Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης * * * Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης

Κυριακή 16 Φεβρουαρίου 2014

Είμαστε άραγε ικανοί εμείς οι Λέσβιοι να απορροφήσουμε ένα δισ. Ευρώ για αναπτυξιακά έργα;;;



Eίμαστε άραγε ικανοί εμείς οι Λέσβιοι να απορρο-φήσουμε ένα δισ. Ευρώ για αναπτυξιακά έργα;;;
Το πιο κάτω σχόλιο μου έγραψα στο lesvospost.com σε ένα άρθρο του, σήμερα, εν αναφορά προς την καθυστέρηση του έργου «οδικός άξονας Μόρια Λάρσος» 3,80 χιλιομέτρων μόνο,  έργου ενταγμένου στο Γ! ΚΠΣ ( κονδύλια από το Τομεακό του Υπουργείου ΥΠΟΜΕΔΙ) μαζί με το υπόλοιπο τμήμα ως την Καλλονή, που ευτυχώς έχει τελειώσει. Αυτό λοιπόν που γράφεται στο εν λόγω άρθρο είναι ότι το έργο καθυστερεί γιατί θα πρέπει να μεταφερθεί ένα τμήμα σωλήνων ύδρευσης σε νέα θέση  περί τα 600 μέτρα ( σ’ένα χαντάκι ενός μέτρου περίπου πλάτους και άλλο τόσο βάθους, με άμμο στρωμένο για να μπούν οι σωλήνες και τέλος να σκεπαστεί ) δαπάνης 130.000 Ευρώ που τα πληρώνει και αυτά το Υπουργείο.  Όλη αυτή η δουλειά θα πάρει 10 - 15 μέρες όλες κι όλες. Δεν γίνεται όμως αυτό, γιατί το έργο πρέπει να το δρομολογήσει η Δημοτική Επιχείρηση Υδρευσης Αποχέτευσης Λέσβου (ΔΕΥΑΛ) που ανήκει στο Δήμο Λέσβου. Τούτο δεν γίνεται γιατί η ΔΕΥΑΛ δεν έχει διοίκηση και συγκεκριμένα λείπει ο εκπρόσωπος του κοινού, ορίσθηκε αυτός « ο πολίτης» ως ορίζεται κάποια στιγμή με απόφαση του Δ.Σ. του Δήμου Λέσβου, αλλά για τυπικούς λόγους η προϊσταμένη αρχή του Δήμου απέρριψε την απόφαση αυτή. Τώρα ο Δήμος πρέπει να ξαναορίσει με νέα απόφαση του Δ.Σ. του, ένα  Δήμος που ο Δήμαρχος στερείται πιά  της απαιτούμενης πλειοψηφίας που από εκεί αρχίζει η δυστοκία των πραγμάτων. Απ’ την άλλη μεριά να λέει η διοίκηση της ΔΕΥΑΛ ότι μόλις πριν ένα μήνα της εστάλη έγγραφο σχετικό για το έργο αυτό, ο  εργολάβος και με το δίκιο του ο άνθρωπος να απευθύνεται στο Δήμαρχο, να απευθύνεται στο Περιφερειάρχη…Άκρη τελικά να μη βγαίνει και το έργο βαλτωμένο να καθυστερεί!! Μύλος δηλ. τελικά,  η υπόθεση.
Ζόφος, Κατάθλιψη, Απελπισία…  
Έτσι έγραψα κάτω από σχετική φόρτιση το πιο κάτω, (το αντέγραψα και το μεταφέρω αυτούσιο) : 

Μερικές φορές γράφω το πολύ απλό ότι στα 86,5 δισεκατομμύρια Ευρώ που ήρθαν στην Ελλάδα για έργα κλίμακος και υποδομών με τα τέσσερα ΚΠΣ, το νησί μας πληθυσμού ~ 100.000 σε βάση ισονομίας και ισοπολιτείας με τους άλλους όλους Έλληνες , θα έπρεπε να είχαν έρθει κονδύλια της τάξεως των 850 εκατομμ, Ευρώ χώρια αυτά της Εθνικής συμμετοχής ήτοι συνολικά πάνω από ένα δισεκατομμύριο Ευρώ !! Δηλ. αν μας είχε έρθει ο Πακτωλός αυτών των χρημάτων, θα μπορούσαμε να είχαμε τελειωμένο ένα οδικό δίκτυο 250 -300 χιλιομέτρων, το εργοστάσιο της ΔΕΗ 120 MW, ένα νέο αεροδρόμιο, το φράγμα του Τσικνιά, το Λιμάνι του Σιγρίου κ.α. δηλ. όλα αυτά τα έργα που δεν μας έκανε η Πολιτεία τον ένα αιώνα ελεύθερου εθνικού βίου του νησιού μας. Έτσι θα είχε δρομολογηθεί η ανάπτυξη που τόσο ανάγκη την έχουμε για να μην ερημώσουν τα χωριά μας και να αρχίσει το ...νησί να έχει νέους ανθρώπους και όχι να έχει γίνει ένα απέραντο γηροκομείο!! Από το ένα δισ. Ευρώ ήρθαν λιγότερα των εκατό εκατομμυρίων. (Με το δρόμο Καλλονής - Σιγρίου που έχει αρχίσει να κατασκευάζεται από τον περασμένο Σεπτέμβριο αυτά που θα έθουν τελικά θα είναι λιγότερα των 150 εκατομ). Βλέποντας τη δυστοκία των πραγμάτων κατά την περιγραφή που διαβάζω πιο πάνω με τη ΔΕΥΑΛ. το Δήμο, την Περιφέρεια, τη γραφειοκρατία, όλο αυτό το ζόφο, αναρωτιέμαι είμαστε ικανοί να διαχειριστούμε τέτοια κονδύλια εμείς οι κάτοικοι του ευλογημένου αυτού νησιού ;;
Μήπως αυτά ξέρει το Αθηνοκεντρικό κράτος και δεν μας έδωσε και δεν μας δίνει αυτά που μας ανήκουν;;; Δεν θα ήθελα να κάνω επέκταση σκέψεων ...>>
Τάκης Χαραλ. Ιορδάνης (Ph.D.) …………. 16.2.2014

Δεν υπάρχουν σχόλια: