Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης * * * Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης

Κυριακή, 23 Φεβρουαρίου 2014

Δικαιωμένος, απ’ τη δημιουργία της Επιτροπή Αγώνα Καλλονής-Πέτρας;

Δικαιωμένος, απ’ τη δημιουργία της Επιτροπή Αγώνα Καλλονής-Πέτρας;
Φίλος με τον οποίο είχαμε καιρό να μιλήσουμε, μου τηλεφώνησε αυτές τις μέρες επί τούτου ως φάνηκε εκ των υστέρων και αφού είπαμε αρχικά τα καθιερωμένα,  κάποια στιγμή με ρώτησε.
<< Τάκη, αισθάνεσαι δικαιωμένος ;>>
 << Για πιο πράγμα;>>
 ρώτησα και αυτός παραπέμποντάς με στο δημοσίευμα του ΕΜΠΡΟΣ που διαβάζετε πιο κάτω, μου συμπλήρωσε  
<< επειδή σε μιμούνται οι Πετριανοί, οι Μολυβιάτες και΄γενικά όλοι της Βόρειας Λέσβου που έκαναν την δική τους ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΚΑΛΛΟΝΗΣ – ΠΕΤΡΑΣ>>.
 Η απάντησή μου  ήταν ότι
<< αισθάνθηκα δικαιωμένος για τον αγώνα μου, την Επιτροπή για το δικό μας δρόμο, κ.λπ. όταν πήρα απ’ το Υπουργείο το καλοκαίρι επιστολή με την οποία μου ανακοινωνόταν πως επίκειτο η έναρξη των έργων του Καλλονής – Σιγρίου, πράγμα που έτσι έγινε το Σεπτέμβριο. Αυτή, όπως ξέρεις φίλε μου ήταν και ο στέρεος λόγος πάνω στο οποίο βασίστηκα για να κάνουμε την Πανηγυρική ολομέλεια της επιτροπής μας στο Σκαλοχώρι στις 6.9.2014.>>
<< Σωστά, εξ  άλλου τέτοια έργα, 45 κοντά εκατομμύρια προϋπολογισμός, 55 χιλιόμετρα δρόμος σύγχρονος, δεν γίνονται συχνά στα μέρη μας >>
μου απάντησε και συνέχισε
<<Αλλά και τούτο το γεγονός, της δημιουργίας της Επιτροπής Αγώνα για το δρόμο Καλλονής – Πέτρας, ασφαλώς και θα σου δίνει κάποια ικανοποίηση.>>
<<Να σου πω φίλε μου, πρώτο τα χιλιόμετρα θα είναι πολύ λιγότερα και ακριβώς 46.664 μέτρα. Δεύτερο, έμμεσα ναι, αφού έτσι δικαιώνομαι εκ των πραγμάτων ως προς τη στρατηγική που ακολούθησα εδώ και 10 χρόνια όταν δημιούργησα την δική μας επιτροπή. Ήξερα ότι αν δεν το διεκδικούσαμε δεν θα μας το δίνανε. Και βέβαια ενώ ο δικός μας δρόμος  κατασκευάζεται πια, ο δρόμος Καλλονής – Πέτρας  παρ’ όλο ότι είναι κόστους μόνο το 1/3 του δικού μας δεν μπήκε ούτε στο ΕΣΠΑ. Σου θυμίζω πως το άλλο μεγάλο έργο μας το Λιμάνι του Σιγρίου το έβαλαν τρείς μέρες πριν από τη λήξη του ΕΣΠΑ. Αυτό ακριβώς με δικαιώνει για τις επιλογές μου. Έτσι με αυτό το δεδομένο δεν θα μπορούσε να γίνει αλλιώς για τους φίλους μου τους Πετριανούς, Μολυβιάτες κ.λπ. που είναι θαλασσινοί και καλά ξέρουν πως  “αν δεν βρέξεις τα πόδια σου ψάρια δεν τρώς”. Και αφού είδαν ότι εμείς που τα βρέξαμε τώρα τρώμε ψάρια, αποφάσισαν κι εκείνοι να ακολουθήσουν τη δική μας  συνταγή.>>  ΄
<< Μα αυτό ακριβώς εννοούσα. Αλλά θα γίνει τελικά κάτι;;>>, συμπλήρωσε ο φίλος.   
<< Να σου πω τώρα είμαι σίγουρος ότι και αυτός ο νευραλγικός άξονας για την περιοχή αλλά και όλο το νησί θα γίνει. Ο λόγος γιατί πιά δεν θα είναι μόνο ο αυτόματος πιλότος που θα νοιάζεται γι’ αυτόν αλλά και κάποιοι επισπεύδοντες, επικεφαλείς, μέλη της επιτροπής κ.λπ.>> του απήντησα.
<< Μακάρι, άντε να δούμε >> μου είπε συγκαταβατικά καθώς πήγε να ολοκληρωθεί η συζήτησή μας.
<<Να σου πω, αυτό που γράφει  η διακήρυξη των φίλων του Καλλονής – Πέτρας κάπου, είναι το στοιχείο της αφύπνισης τους που χρειαζόταν για να είμαι πιά σίγουρος ότι και ο δρόμος  αυτός θα γίνει : «Δεκαπέντε χρόνια πέρασαν, οι κυβερνήσεις διαδέχονταν η μία την άλλη, όλοι μιλούσαν για το ότι το έργο είναι ώριμο, αλλά εις μάτην, οι υποσχέσεις ξεχνιόντουσαν όταν η κάθε νέα κυβέρνηση έπαιρνε την εξουσία», αναφέρεται στη διακήρυξη, που υπογραμμίζει πως πέρασαν δύο κοινοτικά πλαίσια στήριξης, το Γ΄ και το Δ΄ τού ΕΣΠΑ, δίχως το έργο να ενταχθεί.>>
 << ΕΜΠΡΟΣ
Επιτροπή αγώνα για τον οδικό άξονα Καλλονής - Πέτρας
Να ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ
Τρίτη 11 Φεβρουαρίου 2014

Με επικεφαλής τον αντιδήμαρχο Μήθυμνας, Ιγνάτιο Χατζηχρήστου, δημιουργήθηκε επιτροπή αγώνα για το έργο «Κατασκευή Οδικού Άξονα Καλλονής - Πέτρας» και βασικό μέλημά της είναι να αφυπνίσει τους υπευθύνους που δεν το ενέταξαν στο ΕΣΠΑ.
Η επιτροπή καλεί τους πολίτες της Λέσβου να υπογράψουν διακήρυξη που έχει διαμορφωθεί και βρίσκεται στα Δημοτικά Καταστήματα Μήθυμνας και Πέτρας, με αίτημα την ένταξη του έργου στο νέο ΕΣΠΑ 2014 - 2020.
«Δεκαπέντε χρόνια πέρασαν, οι κυβερνήσεις διαδέχονταν η μία την άλλη, όλοι μιλούσαν για το ότι το έργο είναι ώριμο, αλλά εις μάτην, οι υποσχέσεις ξεχνιόντουσαν όταν η κάθε νέα κυβέρνηση έπαιρνε την εξουσία», αναφέρεται στη διακήρυξη, που υπογραμμίζει πως πέρασαν δύο κοινοτικά πλαίσια στήριξης, το Γ΄ και το Δ΄ τού ΕΣΠΑ, δίχως το έργο να ενταχθεί.
Γιατί προς Σίγρι;
«Λες και σε αυτήν τη γωνιά της Λέσβου δεν κατοικούν 6.000 κάτοικοι τους χειμερινούς μήνες και πάνω από 20.000 κάτοικοι τους θερινούς μήνες. Λες και δεν είναι η Μήθυμνα η ναυαρχίδα του τουρισμού στη Λέσβο από τη δεκαετία τού '50.
Λες και η Μήθυμνα μαζί με την Πέτρα, την Άναξο και την Εφταλού δε φιλοξενούν συνολικά 50.000 τουρίστες που έρχονται με απευθείας πτήσεις από το εξωτερικό, χώρια τους ντόπιους επισκέπτες, και ακόμη χώρια τα τελευταία χρόνια τους Τούρκους τουρίστες που έρχονται στον τόπο μας με αυξανόμενους συνεχώς ρυθμούς», αναρωτιούνται οι υπογράφοντες τη διακήρυξη, που απευθυνόμενοι στην κυβέρνηση θέτουν ζήτημα γιατί προηγήθηκε ο οδικός άξονας προς Σίγρι, παρ' ότι ήταν μεγαλύτερου προϋπολογισμού έργο: «Ποιοι είναι οι κύριοι που αποφάσισαν να μην εγκρίνουν τον οδικό άξονα Καλλονής - Πέτρας, αγνοώντας την ύπαρξή του, που το κόστος κατασκευής είναι 17 εκατ. ευρώ (δηλαδή μόνο το 1/3 του ήδη υλοποιούμενου οδικού άξονα Καλλονής - Σιγρίου των 44,5 εκατ. ευρώ);»
Υπενθυμίζοντας την ύπαρξη του λιμανιού της Πέτρας που εξυπηρετεί τη φορτοεκφόρτωση εμπορικών πλοίων για οικοδομικά υλικά στη βόρεια Λέσβο, ζώντων ζώων του σχετικού εμπορίου, καθώς και το εξαγόμενο αλάτι από τις αλυκές της Καλλονής, η διακήρυξη αναφέρει πως οι κάτοικοι της βόρειας Λέσβου, αλλά και όλοι οι Λέσβιοι, όπως και οι πολυάριθμοι επισκέπτες του τόπου, διακαώς επιθυμούν να μπορούν να μεταβαίνουν στα 18 χωριά της περιοχής οδηγώντας με ασφάλεια, σε σύντομο χρονικό διάστημα, εξοικονομώντας παράλληλα καύσιμα και με τη διακήρυξή τους τα διεκδικούν όλα αυτά.
Επιπρόσθετα, με την επικείμενη δημιουργία της νέας πύλης εισόδου στη Λέσβο που υλοποιείται στην Πέτρα, αυξάνονται οι λόγοι που θα πρέπει οι ασκούντες την εξουσία να δρομολογήσουν άμεσα την κατασκευή του δρόμου, όπως επισημαίνουν, ζητώντας ένα νέο, ασφαλή οδικό άξονα από την Καλλονή στην Πέτρα, που δε θα έχει χίλιες στροφές και δε θα συνεχίζει να είναι αυτός που χαράχθηκε από τους Οθωμανούς προ ενάμιση περίπου αιώνα, αλλά θα ανταποκρίνεται στα σύγχρονα δεδομένα και τις αντίστοιχες σχετικές προδιαγραφές της οδοποιίας σήμερα.
Καλοπροαίρετα Σχόλια
Τάκης Χατζηαναγνώστου
13/02/2014 - 17:47

Συμφωνώ απολύτως με τα

Συμφωνώ απολύτως με τα παραπάνω.>>

Δρ.Τάκης Χαραλ. Ιορδάνης                 23.02.2014

Δεν υπάρχουν σχόλια: