, ακόμη δεν έχει καν ξεκινήσει (κατά πληροφορίες, δημοπρατείται πάλι τον 2ο/2025).

    Τέλος πίστη μου είναι ότι ο σωσίβιος αυτός άξονας μας, μαζί με το «Λιμάνι του Σιγρίου» που κι εκεί άλλοι αγώνες μου και άλλη «Επιτροπή Αγώνα» εξ υπερ4000 μελών έφεραν σε πέρας και σήμερα πια τούτο αποτελεί τη Δυτική Πύλη του νησιού μας, θα αποτελέσουν το δυναμικό εκείνο δίδυμο, ιμάντα αναπτυξιακής ανέλιξης, που θα φέρει πρόοδο κι ευημερία στην ακριτική περιοχή της Δυτικής Λέσβου και γενικά όλο το νησί μας. Οι μεγάλες μας αυτές επιτυχίες,  μου δίνουν άφατη ικανοποίηση και χαρά, αφού έτσι αποδίδω μέρος του χρέους μου προς τον άγιο αυτό τόπο, όπου μ’  αξίωσε ο Μεγαλοδύναμος, να πρωτοδώ το φως τη μέρας    

Δεν υπάρχουν σχόλια: