Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης * * * Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης

Σάββατο 14 Δεκεμβρίου 2013

Από το νέο ΕΣΠΑ για το νησί μας για έργα Υποδομών ανήκουν μόνο 40 εκατ. Ευρώ.


Από το νέο ΕΣΠΑ για το νησί μας για έργα Υποδομών ανήκουν μόνο 40 εκατ. Ευρώ. Ευτυχώς και το δρόμο Καλλονής – Σιγρίου προϋπολογισμού 44,50 εκατ. Ευρώ η Επιτροπή Αγώνα κατάφερε να το έχει εντάξει στο ΕΣΠΑ.

Όταν από τα 86,50 δισ. Ευρώ των προηγούμενων τεσσάρων Κοινοτικών Πλαισίων Στήριξης  ως το ΕΣΠΑ (που εκπνέει σε λίγες μέρες, στις 31.12.2013) αν και ως νησί σου ανήκουν αναλογικά προς τον πληθυσμό σου περίπου ένα (1) δις Ευρώ και ατυχώς εκ της αβελτηρίας, της μη συνειδητοποίησης των αριθμών(;), της μη διεκδικητικής διάθεσης και ικανότητας (;) των ταγών μας εδώ και 25 χρόνια, έχουν έρθει λιγότερα των 150 εκατομ. για έργα κλίμακος, υποδομών και ανάπτυξης τούτο από μόνο του ως καταστροφή μόνο θα μπορούσε χαρακτηριστεί. Καταστροφή που στην πράξη άμεσα καταφαίνεται από έναν άλλο αριθμό Το ~ 75.000, που είναι πιά μόνο τα άτομα ατυχώς που έχουν μείνει ως γηγενής πληθυσμός του νησιού μας. Τούτο δε μέσα στον ένα αιώνα του ελεύθερου εθνικού μας βίου από τις 140.000 το 1913. Κατ’ αντιπαραβολή η γειτονική Δωδεκάνησος μέσα στα τελευταία 40 χρόνια ο πληθυσμός της όχι μόνο δεν μειώθηκε, αλλά αντίθετα αυξήθηκε πάνω από 50 %. Τούτοι όλοι λοιπόν οι αριθμοί λένε την όλη αλήθεια του πράγματος.
Έτσι τώρα το να διεκδικήσεις από το νέο ΕΣΠΑ (2014 -2020)  που εξαγγέλθηκε αυτές τις μέρες και που στο Πρόγραμμα του «Υποδομές και Περιβάλλον» περιλαμβάνει το ποσό των μόνο ~ 4,00 δισ. Ευρώ, είναι ως να διεκδικείς «ψιχία» για την πραγματοποίηση έργων κλίμακος, τόσων απαραιτήτων για την ανάπτυξη του νησιού μας.  
 Γιατί για να αποκατασταθεί η αδικία θα έπρεπε να πάρει το νησί μας τα σ’ αυτό «οφειλόμενα» 850 εκατομ.. Τούτο βέβαια  είναι άκρως ανεδαφικό. Έτσι αν μπορούμε να διεκδικήσουμε κάτι, αυτό είναι τα αναλογικώς ανήκοντα σε μας, ήτοι ~ 40 εκατ. Ευρώ. Τα ποσά αυτά είναι τόσα όσα να γίνουν τα έργα που δεν καταφέραμε να τα εντάξουμε στο εκπνέον ΕΣΠΑ. Δηλ. το Λιμάνι του Σιγρίου (13,60 εκατομ. ), ο δρόμος Καλλονής – Πέτρας (17 εκατομ. ), η χρηματοδότηση των μελετών του Δρόμου Μυτιλήνης-Μανταμάδου (0,60 εκατομ.). Έτσι περισσεύουν ~ 9,00 εκατ. Ευρώ. Τούτα δεν αρκούν ούτε για την αναβάθμιση του Αεροδρομίου, του οποίου ο Μαυρογιαλούρος του νομού μας εξήγγειλε το 2011 και που κατά την εξαγγελία του, το κονδύλιο που απαιτείτο ήταν περισσότερα από 30 εκατ. Ευρώ.
Όταν φώναζα να μεγιστοποιήσουμε από την πίττα του ΕΣΠΑ το κομμάτι μας, πλείστοι όσοι που με ιδιαίτερο εξυπνάκικο  πνεύμα το μόνο που ξέρουν να κάνουν είναι να  βολεύονται στα λόγια, εμένα μου έδιναν του κόσμου τα επίθετα, χαρακτηρισμούς και πλουμιά. Τώρα τι έχουν να πουν όλοι αυτοί, από το πιο πάνω «ξεγύμνωμά» τους.
Βεβαίως γνωρίζοντας τα πράγματα και επειδή έβλεπα πως ως «μωραί παρθέναι» θα μέναμε εκτός νυμφώνος, το 2003 δημιούργησα την Επιτροπή Αγώνα για το δρόμο Καλλονής – Σιγρίου του οποίου η κατασκευή άρχισε τον περασμένο Σεπτέμβρη και είναι προϋπολογισμού 44,50 εκατ. Ευρώ. Τη μεγάλη επιτυχία της επιτροπής μας με πανηγυρικό τρόπο διατρανώσαμε στο Σκαλοχώρι στις 6.9.2013, λίγες μέρες πριν από την «πρώτη κασμαδιά» στο Σίγρι .
Αναλογίζομαι, αν η Επιτροπή μας δεν είχε τη μεγάλη αυτή επιτυχία, ότι τότε ο δρόμος αυτός θα έμενε για πάντα όνειρο,  σε μας τους της υπανάπτυκτης  Δυτικής Λέσβου.  Απλά γιατί όταν τα δικαιούμενα από το νέο ΕΣΠΑ για το νησί μας είναι μόνο 40 εκατ. Ευρώ κατά τα προλεχθέντα, που θα βρισκόταν τα 44,50 για το δικό μας δρόμο;;
 

Τάκης Χαραλ. Ιορδάνης (Ph.D.) ....................15.12.2013

Δεν υπάρχουν σχόλια: