Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης * * * Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης

Τετάρτη, 25 Ιανουαρίου 2012


ΣΗΦΟΥΝΑΚΕΙΑ  ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΑ ;

            Που είναι οι 600.000 Ευρώ για τις μελέτες του δρόμου Μυτιλήνης –Μανταμάδου;

Η από το 2003 (αφ’ ότου έκανα την επιτροπή αγώνα για τον οδικό άξονα Καλλονής – Σιγρίου) συνεχής, επίμονη, συγκροτημένη και με βαρύτητα επιχειρημάτων διεκδικητική σ’ όλα τα επίπεδα της Δημόσιας Διοίκησης προσπάθεια μου για το σωτήριο αυτό έργο της Β - ΒΔ Λέσβου αλλά και όλου του νησιού μας, ως επικεφαλής της, επί τέλους τον Ιούνιο του 2009 αρχίζει να αποφέρει το πρώτο καρπό. Το πρώτο θετικό αποτέλεσμα. Αποτέλεσμα, που κατά το σχετικό έγγραφο του αρμοδίου τότε Υπουργείου του ΥΠΕΧΩΔΕ αποτιμάται και είναι το ποσό των 20.000.000 Ευρώ. Ποσό πρωτόγνωρο για Δημόσιο έργο στα πράγμα όχι μόνο του νησιού μας αλλά και όλου του Αιγαίου.
 Τούτο το έγγραφο υπήρξε η απάντηση στην τελευταία τότε επιστολή μου προς στον τότε Πρωθυπουργό Κ. Καραμανλή της 4ης / 5/2009 στην οποία αφού διεκτραγοδούσα το αδιέξοδο της όλης κατάστασης, έκανα την πρόταση. « Τέλος, μετά το θολό τοπίο που περιγράφεται με τις πέντε ανωτέρω αναφερόμενες αξονικές διαπιστώσεις και προκειμένου να δώσω διέξοδο στο διαφαινόμενο αδιέξοδο, κάνω την  π  ρ  ό  τ  α  σ  η   το έργο στο σύνολό του να χρηματοδοτηθεί από το ΥΠΕΧΩΔΕ απ’ ευθείας και να εκτελεστεί υπό την επίβλεψή του. Η πρότασή μου αυτή στηρίζεται στο ιστορικό δεδομένο για το ίδιο το έργο, ότι η χρηματοδότηση των μελετών του έγινε από το ΥΠΕΧΩΔΕ αφού είχε χαρακτηρισθεί ως οδικός άξονας Εθνικής Σημασίας.»  
Την είδηση της εκ μέρους του ΥΠΕΧΩΔΕ διαθέσεως διά  της Περιφέρειας Βορ. Αιγαίου των 20.000.000 αυτών Ευρώ έστειλα στα ΜΜΕ και της εφημερίδες του νησιού μας. Η προβολή του θέματος υπήρξε υποτονική. Μπορεί να λεχθεί ότι αγνοήθηκε. Η μόνη που προέβαλε το θέμα κατά πως του άξιζε ήταν ο ΔΗΜΟΚΡΑΤΗΣ. Άλλες εφημερίδες δεν το έβαλαν καν ως είδηση με το αιτιολογικό ότι τα λεφτά αυτά ήταν τάχα για το δρόμο Λάρσος – Καλλονή. (Με το δεδομένο ότι το κονδύλιο αυτό δεν είχε ονοματισθεί συγκεκριμένα για το έργο μας, δεν ήτο και επαρκές για όλο το έργο κάναμε τις σχετικές κινητοποιήσεις μας με κορυφαία την 1η Πανολομέλεια της Επιτροπής μας στο Σκαλοχώρι τον Αύγουστο του 2009. Βέβαια στην διαδικασία αυτή όλοι οι παράγοντες του νησιού είτε βρέθηκαν με την φυσική τους παρουσία είτε με μηνύματα συμπαραστάσεως κ.άλ στην εν λόγω εκδήλωσή μας. Ο μόνος ο οποίος απέσχε  ήταν ο Ν. Σηφουνάκης).
Δεν προέβαλαν την επιτυχία της επιτροπής μας για  τα 20.000.000 αυτά Ευρώ, όμως προέβαλαν και μάλιστα με ιδιαίτερη παρουσίαση (από κάποιες εφημερίδες)  ενέργεια του Ν. Σηφουνάκη που τότε έκανε (εκ συμπτώσεως ;;) ζητώντας απ’ το ΥΠΕΧΩΔΕ το ποσό των 600.000 Ευρώ για τις μελέτες του  δρόμου Μυτιλήνης – Μανταμάδου που έχουν βαλτώσει απ’ τις αρχές της δεκαετίας του 2000. Βέβαια τα  κάθε λογής «παπαγαλάκια» του θριαμβολόγησαν για την μεγάλη αυτή επιτυχία !!! του Ν. Σηφουνάκη. (Ας λεχθεί στο σημείο αυτό, ότι τότε ο πολιτικός μέτοικος Ν. Σηφουνάκης αν και βουλευτής Λέσβου την όλη  υπόθεση για το δρόμο Καλλονής – Σιγρίου,- κατά την πάγια τακτική του -, την είχε «κρεμάσει στον «αυτόματο πιλότο»).
Το γεγονός της προβολής για τα 600.000 Ευρώ του αιτήματος Ν.Σηφουνάκη (για  μελέτες) και παράλληλα το «πνίξιμο» των από το Υπουργείο αυτό χορηγουμένων 20.000.0000 Ευρώ (για την πραγματοποίηση του έργου «οδικός άξονας Καλλονής –Σιγρίου») με έκανε να στείλω σε κάποιες εφημερίδες του νησιού μας το πιο κάτω σημείωμα «Πάντα πίστευα ότι τα 20.000.000 Ευρώ είναι περισσότερα των 600.000 Ευρώ. Πολλώ δε μάλλω όταν τα πρώτα είναι ήδη στο ‘‘ τρουβά ’’  ενώ τα άλλα αιτούμενα. Όμως   η έγκριτος εφημερίδα σας προβάλλει τα δεύτερα, ενώ ‘‘ΘΑΒΕΙ’’ τα πρώτα. Ίσως υπάρχει εξήγηση.»
Τέλος, οι μήνες πέρασαν. Το ΠΑΣΟΚ σε λίγο καιρό έγινε εξουσία τον Οκτώβρη του 2009 και ο Ν. Σηφουνάκης Υφυπουργός στο νεότευκτο Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, δηλ. στο καθ’ ύλη υπουργείο και στο μόνο αρμόδιο για κονδύλια σε ότι αφορά και σε μελέτες για έργα όπως του δρόμου Μυτιλήνης - Μανταμάδου.
Οι μήνες από τον Οκτώβριο 2009 ως σήμερα είναι 27, αυτά τα εξακόσια ψωροχιλιάρικα για τις μελέτες του δρόμου Μυτιλήνης – Μανταμάδου μήπως τα είδατε πουθενά; Μη ψάχνετε. Η απάντηση είναι : ΟΧΙ. Δεν υπάρχουν.
Ερώτηση Κρίσεως : Στο καθ’ ύλη αρμόδιο Υπουργείο (το οποίο διαχειρίζεται  δισεκατομμύρια Ευρώ), ο καθ’ ύλη αρμόδιος Υφυπουργός και βουλευτής Λέσβου, του νησιού μας Ν. Σηφουνάκης, δεν έβγαλε τα 600.000 αυτά Ευρώ, διότι
-          πρώτο ξέχασε να το κάνει,
-          δεύτερο υπήρξε μη ικανός να τα διεκδικήσει,
-          τρίτο ίσως ούτε το ένα ούτε το άλλο.
       Απλά το αίτημα του 2009 ήταν μία αντιπολιτευτική  ενέργεια του στην τότε Κυβέρνηση
      της Ν.Δ. και μέχρις εκεί. Αυτό του αρκούσε. Του αρκούσε να πουλήσει  στα προεκλογικά
       μπαλκόνια, (εν όψει των τότε εκλογών όπως και έπραξε), ότι προέβη στη μεγάλη αυτή
       Πολιτική Ενέργεια. 

                                                                   Τάκης Χαραλ. Ιορδάνης (|Ph.D.)



                                                                  

Δεν υπάρχουν σχόλια: