Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης * * * Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης

Πέμπτη, 13 Νοεμβρίου 2014

Πότε οι Ρυθμοί χελώνας της προόδου του έργου «δρόμος Καλλονής – Σιγρίου» θα επιταχυνθούν ;;

Πότε οι Ρυθμοί χελώνας της προόδου του έργου «δρόμος Καλλονής – Σιγρίου» θα επιταχυνθούν ;;
 
Για να γίνει ένα συγκεκριμένο έργο κατά βάση χρειάζονται τα πιο κάτω. Πρώτον και κύριο χρήματα. Δεύτερο, Προδιαγραφή του τι θα κατασκευαστεί . Τρίτο, συμφωνία αλλά οπωσδήποτε και σωστή συνεργασία μεταξύ κατασκευαστού/εργολάβου και εντολέως. Τέταρτο, χρονοδιάγραμμα πραγματοποιήσεως του έργου.
Αν αυτά όλα υπάρχουν τότε το έργο προχωρά, ολοκληρώνεται και τελικά είναι αυτό που ο εντολέας περιμένει. Αν κάποιο απ’ όλα αυτά δεν πληρούται τότε το έργο έχει προβλήματα.
Ας πάμε στο δικό μας έργο.
Το πρώτο και το τέταρτο είναι δεδομένα. Συγκεκριμένα : Προϋπολογισμός : 39,50 εκατομμύρια Ευρώ ( +5,0 εκατομ. για απαλλοτριώσεις γής, έργα ΔΕΗ, πληρωμές για κάλυψη αναγκών αρχαιολογίας κ.α.). Χρόνος περάτωσης του έργου : Ο Σεπτέμβριος του 2016.
Για το δεύτερο, ασφαλώς και υπάρχει η απαιτούμενη  προδιαγραφή του τι θα κατασκευαστεί που είναι αυτή η οποία χρησιμοποιήθηκε στον  σχετικό διαγωνισμό, βάσει της οποίας οι εργολάβοι που έλαβαν μέρος υπέβαλαν τις προσφορές τους και εξ αυτού προέκυψε ο μειοδότης ( η Κοινοπραξία των τριών γνωστών πιά εταιρειών). Γιά το τρίτο, δηλ συμφωνία αλλά οπωσδήποτε και  σωστή συνεργασία μεταξύ κατασκευαστού/εργολάβου  και εντολέως, το πρώτο, υπάρχει οπωσδήπτε. Δηλ. η υπογραφείσα σύμβαση μεταξύ Κοινοπραξίας και Δημοσίου. Για το θέμα της συνεργασίας μεταξύ των εργολάβων της Κοινοπραξίας και των εκπροσώπων του Δημοσίου δεν μπορώ να ξέρω. Εύχομαι όντως να είναι η σωστή, η πρέπουσα συνεργασία.
Το καλοκαίρι λοιπόν, στις  διακοπές μου, είχα την ευκαιρία να «βλέπω» σχεδόν  καθημερνά  το έργο μας απ’ το Σίγρι ως το Σκαλοχώρι . Είχαν γίνει αρκετά. Όμως πολλά έχει να γίνουν ακόμα. Πέραν από τη δική μου άμεση αντίληψη των πραγμάτων, είχα και την πληροφόρηση την οποία μου έδιναν βέβαια και μέλη της Επιτροπής Αγώνα. Θέματα πολλά. Άλλα σημαντικά, άλλα επουσιώδη Τα κυριότερα τα οποία είχα καταγράψει τότε αλλά ατυχώς παρ’ όλο ότι πέρασαν δύο μήνες ήδη, απ’ ότι φαίνεται ακόμη δεν έχουν ξεπεραστεί και έτσι το έργο  καθυστερεί. Με λίγα λόγια ο ρυθμός προόδου του έργου είναι ρυθμός χελώνας ατυχώς. Κατέγραψα, τα :
α) Οι απολιθωμένοι κορμοί, ευάριθμοι μάλιστα,  που εντοπίστηκαν με την πρόοδο των εργασιών και στέκονται στα πρανή του δρόμου όπως έχουν καλυφθεί με γύψο (για προφύλαξη, προστασία), δεν έχουν απομακρυνθεί ως θα έπρεπε αλλά βρίσκονται στον τόπο τους όλους αυτούς τους μήνες και προφανώς το έργο δεν μπορεί να προχωρήσει όπως θα έπρεπε.
β) Στο τμήμα μετά την διακλάδωση  των «Απολιθωμένων» μέχρι το Υψηλό Μοναστήρι  δεν είχαν γίνει τεχνικά έργα (γεφύρια στα όποια ρυάκια και μικρορέματα) ενώ τα χωματουργικά προχωρούσαν με τη χρήση χωματουργικών μηχανημάτων.
γ) Η διαδικασία των επιτάξεων να λέγεται από πολλούς ότι δεν ολοκληρώνεται (για πολλούς και διαφόρους λόγους) και έτσι οι εργολάβοι δεν μπορούν να μπούν στην όποια ιδιοκτησία για την εκτέλσεη του προβλεπόμενου έργου.Τούτο έγινε,  στην περιοχή της Άντισσας  αλλά και του Σκαλοχωρίου.
γ1) Κάποιοι ιδιοκτήτες στη λογική ότι δεν έχουν εισπράξει τα εκ των επιτάξεων προβλεπόμενα ποσά δημιουργούσαν διάφορα προβλήματα στους εργολάβους ( δικαστικές ενέργειες, παρεμπόδιση εργασιών, τοποθέτηση συρμοτοπλεγμάτων, κ.λπ)
δ) Τα έργα της γέφυρας στο Βούλγαρη δεν  έχουν προχωρήσει παρ’ όλο ότι τον Αύγουστο είχαν μπει στην κοίτη του ποταμού και είχαν κάνει τις σχετικές προετοιμασίες. Έχουν φαίνεται δε τώρα «κολλήσει»τελείως, παρ’ όλο ότι επί τόπου έχει μεταφερθεί μηχάνημα βαρέως  τύπου ανοιγμάτων των  θεμελίων της γέφυρας. Τελικά μετά το άνοιγμα κάποιων «τρυπών» όπως με πληροφορεί τεχνικός, μέλος της Έπιτροπής Αγώνα το μηχάνημα αυτό σταμάτησε. 
ε)  Αλλοπρόσαλλη  προχώρηση σε διάφορα τμήματα του δρόμου να μη γίνεται καμία εκσκαφή και πιά πέρα να γίνεται. Όταν ρώτησα  να μάθω γιατί αυτό, μου είπαν ότι ο ΟΤΕ θα πρέπει να  μετακινήσει  την Οπτική Ίνα ώστε απρόσκοπτα στη συνέχεια να προχωρήσουν τα χωματουργικά έργα.
 
Βέβαια με τη δυστοκία που περιγράφεται πιο πάνω, αυτό που έκανα γυρίζοντας στην Αθήνα ήταν ότι  προσπάθησα να μάθω ποία είναι η απορρόφηση των κονδυλίων. Μου ελέχθει ότι είναι της τάξεως του 14 % και  ότι θα έπρεπε να είναι 20 %
Τέλος, αναμφίβολα δεν  θα μπορούσα να υπάρξω κατά κανένα τρόπο ο project manager του έργου, ο οποίος θα έπρεπε να ανασκουμπωθεί για να «τρέξει» τις όποιες επί μέρους εργασίες. Περαίνοντας θα πρέπει να πω ότι αν δεν λυθούν τέτοιου είδους προβλήματα / θέματα όπως τα πιο πάνω και μάλιστα εν τη «γενέσει» τους, το βέβαιο είναι ότι το έργο θα προχωρά με ρυθμούς χελώνας.
Άραγε δεν θα μπορούσε να παρέμβει κάποιος και να δράσει καταλυτικά για την επιτάχυνση των πραγμάτων;; Το να αναρωτηθώ αν υπάρχει λόγος για τη περιγραφείσα δυστοκία θα ήμουν άραγε καχύποπτος;;
Μήπως ο προϋπολογισμός του έργου είναι μικρός, όπως έχω ξαναγράψει, και προκύπτει όλη αυτή η κατάσταση;;
ΕΙΘΕ,  να είμαι λάθος.
 
Τάκης Χαραλ. Ιορδάνης (Ph.D.) …….….. 13.11.2014

Δεν υπάρχουν σχόλια: