Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης * * * Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης

Σάββατο 15 Φεβρουαρίου 2014

Δρόμος «Καλλονής – Σιγρίου» : Οι «παιδικές» αρρώστιες «γιατρεύονται» σιγά –σιγά !!



Δρόμος «Καλλονής – Σιγρίου» : Οι «παιδικές» αρρώστιες «γιατρεύονται» σιγά –σιγά !!

Σήμερα το μεσημέρι με ευχαρίστηση πληροφορήθηκα ότι ο δεύτερος εργολάβος της Κοινοπραξίας του δρόμου μας «Ελληνική Υδροκατασκευή» προτίθεται να ξεκινήσει τις εργασίες της στο τμήμα των ~ 15 χιλιομέτρων (από διακλάδωση προς «Απολίθωμένα» ~ 5 km από Σίγρι, έως Βατούσα) που έχει αναλάβει, εντός της τρέχουσας εβδομάδας. Τούτο αφού ξεπεράστηκε το κάποιο διαδικαστικό πρόβλημα που υπήρχε με τη Δασική Υπηρεσία Λέσβου. Έτσι τα μηχανήματά του, που είχε κατεβάσει στην περιοχή εδώ και αρκετό καιρό θα αρχίσουν το έργο τους, ξεκινώντας από το σημείο διακλάδωσης προς «Απολίθωμένα» δηλ ~ το 5 km από Σίγρι. Έτσι οι ρυθμοί προχώρησης του έργου θα επιταχυνθούν ώστε  τελικά κατά τα οριζόμενα από τους σχετικούς κανονισμούς και διατάξεις, τούτος να έχει ολοκληρωθεί μέσα στις προβλέψεις που υπάρχουν για τα έργα τα ενταγμένα στο ΕΣΠΑ (2007 – 2013). Ελπίζουμε και ο τρίτος εργολάβος του τμήματος από Σκαλοχώρι έως Άγιο Ιγνάτιο, να αρχίσει κι αυτός τις δικές του εργασίες, κατά το δυνατόν άμεσα.
Ένα άλλο διαδικαστικό θέμα που έχει ολοκληρωθεί, είναι το υπογραφέν μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ της Δ/νσης Οδικών Δικτύων του Υπουργείου και του «Μουσείου Φυσικής Ιστορίας» και έτσι η προχώρηση των εργασιών θα γίνεται κάτω από την επίβλεψη των αρμοδίων του Μουσείου. Κατ’ αυτό τον τρόπο, θα υπάρξει η  προστασία και διάσωση των απολιθωμένων κορμών που ασφαλώς και θα βρεθούν εντός του εκσκαπτομένου πετρώματος - ηφαιστειακός τόφφος, που είναι η μήτρα δημιουργίας των απολιθωμένων – σ’ όλο το μήκος, τουλάχιστον ως τη διακλάδωση Ερεσού- Αντίσσης – Σιγρίου. Αναμένεται η ολοκλήρωση της διαδικασίας εκ μέρους του «Μουσείου», της πρόσληψης του απαιτούμενου για την εργασία αυτή προσωπικού.
Τέλος, διάφορα που άπτονται σε θέματα διαχείρισης ως προς τα οικονομικά του έργου, τα οποία είχαν προκύψει από τη νέα δομή του Υπουργείου και ακόμη από το «κλείσιμο» της χρονιάς (2013), κ.λπ. όπως πληροφορηθήκαμε, έχουν αρχίσει να ομαλοποιούνται σε τρόπο ώστε να αρχίσουν να γίνονται οι απαιτούμενες πληρωμές των ως τώρα εργασιών και βεβαίως αυτών που θα αρχίζουν να γίνονται εφεξής, κατά τα πιο πάνω γραφέντα.
Είναι ασφαλώς ικανοποίηση μεγάλη το να βλέπεις ότι οι κόποι δέκα ολόκληρων χρόνων της Επιτροπής Αγώνα που είχαν το αποτέλεσμα να ξεπεραστούν όταν έπρεπε αδράνειες «αυτόματου πιλότου», έχουν το πρακτικό αποτέλεσμα να υλοποιείται ( ξεπερνώντας τις όποιες αναμενόμενες δυνάμεις αδρανείας) το μεγαλύτερο έργο που έγινε ποτέ στον Αιγαιακό χώρο, ύψους 44,50 εκατ. Ευρώ.  
Κάτι που δεν έγινε με το αδελφό έργο Καλλονής – Πέτρας (εξαγγέλθηκε την ίδια μέρα με τον δικό μας, τον Οκτώβριο του 1999) που είναι προϋπολογισμού ~1/3 του δικού μας (17 εκατομ.) και που δεν εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ, με συνέπεια να δημιουργείται αυτές τις μέρες Επιτροπή Αγώνα κατοίκων της περιοχής με επι κεφαλής τον Αντιδήμαρχο Λέσβου για τη Μήθυμνα, για να αγωνιστεί να ενταχθεί το έργο αυτό στο ΝΕΟ ΕΣΠΑ. Αυτό το οποίο γράφεται στη διακήρυξη της επιτροπής αυτής που επί λέξει αναφέρει: «Δεκαπέντε χρόνια πέρασαν, οι κυβερνήσεις διαδέχονταν η μία την άλλη, όλοι μιλούσαν για το ότι το έργο είναι ώριμο, αλλά εις μάτην, οι υποσχέσεις ξεχνιόντουσαν όταν η κάθε νέα κυβέρνηση έπαιρνε την εξουσία », είναι αποκαλυπτικό το τι θα είχε συμβεί και στο δικό μας δρόμο, τον «Καλλονής – Σιγρίου», αν δεν είχε υπάρξει η από το 2003 Επιτροπή Αγώνα, που δημιούργησα και βέβαια το άοκνο, αδιάλειπτο και διεκδικητικό έργο αυτής.
Η ανάρτηση του κειμένου η σχετική, της 13. 2.2014 που διαβάζετε πιο κάτω, αποτελεί το μέτρο της δικαίωσης των προσπαθειών μου στο να δημιουργήσω το 2003 τη δική μας Επιτροπή, κρίνοντας κατ’ αντίστιξη το στάδιο στο οποίο βρίσκεται το καθένα απ’ τα δύο αδελφά έργα.  

Δρ.Τάκης Χαραλ. Ιορδάνης …………. 15.2.2014

Δεν υπάρχουν σχόλια: