Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης * * * Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης

Σάββατο, 3 Αυγούστου 2013

Σπερμολογίες ή «ευσεβείς» πόθοι για το Δρόμο Καλλονής–Σιγρίου;;


Σπερμολογίες ή «ευσεβείς» πόθοι για το Δρόμο Καλλονής–Σιγρίου;; 

Να έχεις δώσει την ικμάδα της ενεργητικότητάς σου, της ζωντάνιας σου, των γνώσεών σου και της σχετικής θέλησή σου για δέκα ολόκληρα χρόνια (από τότε που δημιούργησα την Επιτροπή Αγώνα) για να γίνει πραγματικότητα  το όνειρο γενεών συμπατριωτών σου, να το έχεις φθάσει στο παραπέντε για να πιάσουν δουλειά οι μπουλντόζες, να έχεις άμεση πληροφόρηση από τον καθ’ ύλη φορέα (το Υπουργείο που κάνει έργο) για το ότι όλα προχωρούν κανονικά και  να ακούς από χείλη επιφανούς, αξιοπρεπούς και αξιόπιστου συνομιλητού σου που ασχολείται με τα κοινά του νησιού ότι το θέμα του « οδικού άξονα Καλλονής – Σιγρίου » δεν πάει καλά, έχει «κολλήσει» και ότι θα χρειαστεί νέα περιβαλλοντική μελέτη και τότε … «φτου κι απ’ την αρχή», τότε αρχίζεις να τσιμπιέσαι μήπως κοιμάσαι και ονειρεύεσαι έναν εφιάλτη.
Αυτό δε κατά το συνομιλητή μου, διασπείρεται  από το περιβάλλον θεσμικού παράγοντα του νησιού μας και μάλιστα από άνθρωπο του, στενό συνεργάτη του, τον ιπποκόμο του. Συγκεκριμένα ότι η χάραξη του δρόμου μας, συναντά τάχα σπίτια που κατοικούνται και άρα ως τέτοια δεν θα μπορούσαν να γκρεμιστούν, πράγμα που σημαίνει ότι θα πρέπει να γίνει ξανά μελέτη με νέα χάραξη, να εγκριθεί αυτή, όπως επίσης το ίδιο και η αντίστοιχη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Δηλ. εν ολίγοις  «ζήσε Μάη … να φας τριφύλλι.»
Επίσης ότι οι δικαιούμενοι αποζημιώσεως βάσει των Πινάκων για τα υπερκείμενα στα κτήματά τους απ’ όπου θα περάσει ο δρόμος μας  που το Υπουργείο έχει δώσει προς τους εργολάβους για να κάνουν την προβλεπόμενη σε τέτοιες περιπτώσεις διαδικασία, δεν θέλουν να δώσουν τη συναίνεσή τους  υπογράφοντες τα απαιτούμενα δικαιολογητικά. Χαρακτηριστικά ότι κλήθηκαν στην Καλλονή οι εκεί δικαιούχοι και από τους εξήντα περίπου, πήγαν μόνο τρείς !!!  Γενικά ότι υπάρχει σχετική απροθυμία.
Παίρνω αμέσως επαφή με τους της Επιτροπής Αγώνα ως και τους Προέδρους των χωριών (Σίγρι, Βατούσα, Καλλονή) στους οποίους έχω στείλει τους από το Υπουργείο συνταχθέντες αυτούς Πίνακες (των δικαιούχων αποζημιώσεως εκ του δρόμου μας ) και των τριών αυτών χωριών όπου αυτές τις μέρες λαμβάνει χώρα η απαιτούμενη διαδικασία (προσκόμιση τίτλων κυριότητας, υπογραφή υπευθύνων δηλώσεων, κ.λπ.) και αυτό που με διαβεβαιώνουν και οι τρείς είναι ότι όλα βάνουν καλώς δηλ. ότι η συναίνεση των  κατοίκων εκδηλώνεται  ομόθυμα και εμπράκτως. Κοντολογίς τα περί αντιθέτου, μία σκέτη σπερμολογία.
Ακόμη, στους προαναφερόμενους Πίνακες του Υπουργείου δεν  υπάρχει (και στα τρία αυτά χωριά) σπίτι που κατοικείται και που πρέπει να γκρεμισθεί, πράγμα που μου το επιβεβαιώνουν τόσο οι αρμόδιοι του Υπουργείου όσοι και οι Πρόεδροι των τριών χωριών. Δηλ. συμπερασματικά και το θέμα αυτό, είναι άλλη μία σκέτη σπερμολογία.
Και αυτό που μένει να ερωτηθεί κανείς είναι : τελικά αυτές οι σπερμολογίες μήπως είναι «ευσεβείς» πόθοι του, να μη γίνει ο σωτήριος αυτός δρόμος για όλο το νησί μας για να μη πιστωθεί η υλοποίησή του στην Επιτροπή Αγώνα; Τούτο δε αφού εκ των πραγμάτων προκύπτει, αφού ο κ. ιπποκόμος γνωρίζει ότι στο αφεντικό του δεν του πιστώνεται το έργο αυτό και ότι όλος ο Λεσβιακός Λαός το πιστώνει στην Επιτροπή μας.
Είναι απλό δε το γιατί. Γιατί για στις δουλειές που χρειάζεται υψιπέτης προσέγγιση και χειρισμός, πάθος, αγωνιστικότητα και διεκδίκηση δεν φέρει αποτελέσματα ο «αυτόματος πιλότος» τα αποτελέσματα του οποίου (αν υπάρξουν και τέτοια) πάντοτε κεφαλαιοποιεί υπέρ αυτού το αφεντικό του. Ο «αυτόματος πιλότος», που το αδελφό έργο Καλλονής – Πέτρας (εξαγγελθέν το 1999 δια στόματος του τότε Πρωθυπουργού την ίδια μέρα με το δικό μας) και δαπάνης λιγότερη του 1/3 του δικού μας δηλ. λιγότερης των 15.000.000 Ευρώ ακόμη δεν έκανε κατορθωτό να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ (αφού οι μελέτες του δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμη). Ο «αυτόματος πιλότος» που δεν έκανε ακόμη μπορετό να βρεθεί  το μικρό ποσό των 600.000 Ευρώ για την μελέτη του νευραλγικής σημασίας δρόμου Μυτιλήνη - Μανταμάδου. Τέλος ο «αυτόματος πιλότος» που από το 2009 ως σήμερα δεν έκανε κατορθωτό να λυθεί το θέμα της χερσαίας ζώνης του Λιμανιού του Σιγρίου, που το αφεντικό του διέγνωσε (με ποιες άραγε γνώσεις;;!!) ότι υπήρχε τάχα δυσαρμονία μεταξύ χερσαίας και θαλάσσιας εκτάσεως του. Έτσι ο «αυτόματος πιλότος» έχει αδυναμία να εντάξει ακόμη ως σήμερα το έργο μας στο ΕΣΠΑ, παρ’ όλο το «ανασκούμπωμα» μας πολλών Λεσβίων και συνεχή σχετική προσπάθειά μας εδώ και μισό χρόνο. Αυτό, που ως ώριμο από κάθε άποψη έργο θα μπορούσε να είχε ενταχθεί στο ΕΣΠΑ  από το 2009 (αν το αφεντικό του δεν έκανε ότι έκανε τότε, για τον επαναπροσδιορισμό της χερσαίας ζώνης.)

Ας γνωρίζουν τέλος και οι δύο ( αφεντικό, ιπποκόμος) ότι όσο κι΄αν θελήσουν να γίνουν νέοι Ηρόστρατοι, μάλλον δεν προλαβαίνουν πιά να κάνουν το κακό για τον οδικό  άξονας Καλλονής – Σιγρίου. Τούτος θα γίνει με κονδύλια του ΕΣΠΑ, άσχετα και αν ως τώρα η γραφειοκρατία κ.λπ. καθυστέρησαν δύο ολόκληρα χρόνια την έναρξη της κατασκευής του (εντάχθηκε  στο ΕΣΠΑ τον 8ο 2011).


Τάκης Χαραλ. Ιορδάνης (Ph.D.) …………………3 Αυγούστου 2013

Δεν υπάρχουν σχόλια: