Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης * * * Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης

Τρίτη 16 Δεκεμβρίου 2014

Ο π. Πρόεδρος του Συλλόγου Αντισσαίων Τάκης Χαρλ. Ιορδάνης, αυτοαναστέλλει την ιδιότητά του ως μέλος του Συλλόγου Αντισσαίων της Αθήνας



Ο  π. Πρόεδρος του Συλλόγου Αντισσαίων Τάκης Χαρλ. Ιορδάνης, αυτοαναστέλλει την ιδιότητά του ως μέλος του Συλλόγου Αντισσαίων της Αθήνας.

Με την παρούσα ανακοινώνω ότι
α ν α σ τ έ λ λ ω
την ιδιότητά μου ως μέλος του Συλλόγου για την έναντι του ΜΕΓΑΛΟΥ ΑΝΑΜΟΡΦΩΤΗ ΤΗΣ ΑΝΤΙΣΣΑΣ Γιάν. Βασ. Φωτιάδη (του αποθανόντος προ 45ετία), επιδειχθείσα αμετροέπεια και μικρότητα, εκ μέρους του νυν Προέδρου Στ. Σφιχτέλλη, κατά τα αναφερόμενα πιο κάτω θέματα :

Θέμα πρώτο : Αφορά στα της κάλυψης της δαπάνης, απ’ το Σύλλογο μας, ποσού ευτελούς μπροστά στη μεγαλοσύνη του τιμωμένου ΜΕΓΑΛΟΥ Αντισσαίου, Γ. Β. Φωτιάδη, στο να υλοποιηθεί η από τον τότε Δήμο Ερεσού – Αντίσσης ομόφωνη απόφαση υπ’ αριθμ. 99 / 2010 του Δ.Σ. του Δήμου, «να  ονομασθεί ο κεντρικός δρόμος του χωριού (απ’ το Ηρώων ως την κεντρική πλατεία) σε «ΟΔΟ ΓΙΑΝΝΗ Β. ΦΩΤΙΑΔΗ »,  για τη δημιουργία των απαιτουμένων πλακών σημάνσεως.
Τούτο ατυχώς δεν υλοποιήθηκε λόγω αποκλειστικής ευθύνης του Προέδρου του Συλλόγου Στ. Σφιχτέλλη, αφού :
- 1) εμπαίζει σχετικά  το γιό του τιμωμένου Βασίλη, επί εννιά τώρα ολόκληρους μήνες!.
- 2) δεν εισηγείται το θέμα στο Δ.Σ. παρ’ όλο ότι είναι υπόθεση αποκλειστικά  της δικής του αρμοδιότητας, μετά την ανάγνωση της εισήγησής της σχετικής προτάσεως μου στη Γ.Σ. του Συλλόγου τον περασμένο Μάρτιο.
 3) Δεν περιέλαβε το θέμα αυτής της εισήγησής – πρότασής μου δηλ το να καλυφθεί η απαιτουμένη δαπάνη απ΄ το Σύλλογό μας, στην ημερήσια διάταξη της Γ.Σ. του περασμένου Μαρτίου, ενώ του την είχα αποστείλει εγκαίρως.
-  4) Δεν ήταν στην  πρόθεσή του καν να παρουσιασθεί η εισήγησή μου αυτή  στην Γ.Σ. του Συλλόγου.
- 5) Δεν στήριξε την πρόταση μου αυτή παρ’όλο ότι (εν απουσία μου - δεν παρέστην στη Γ.Σ.-) την εισηγήθηκε, προς τιμή του, ο πρώην Πρόεδρος του Συλλόγου, Θεόφρ. Καραγεώργης.
- 6)  Δεν ανέλαβε καμμία πρωτοβουλία για να «περάσει» ως απόφαση της Γ.Σ. μετά την γενομένη εισήγηση από τον Θ. Καραγεώργη, αλλά κατοχυρώθηκε πίσω από τις φωνασκίες και την αμετροέπεια των κάποιων ότι τάχα δεν είναι θέμα της ημερήσιας διάταξης της Γ.Σ. του Συλλόγου και εκεί εξήντλησε τη δική του αρμοδιότητα ως Πρόεδρος του απερχομένου συμβουλίου. Παράλληλα δε έτσι εξήντλησε και τη δική του ευγνωμοσύνη προς το Μεγάλο Γ.Β.Φωτιάδη, που τόσο εκείνος, όσο και ο γράφων το παρόν, αλλά και πολλοί άλλοι αν όχι όλοι σχεδόν οι Αντισσαίοι του οφείλουμε όχι μόνο το ζήν μας (ως άνθρωποι της πολιτισμένης κωμοπόλεως «Άντισσα» και όχι του Τουρκοχωρίου «Τελώνια»), αλλά πολύ περισσότερο εκ των ευεργετημάτων του, προς το χωριό μας- όλους μας και το εύ ζήν μας.
Τούτα δε όλα, επειδή επισπεύδων από τη σχετική εισήγηση προς το Δήμο βάσει της οποίας ελήφθη η ομόφωνη απόφασή του 99/2010 ως την πρόταση για την κάλυψη κατά τα προαναφερθέντα της δαπάνης κατά τα προαναφερθέντα ήταν ο συντάκτης του παρόντος.

Θέμα Δεύτερο) Χειρότερο του πρώτου, το θέμα του ανεπιτυχούς, ως υπόπτου χειρισμού σε ότι αφορά την εκδήλωση του Συλλόγου για να τιμήσουμε τον Γ.Β. Φωτιάδη αρχές του 2013 εκ της πλήρους ανεπάρκειάς του Προέδρου Στ. Σφιχτέλλη . Τούτο βεβαίως μετά τις προσφάτως δοθείσες σε μένα πληροφορίες, που περιγράφουν την αλγεινότητα των χειρισμών του Στ. Σφιχτέλλη.
Σε κατά καιρούς προτάσεις μου, κατά τα τελευταία χρόνια, να γίνει εκδήλωση για να τιμήσουμε το Γιάννη Β. Φωτιάδη, όταν τούτο επί τέλους ωρίμασε ως ιδέα, στο Σύλλογο Αντισσαίων της Αθήνας, όπου συζητείτο το θέμα στο Δ.Σ., εισάγων το θέμα ο Πρόεδρος του Συλλόγου Σταύρος Σφιχτέλλης όταν έφθασε, στους ομιλητές είπε ότι ο κύριος ομιλητής θα είναι ο Τάκης Ιορδάνης . Δικαιολόγησε δε την πρότασή του εκ του ότι ο προτεινόμενος  «τον γνώριζε καλά αφού επί πολύ καιρό τα τελευταία χρόνια της ζωής του τιμωμένου, πηγαινοερχόταν  στο σπίτι του γιατί είχε μαθητή του το γιό του Βασίλη, διδάσκοντας τον Μαθηματικά και άλλα μαθήματα και έτσι είχε τη δυνατότητα να γνωρίσει καλά το Γιάννη Φωτιάδη». Η εισήγηση του Προέδρου έγινε ομόφωνα δεκτή.
Ανακοινώθηκε το της αποφάσεως αυτής (που μου μετέφερε κατ’ εντολή του Δ.Σ. η ξαδέρφη μου Μαρούλα Οικονομίδου) ότι δηλ. ως κύριος ομιλητής της εκδήλωσης θα ήταν ο γράφων το παρόν,  και τότε «άρχισαν τα όργανα». Οι κάθε λογής «καλοί», άσπονδοι «φίλοι» μου αντέδρασαν. Να γίνει μεν η εκδήλωση αλλά όχι μόνο να μην ήμουν εγώ ο κύριος ομιλητής, αλλά ούτε κάν να είμαι ομιλητής.
Ο συμμαθητής μου με τις εξ απαλών ονύχων φοβικές του στάσεις και αντίστοιχες συμπεριφορές  Σταύρος Σφιχτέλλης, «φτερό στον άνεμο», νευρόσπαστο στα χέρια, στις ορέξεις και στις αποφάσεις των υποβολέων του, ασπόνδων «φίλων» μου, έκανε τα αδύνατα δυνατά να με βγάλει από ομιλητή. Είχε σκαρφιστεί, λέει, αρχικά να αναβάλλει την εκδήλωση (επικαλούμενος κάποιον λόγο) και μετά να την ορίσει άλλη ημερομηνία  χωρίς τη δική μου συμμετοχή. Τελικά οι πέντε νέοι κατ’ ηλικία του Δ.Σ. ( που βεβαίως ούτε γεννημένοι δεν ήταν, όταν ο Γ. Φωτιάδης πέθανε το 1969) συναισθανόμενοι την βαρύτητα του πράγματος για το της έτσι προσβολής της μνήμης του  από ~ 45 χρόνια πριν αποδημήσαντα ΜΕΓΑΛΟΥ αυτού Αντισσαίου, δεν δέχθηκαν, προς τιμήν τους,  την όποια αναβολή. Όμως, υπήρξε η  «έκπτωση» το να μην υπάρξω ο κύριος ομιλητής της. Τούτο μου το μετέφερε και πάλι η ξαδέρφη μου Μαρ.Οικονομίδου, που όταν της αντιλόγησα «καλά εσύ που μου είπες την άλλη φορά ότι θα είμαι ο κύριος ομιλητής, μου είπες ψέματα;;» θεώρησε δε τούτο ως προσβολή και έκτοτε μου έκοψε την καλημέρα (παράπλευρη απώλεια)!
            Βέβαια το αδιέξοδο του κ. Προέδρου, εκ της μη ικανότητας να χειριστεί ένα τόσο μεγάλο για τις δικές του μικρές δυνάμεις θέμα, υπήρξε τέτοιο που συνειδητά υποβάθμισε την εκδήλωση αδιαφορώντας παντελώς για το αν θα παραστεί κόσμος, θα έρθουν επίσημοι ή μη, ποιοι θα έρθουν, ποιοι θα χαιρετήσουν κ.λπ. ( βέβαια όταν είδα τα σχετικά, έκανα το ανθρωπίνως δυνατό να υπάρξει η απαιτουμένη τιμή προς τον μεγάλο μας νεκρό τόσο απ’ την Πολιτεία, όσο την Εκκλησία και την Τοπική Αυτοδιοίκηση – εκ μέρους της Κυβέρνησης χαιρέτησε ο παραστείς τότε Γεν. Γραμμ. του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Κ. Μουτζούρης και χαιρετισμό έστειλαν ο συμπατριώτης μας Μητροπολίτης Ν. Σμύρνης κ. Συμεών, ο Περιφερειάρχης Βορ. Αιγαίου κ. Γιακαλής, ο Δήμαρχος Λέσβου κ. Βουνάτσος, κ.α.-)
            Έτσι ουδεμία πρόσκληση εστάλη από το Σύλλογο, κατά πως γίνεται σε τέτοιες εκδηλώσεις, ούτε προς προβεβλημένους Λέσβιους ( του νησιού, ή του παροικιακού δυναμικού), ή άλλους, αλλ’ ούτε ακόμη τους Λεσβιακούς Συλλόγους Αττικής και την ΟΛΣΑ, αφού η πρόσκληση που αναγκάστηκα να συντάξω όπως μου ζητήθηκε, δεν εστάλη τελικά με το αιτιολογικό ότι είχε πάνω της τα ονόματα των ομιλητών!!! Ακόμη τα μέλη του Συλλόγου τίποτα δεν γνώριζαν περί του προγράμματος της εκδηλώσεως, και λοιπές λεπτομέρειες. Μόνο μια ολιγόλογη προ μηνών μαζί με άλλες τρέχουσες τότε ανακοινώσεις στην ΗΧΩ, ανέφερε απλά την ημερομηνία της εκδηλώσεως. Έτσι πολλά μέλη του Συλλόγου φυσικό ήταν να μη ξέρουν καν για την εκδήλωση αυτή και έτσι δεν παραβρέθηκαν. Το χείριστο όλων (εφ’ όσον βέβαια τούτο είναι αλήθεια) είναι ότι η ανοχή του Στ. Σφιχτέλλη επέτρεψε σε κάποιους να κάνουν ακόμη και τηλέφωνα στο να αποτρέψουν κάποιους που θα ήθελαν να παραστούν στην εκδήλωση.!!!  Δεν επεκτείνομαι ως προς τα πιο πάνω ανόσια και βεβαίως λυπηρά, γιατί ύστερα από 45 χρόνια απ’ το θάνατό του, το μόνο που κάνουν είναι να σπιλώνουν την ιερά μνήμη του ΓΙΑΝΝΗ ΒΑΣ. ΦΩΤΙΑΔΗ.
Έτσι για όλα αυτά, επειδή δεν μπορώ να είμαι μέλος ενός Συλλόγου του οποίου ο Πρόεδρος από τη δική του μικρότητα παρ’ ολίγο  να ευτελίσει ή με την ανεπάρκειά του επέτρεψε κάποιοι να προσπαθήσουν να ευτελίσουν το ΜΕΓΙΣΤΟΝ των Αντισσαίων της σύγχρονης εποχής κατά τα προαναφερθέντα, που πλέον των άλλων όλων για μένα προσωπικά υπήρξε ο Μέντοράς μου στην Πολιτική,
α ν α σ τ έ λ λ ω
την ιδιότητα μου ως μέλος του Συλλόγου, τον οποίο αγάπησα και υπηρέτησα ακόμη από τα φοιτητικά μου, προ πενήντα  χρόνια.
 Υπηρέτησα ως απλό μέλος του, κοντά στους πρωτεργάτες Προέδρους του ( Γιάν. Καμβυσέλλη , Ευλαγγελο Στεργίου κ.α. δεκαετία του ’60) ή ως απλό μέλος του Δ.Σ. δεκαετία του ’70 ή ως Πρόεδρος του δύο φορές δεκαετία του  ’70 , ’80 και Τρίτη τη δεκαετία του ’90. Προσέφερα δε στους συμπατριώτες μου Αντισσαίους έργα χειροπιαστά τα οποία θα μένουν στον αιώνα (τουλάχιστον όσο θα υπάρχει  το χωρίο μας η Άντισσα) και συγκεκριμένα τις Προτομές :
α) του μεγάλου Προπάτορά μας ΤΕΡΠΑΝΔΡΟΥ (που στολίζει την Πλατεία «Ηρωα Αριστ. Μαραγκού»), και
 β) του Γιάννη Βασιλ. Φωτιάδη (που στολίζει την Κεντρική  Πλατεία  του χωριού μας).
Βεβαίως ακόμη από την πρώτη ημέρα που έγινα Πρόεδρος του Συλλόγου (χειμώνας ’77) προσέφερα το μεγαλύτερο ίσως κρίκο δεσμού που συνδέει όλους τους ανά τον κόσμο Αντισσαίους μεταξύ τους ( τους στη γενέτειράς μας, τους  της Αθήνας και άλλων πόλεων της χώρας, τους στις υπερπόντιες χώρες Αυστραλία, ΗΠΑ, Καναδά κ.α.), την ΗΧΩ ΤΗΣ ΑΝΤΙΣΣΑΣ.
Για την προσφορά μου αυτή, ο Σύλλογος  στα 50χρονά του, μου απένειμε  το 2009 Αναμνηστική ευχαριστήριο Πλακέτα .
Ο Σύλλογος μεν αναγνώρισε την προσφορά μου κατά τα πιο πάνω, ο νυν Πρόεδρος δε επιδιώκει οτιδήποτε έχει σχέση με την όποια προσφορά μου να το μειώσει ή ακόμη και να το εξαφανίσει.
 Τούτο καταφαίνεται από το ότι  στο δημιούργημα μου, (ΗΧΩ ΤΗΣ ¨ΑΝΤΙΣΣΑΣ),  λογοκρίνομαι (ο δημιουργός της!!!) πάντα απ’ αυτόν και φυσικά τελικά τα εκάστοτε κείμενά μου αντί να δημοσιευθούν την ΗΧΩ, πετιούνται και αυτά στο καλάθι των αχρήστων.
Αντίθετα ο οψίμως γενόμενος μέλος του Συλλόγου εν όψει της συνταξιοδότησής του (για να ασχολείται με κάτι ων συνταξιούχος) νυν Πρόεδρος του Συλλόγου έχει τη δυνατότητα σε ολοσέλιδα του άρθρα του να περιγράφει τα υψηλού περιεχομένου, οραματικά και αναπτυξιακής πνοής κείμενα του τα έχοντα σχέση με τα «αφάτσια», «τα μουτόρια», «τα άλετρα»,  τα «ντουγένια» κ.λπ.
Επιφυλάσσομαι, αν χρειαστεί, να δώσω περισσότερες εξηγήσεις, αν και το περασμένο καλοκαίρι έγραψα όσα τότε έκρινα σχετικά, όταν απεκήρυξα το δημιούργημά μου (ΗΧΩ ΤΗΣ ΑΝΤΙΣΣΑΣ) και  ζήτησα να πάψουν να μου την ταχυδρομούν ( πράγμα που ομολογώ ασμένως ο Πρόεδρος έπραξε ανταποκριθείς άμεσα, χωρίς κανένα προβληματισμό).

Τέλος, η όλη στάση του Προέδρου και πρώην συμμαθητή μου Σταύρου Σφιχτέλλη, που προκειμένου να καλύψει τα επίχειρά του εναντίον μου χρησιμοποιεί σε κοινούς φίλους σπερμολογίες και ψεύδη, αλλά κυρίως για την εκ μέρους του στάση στην εκδήλωση για τον Γ.Β. Φωτιάδη που έμαθα πρόσφατα, απετέλεσαν την αφορμή της παρούσης απόφασης μου.
Περαίνω λέγοντας, ότι άρση της αναστολής της ιδιότητος μου ως μέλος του Συλλόγου, θα κάνω μόνο όταν θα κρίνω ότι συντρέχουν οι πρέποντες λόγοι.
Εν όψει των γιορτών και του νέου έτους εύχομαι σ’ όλους, το ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ.

Δρ. Τάκης Χαραλ. Ιορδάνης
π. Πρόεδρος του Συλόγου

Τάκης Χαραλ. Ιορδάνης (Ph.D.)  ……………………..16.12. 2014 

Δεν υπάρχουν σχόλια: