Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης * * * Καλώς ήλθατε στο blog μου * * * "Λαψαρνιώτης" * * * Τάκης Ιορδάνης

Τρίτη 23 Αυγούστου 2016

Ο οδικός άξονας Καλλονής - Πέτρας στη Λέσβο, αναμένει την ένταξή του στη ………νέα προγραμματική περίοδο 2014-2020.



ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΥ         .................................   Προς τους κ.κ..
& ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ......................  Γ.Μανιάτη, Θ Παπαθεοδώρου
ΤΗΣ ΛΕΣΒΟΥ ( Σ.Π.Π.Α.ΛΕΣΒ.)       .................................  Βουλευτές της Δημοκρατικής
«ΠΙΤΤΑΚΟΣ Ο ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ».    ……………………         Συμπαράταξης
 Αγησιλάου 9  -  ΑΘΗΝΑ  163 46     ……………………       Βουλή των  Ελλήνων
Τηλ. – Φαξ 210 9737053, 6977503461 ……………………     Α Θ  Η  Ν  Α
                                                                                                ………………………………………Κοιν. 1) Πρόεδρο της Δημοκρατικής
………………………………………………………………… Συμπαράταξης κ. Φ. Γεννηματά
…………………………………………………………………. 2) Ως  Πίνακας  Παραληπτών
Αθήνα, 22   Αυγούστου   2016

Θέμα : Ο οδικός άξονας Καλλονής - Πέτρας  στη  Λέσβο, αναμένει την ένταξή του στη ………νέα προγραμματική περίοδο 2014-2020.

Αξιότιμοι  κ. Βουλευτές  

Περί τα μέσα Ιουλίου, είδαμε σε ηλεκτρονικά  ΜΜΕ του νησιού μας την ερώτηση που υποβάλατε στη Βουλή προς τον αρμόδιο Υπουργό ζητώντας του να σας απαντήσει επί διαφόρων θεμάτων, εν σχέσει προς τον «οδικό άξονα Καλλονής – Σιγρίου».
Ως Σύνδεσμος, που ενδιαφερόμαστε και ενεργούμε πάντα προς το σκοπό της ανάπτυξης του νησιού μας, σας εκφράζουμε τις ευχαριστίες μας αλλά και τα συγχαρητήρια  μας για την ενέργειά σας αυτή.
 Πρέπει όμως εκ προοιμίου να πούμε,  ότι αυτή μας προκάλεσε ιδιαίτερη εντύπωση  και ως προς τα δύο της σκέλη. 
Ως προς το πρώτο, το <<Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η προετοιμασία για την ένταξη του έργου στη νέα προγραμματική περίοδο 2014 -2020;», εκ του ότι  ήδη από τα τέλη Ιουνίου 2016, είχε αναρτηθεί  στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ η σχετική απόφαση της εντάξεως του υπό θεώρηση έργου  στη νέα προγραμματική περίοδο 2014-2020 ήτοι στο  νέο ΕΣΠΑ 2014-2020, μετά την απένταξή του το 2014 από το ΕΣΠΑ 2006-2013.
Περισσότερο όμως, ως προς το δεύτερο, το <<Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση των τεχνικών μελετών, τη δημοπράτηση και την κατασκευή του έργου;>>.
Ομολογουμένως μας δημιούργησε  απορίες,  το πως κάποιοι από  τους κομματικούς σας φίλους στο νησί μας δεν σας πληροφόρησαν σωστά ως προς την παρούσα κατάσταση του έργου στο οποίο αναφέρετο η ερώτησή σας, πράγμα που έκανε η ενέργειά σας αυτή και ειδικότερα το υπό θεώρηση σκέλος της ερωτήσεως σας, να φαίνεστε παντελώς "αδιάβαστοι" επί του θέματος. Ήθελαν άραγε να σας εκθέσουν;;!
Προς πλήρη αντίληψη του πράγματος, παρακαλούμε λάβετε υπ’ όψη σας ότι το συγκεκριμένο έργο, «οδικός άξονας Καλλονής – Σιγρίου», βρίσκεται σε εξέλιξη και έχει αρχίσει να κατασκευάζεται με κονδύλια του ΕΣΠΑ 2006-2013, από την μειοδοτήσασα στο σχετικό Δημόσιο Διαγωνισμό του 2012  ( με όλες τις κατά νόμο προβλεπόμενες διαδικασίες) Κοινοπραξία Εργολάβων, από το Σεπτέμβρη του 2013. Η απορρόφηση δε κονδυλίων γι’αυτό ξεπέρασε το 20 % του προϋπολογισμού του (~ 45 εκατομ. Ευρώ).
Η ένταξή ενός έργου στο ΕΣΠΑ, όπως γνωρίζετε, απαιτεί να έχει ολοκληρωμένες Μελέτες στο σύνολό τους  (απαραίτητο δεδομένο για να είναι "ώριμο έργο", ώστε να έχει τη δυνατότητα να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ). Μετά την ένταξη του το 2011 στην προγραμματική περίοδο 2006 - 2013, ακολούθησαν όλα τα θεσμικώς προβλεπόμενα ώστε να λάβει χώρα η απαιτούμενη δημοπράτηση και τελικά η έναρξη κατασκευής του έργου κατά τα προαναφερθέντα.
Με αφορμή τα ανωτέρω και εκ του ότι τυγχάνετε  υπεύθυνοι  στην Κ.Ο. της Δημοκρατικής Συμπαράταξης  για τη Λέσβο (Θ. Παπαθεοδώρου) και για το ΥΠΟΜΕΔΙ (Γ. Μανιάτης), θα θέλαμε  να  σας κάνουμε την ΠΡΟΤΑΣΗ  να υποβάλλετε αντίστοιχο ερώτηση, σε σχέση προς το άλλο νευραλγικής σημασίας για το νησί μας αναπτυξιακό έργο κλίμακος, τον ΟΔΙΚΟ ΑΞΟΝΑ, « ΚΑΛΛΟΝΗΣ –ΠΕΤΡΑΣ» .
Ας ληφθεί υπ’ όψη, ότι και αυτός εξαγγέλθηκε την ίδια μέρα (Οκτώβριος του 1999) που εξαγγέλθηκε ο ήδη κατασκευαζόμενος οδικός άξονας Καλλονής – Σιγρίου, από τον τότε Πρωθυπουργό Κώστα  Σημίτη.
Ακόμη , ας μη σας διαφύγει ότι όλες οι απαιτούμενες μελέτες για το έργο αυτό και όλα τα σχετικώς απαιτούμενα γι’ αυτές, έχουν ολοκληρωθεί από τη ΔΜΕΟ του ΥΠΟΜΕΔΙ από τον χειμώνα του 2014.

Τέλος, θα θέλαμε να θέσουμε υπ’ όψη σας ότι το εξαιρετικά μικρού προϋπολογισού αυτό έργο ( οδικός άξονας Καλλονή – Πέτρας), δεκαεπτά (17) μόνο εκατομ Ευρώ  έναντι του οδικού άξονα Καλλονής – Σιγρίου,  των  εξηνταένα  (61) εκατομ. Ευρώ (45 εκατομ. Ευρώ αρχικά + 16 εκατομ. Ευρώ με την πρόσφατη ένταξή του στο νέο ΕΣΠΑ 2014 -2020), εξυπηρετεί δύο περιοχές ( Μήθυμνα- Εφταλού, Πέτρα-Άναξος ) σχετικά ανεπτυγμένες Τουριστικά, που έχουν ασφαλώς τη δυνατότητα για περαιτέρω αντίστοιχης ανάπτυξης, εφ’ όσον φυσικά κατασκευαστεί ο Οδικός αυτός Άξονας, ο Καλλονής – Πέτρας. 
Ακόμη τούτος, θα εξυπηρετήσει κατά πως πρέπει  και την από τριετίας κατασκευασθείσα Πύλη Σέγκεν στην Πέτρα.
Εφ’ όσον υποβάλλετε την προτεινόμενη ερώτηση και συμβάλλετε στο να ενταχθεί και τελικά κατασκευαστεί ο δρόμος αυτός με κονδύλια του νέου ΕΣΠΑ 2014-2020, να είστε βέβαιοι ότι θα έχετε προσφέρει μεγάλες υπηρεσίες στη Βόρειο Λέσβο αλλά κατ’ επέκταση και όλο το νησί μας. 
Εκ των προτέρων σας ευχαριστούμε,

Με τιμή

Δρ. Τάκης  Χ. Ιορδάνης (Ph.D.)
Ο Πρόεδρος του Συνδέσμου

Πίνακας  Παραληπτών. 

 1) Γραφείο του Πρωθυπουργού
 2) Υπουργός  Οικονομικών
 3) Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ
 4) Κοινοβουλευτικοί εκπρόσωποι του Ν. Λέσβου
κ.κ. Γ.Πάλλης , Χ.Αθανασίου, Στ. Τάσσος
 5)  Περιφερειάρχη   Βορείου Αιγαίου
 6)  . Αντιπεριφερειάρχης  Π.Ε. Λέσβου
 7). Οι Θεματικοί και οι Γεωγραφικοί Αντιπεριφερειάρχες του Περιφέρειας Βορ.  Αιγαίου.
 8) Γενικός Γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου.
 9) Γενικός Γραμματέας Νησιωτικής Πολιτικής .
 10)  Δήμαρχος της Λέσβου
11)  Οι Θεματικοί και οι Γεωγραφικοί Αντιδήμαρχοι του Δήμου Λέσβου.
12 ) Οι Δ.Κ.  και Τ. Κοινότητες  Λέσβου.
13)  Η ΟΛΣΑ και οι πρωτοβάθμιοι Παροικιακοί Σύλλογοι.
14) Τα ΜΜΕ της Λέσβου και ο Παροικιακός Λεσβιακός τύπος.

Δεν υπάρχουν σχόλια: